کد خبر: ۳۱۱۵۱۳
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۱
ایجاد قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در ناجا

توضیح اشتری درباره انسداد برخی از گذرگاه‌های مرزی

فرمانده نیروی انتظامی از ایجاد قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در نیروی انتظامی خبر داد و توضیحاتی را در خصوص انسداد برخی از گذرگاه‌های مرزی در غرب کشور بیان کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
سردار حسین اشتری در حاشیه همایش سراسری مدیران تربیت و آموزش ناجا با حضور در جمع خبرنگاران از وضعیت قابل قبول مأموران پلیس در مهارت تیراندازی خبر داد و گفت: در موضوع تیراندازی وضعیت همکاران ما قابل قبول است؛ اما ما معتقدیم که در این زمینه نیز باید وضعیت ارتقاء یافته و تحولی را در حوزه تیراندازی ایجاد کنیم.

وی همچنین از راه اندازی قرارگاه جهادی تربیت و آموزش در ناجا خبر داد و در توضیح بیشتر آن به ایسنا گفت: به منظور ارتقاء مهارت‌ها و توانمندی‌های فردی و جمعی کارکنان پلیس، از همان نخستین روزهای فعالیتم در سمت فرماندهی ناجا این قرارگاه راه اندازی شد.

وی ارتقاء سطح دانش و مهارت جمعی کارکنان، ارتقای مهارت کارکنان به منظور بهره برداری مطلوب از تجهیزات، استفاده از روش‌های نوین آموزشی و غیره را از اهداف این قرارگاه اعلام کرد.

اشتری در بخش دیگری از سخنانش به موضوع تندرستی و سلامت جسمانی در کارکنان پلیس اشاره کرد و آن را یکی از اولویت‌های مهم در ناجا برشمرد و گفت: ما این موضوع را ابلاغ کردیم و ورزش‌های همگانی و تخصصی را برای این منظور ابلاغ کرده‌ایم که نتیجه آن تناسب اندام کارکنان خواهد بود.

اشتری با بیان اینکه تاکیداتی در این خصوص صورت گرفته است ادامه داد: هم اکنون وضعیت رضایت بخشی در این خصوص وجود دارد.

فرمانده ناجا در پاسخ به سوالی در خصوص انسداد برخی از گذرگاه‌های مرزهای غربی اظهار کرد: مسدود شدن مرزها موقتی و برحسب ابلاغ شورای عالی امنیت ملی صورت می‌گیرد. ما نیز بر حسب وظیفه و قانون می‌بایست از این دستور پیگیری کنیم و درباره علت آن نیز می‌بایست از شورای امنیت سوال شود. من فکر می‌کنم شاید اتفاقاتی که در ترکیه رخ داده یکی از دلایل این انسداد باشد.

اشتری همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه علی رغم تاکیدات فراوان پلیس در خصوص استاندارد رفتاری متاسفانه در حوزه راهور شاهد این هستیم که ماموران با استفاده از بلندگوی داخل خودرو شهروندان و رانندگان را خطاب می‌کنند، گفت: استانداردسازی و تعالی رفتار از سال‌های گذشته در نیروی انتظامی آغاز شده و گام‌های خوبی نیز در این خصوص برداشته شده است. البته ممکن است نارسایی‌هایی نیز وجود داشته باشد که در این خصوص ما تذکرات لازم را خواهیم داد.

به گزارش ایسنا، اشتری همچنین در سخنانی در این همایش بر ضرورت استفاده از تجهیزات نو و به روز در نیروی انتظامی تاکید کرد و گفت: ناجا سازمانی انسان محور است و بالاترین سرمایه‌ هر سازمانی نیز نیروی انسانی آن است.

وی با بیان اینکه سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت بر کلیه امورات ناجا از جمله وظایف معاونت آموزش و تربیت ناجاست اظهارکرد: در این راستا می‌بایست از روش‌های نوین و دانش روز استفاده کنیم تا سازمانی چابک و ورزیده داشته باشیم.

اشتری با تاکید بر اینکه باید از نظر آموزشی به روز باشیم گفت: آمارها نشان می‌دهد که همکاران من در هر سال نسبت به سال‌های گذشته ارتقاء علمی و دانش داشته‌اند.

اشتری همچنین بر ضرورت استفاده از تجهیزات و نیز شناخت آسیب‌ها، چالش‌ها و فرصت‌های پیش رو در حوزه‌های مختلف اعم از سیاسی، فرهنگی، سایبری، اجتماعی و ... تاکید کرد و گفت‌: هر چقدر در حوزه آموزش و ارتقاء توانمندی‌های ناجا تلاش کنیم عین سوددهی و استفاده بهینه خواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین