کد خبر: ۳۱۱۵۰۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۹

طراحی بازی موبایلی مذاکره با طالبان+عکس

در بحبوحه گفت‌وگوهای صلح دولت افغانستان و طالبان، یک بازی موبایلی ساخته شده که کاربران به‌وسیله آن می‌توانند با روند این مذاکرات همراه شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
 دو طراح افغان، بازی موبایلی را طراحی کرده‌اند که در آن کاربران می‌توانند با روند گفت‌وگوهای صلح دولت افغانستان و نمایندگان گروه طالبان همراه شوند.

این فراخوان کنایه‌ای به روند طولانی گفت‌وگوهای صلح دولت با گروه طالبان است. در این بازی، کاربر نقش کبوتر صلح را برابر مردی خشمگین که با خمپاره‌انداز روی شانه‌اش در حال شلیک به طرف اوست، بازی می‌کند.

این بازی با نام "ناراضی" به تازگی وارد دنیای اپلیکیشن‌های اندروید شده است. ناراضی اشاره به گروه طالبان است که حکومت افغانستان از آن به عنوان "برادران ناراضی" یاد کرده است.

مهدی امینی، کاریکاتوریست و محمد انور اسفندیاری، انیمیشن‌ساز افغان این بازی موبایل را طی سه ماه طراحی و تولید کرده‌اند.

امینی می‌گوید این اپلیکشن تلفیقی از خلاقیت انیمیشین و کاریکاتورهای اوست که در قالب یک بازی موبایل ارائه شده است. آنها این بازی را به صورت رایگان در گوگل‌پلی بارگذاری کرده‌اند و دلیلش هم این است که از ساخت این بازی هدف تجاری ندارند بلکه می‌خواهند پیام خود را منتقل کنند.

این بازی در حال حاضر فقط برای سیستم عامل اندروید تولید شده و سازندگان آن تصمیم دارند آن را برای سیستم آی ا اس اپل نیز طراحی کنند.

مهدی امینی که ایده‌ و تصویرپردازی این بازی از اوست فکر می‌کند که گفت‌وگوهای صلح دولت افغانستان با طالبان "شبیه یک بازی کامپیوتری است و توسط طراحان و برنامه‌نویسان ماهری برای جغرافیای افغانستان طراحی شده است."

او می‌گوید: "وقتی بحث بازی موبایل شد خواستیم مسایل مهم کشور را که همه مردم درگیر و نگران نتیجه آن هستند، به‌صورت بازی دربیاوریم و تاثیرگذاری داشته باشیم و مذاکرات صلح را انتخاب کردیم."

به گفته وی رئیس جمهوری سابق با یک مغازه‌دار سر میز مذاکره نشست و به او پول داد و محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری کنونی هم از پیام عیدی اخیر ملاعمر که گفته می‌شود دو سال پیش درگذشته است، تشکر کرد.

این یک بازی اکشن دو بعدی است که کاربر در طول آن یک کبوتر صلح را هدایت می‌کند و باید بتواند بدون آنکه آسیبی به این پرنده برسد ماموریت را به انجام برساند.

گرافیک بازی نسبت به بازی‌های دیگر همین ژانر که پیشتر در افغانستان تولید شده بود، خوب است و مراحل متعددی برای آن طراحی شده تا بازیکن را در طول بازی به چالش بیشتری بکشد. موسیقی آغاز بازی از یک انیمیشن معروف برداشته شده که به اصالت بازی کمی خدشه وارد می‌کند. هنوز موضع گروه طالبان در مورد این بازی مشخص نشده ولی ظاهر و محتوای بازی نشان می‌دهد که این گروه آن را تایید نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از بی بی سی، انور اسفندیاری، سازنده ۳۳ ساله این بازی اندرویدی هم می‌گوید: برای ساخت این بازی هیچ پولی هزینه نکرده و تنها وقت صرف کرده‌ است. این ششمین بازی است که اسفندیاری برای اندروید طراحی کرده و می‌گوید وقتی آن را طراحی می‌کرد متوجه خطرهای احتمالی آن بوده است. او می‌گوید بخشی از زندگی افغان‌ها در خطر و تهدیدهای روزمره امنیتی است و او به خاطر این تهدیدها نمی‌تواند فعالیت خود را تعطیل کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین