کد خبر: ۳۱۱۵۰۷
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۱۰

روند نزولی بهای نفت ادامه دارد/ دلایل کاهش قیمت ها در بازار جهانی

قیمت نفت ایران در هفته منتهی به ٢٤ ژوئیه (جمعه، ٢ مردادماه) به روند نزولی خود ادامه داد و به کمتر از ٥٤ دلار در هر بشکه رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
قیمت نفت سبک ایران در هفته منتهی به ٢٤ ژوئیه یک دلار و ٤٣ سنت کاهش یافت و به ٥٤ دلار و ٧٧ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت نفت سبک ایران از ابتدای امسال تا کنون ٥٥ دلار و ٦٣ سنت بوده است.

به گزارش خبرآنلاین، قیمت نفت سنگین ایران نیز به ٥٣ دلار و ٥٠ سنت رسید که نسبت به هفته گذشته یک دلار و ٣٩ سنت برای هر بشکه کاهش یافت؛ میانگین قیمت نفت سنگین ایران از ابتدای امسال تاکنون ٥٣ دلار و ٦٠ سنت بوده است.

قیمت سبد نفتی اوپک نیز در هفته مورد بررسی با یک دلار و ٤٠ سنت کاهش به ٥٣ دلار و ١٩ سنت برای هر بشکه رسید. میانگین قیمت سبد نفتی اوپک از ابتدای امسال تاکنون ٥٥ دلار و ١٢ سنت برای هر بشکه بوده است.

به گزارش اداره امور اوپک و روابط با مجامع انرژی، قیمت هر بشکه نفت خام دبلیو تی آی نیز در هفته منتهی به ٢٤ ژوئیه با ٢ دلار و ٥١ سنت کاهش، ٤٩ دلار ١١ سنت معامله شد که بیشترین کاهش را در میان نفت خام های شاخص به خود اختصاص داد.

قیمت نفت برنت نیز با یک دلار و ٣٦ سنت کاهش به ٥٥ دلار و ٩١ سنت برای هر بشکه رسید؛ میانگین قیمت نفت برنت از ابتدای امسال تا کنون ٥٧ دلار و ٨٤ سنت بوده است.

قیمت نفت خام دوبی نیز با یک دلار و ٨ سنت کاهش به ٥٥ دلار و ٢١ سنت و عمان نیز با یک دلار و ٩ سنت کاهش به ٥٥ دلار و ٢٧سنت برای هر بشکه رسید.

در این میان بورس بازان در بازار بورس نایمکس، خالص وضع خرید خود را در قراردادهای آتی و اختیاری به میزان ٤٠ هزار ٨٢٢ قرارداد کاهش دادند و آن را به سطح ١٠٦ هزار و ٣٨٣ قرارداد رساندند و به این ترتیب به روند نزولی قیمت ها کمک کردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین