کد خبر: ۳۱۱۴۳۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۳

متلاشی شدن باند سارقان شاه کلید بدست در کرمان

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان از شناسایی و دستگیری باند حرفه‌ای سرقت که با استفاده از شاه کلید اقدام به سرقت از مغازه می‌کردند، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : سرهنگ "عبدالعلی روانبخش" در تشریح این خبر گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت مغازه در شهر کرمان، اکیپی از مأموران کلانتری 13 برای انجام تحقیقات میدانی به محل وقوع سرقت‌ها اعزام شدند که در بررسی صحنه‌های جرم مشخص شد که درب مغازه‌ها بدون کوچک‌ترین تخریبی به شیوه مشابه و با روش شاه کلید باز شده است.

وی افزود: پلیس تحقیقات خود را برای شناسایی سارق یا سارقان آغاز کرد و در نزدیکی محل وقوع سرقت‌ها یک منزل که پاتوق معتادین بود را شناسائی و در بازرسی از این پاتوق 2 نفر را دستگیر کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان با اشاره به بازجویی‌های به عمل آمده از سوی پلیس گفت: با بازجوئی‌های تخصصی از سوی ماموران انتظامی، مجرمان لب به اعتراف گشودند و اذعان داشتند مغازه‌هایی که فاقد دوربین امنیتی بوده انتخاب و در فرصتی مناسب با همدستی فردی که کارمند اخراجی یکی از بانک‌های کرمان است، اقدام به سرقت مغازه می‌کردند.

روانبخش با اشاره به اقدامات اطلاعاتی بعدی ماموران انتظامی و شناسایی همدست سارقان دستگیر شده، گفت: پس از اطمینان پلیس از صحت و سقم موضوع و حضور متهم اصلی در منزلش با هماهنگی مقام قضایی متهم طی یک عملیات غافلگیرانه دستگیر و به مقر پلیس هدایت شد.

وی گفت: در بازرسی از مخفیگاه سرکرده باند، تعدادی اموال مسروقه به همراه وسایل گریم که سارقان قصد داشتند با استفاده از این وسایل و تغییر چهره خود اقدام به سرقت یکی از دستگاه‌های خودپرداز شهر کرمان کنند را کشف کردند.

روانبخش افزود: در تحقیقات و بازجوئی‌های انجام گرفته از سوی پلیس، سارقان که با استفاده از شاه کلید اقدام به سرقت مغازه می‌کردند به 8 فقره سرقت مغازه و سرقت یک دستگاه خودرو سانتافه و طراحی سرقت عابر بانک در شهر کرمان اعتراف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان کرمان افزود: در ارتکاب این سرقت‌ها دو مالخر نیز در دو عملیات منسجم و هماهنگ، دستگیر و اعضای 5 نفره این باند پس از سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شدند.

به گزارش ایسنا، روانبخش در پایان از مغازه داران خواست تا در راستای پیشگیری از سرقت، از تجهیزات امنیتی جدید مانند دوربین‌های مداربسته، سیستم‌های هشداردهنده و بازدارنده استفاده کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین