کد خبر: ۳۱۱۵۱۶
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

چرا شیرازی‌ها از مترو استقبال نمی‌کنند؟

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی گفت: با وجود راه‌اندازی فاز یک از خط اول مترو در شیراز، هنوز شاهد تاثیرگذاری آن بر روند ترافیک نیستیم.
آفتاب‌‌نیوز :
سیدحسین ذوالانوار، مشاهده نشدن تاثیرگذاری راه‌اندازی فاز یک خط اول قطار شهری بر ترافیک شیراز را مورد تحلیل قرار داد و توضیح داد: مترو در شیراز اولین سال بهره‌برداری را پشت سر می‌گذارد و طبعا هنوز استفاده از آن بین مردم رواج نیافته است. افزایش ساعت خدمت‌رسانی مترو می‌تواند در افزایش اقبال عمومی به این سیستم حمل و نقل درون‌شهری تاثیرگذار باشد. به‌نظرم حجم تبلیغات انجام شده در معرفی مترو به‌عنوان یک ظرفیت مناسب حمل و نقل هم هنوز مطلوب نیست.

وی بیان کرد: مترو شیراز تنها در مسیر میدان احسان تا میدان نمازی راه‌اندازی شده است و این منطقه نیز در همه ایام سال، بار ترافیکی سنگینی ندارد و از طرفی پراکندگی جمعیتی در آن نقطه زیاد است. این سیستم حمل و نقل تاثیر چندانی بر ترافیک مرکز شهر ندارد. به حتم بهره‌برداری از فاز دوم قطار شهری در شیراز که حد فاصل میدان نمازی تا میدان الله را پوشش می‌دهد، با توجه به تراکم و بافت جمعیتی، می‌تواند تا حد زیادی اهداف و چشم‌انداز ساخت مترو در این شهر را در برگیرد و بخش عمده‌ای از ترافیک محور خیابان زند را سامان دهد.

به گزارش ایسنا، این نماینده مجلس، خواستار اهتمام ویژه مسئولان برای تکمیل خط یک پروژه مترو در این کلان‌شهر شد و خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد مهمترین اقدامی که برای سازمان قطار شهری، شهرداری و شورای محترم شهر شیراز باید در اولویت قرار داشته باشد، برطرف کردن موانع و تسریع در راه‌اندازی فاز دوم خط یک قطار شهری است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
مهدی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
0
0
فکر میکنم دوازده یا سیزده ساله بودم که شروع به ساخت مترو کلنگ زده شد و چهره شهر مخدوش گشت.اکنون سی و سه سال دارم و کماکان مترو ساخته نشده و شهر و مسولان هنوز دنبال تسریع ساخت هستند .آیا در دیگر کشورها هم ساخت یک خط مترو به همین اندازه طول میکشد .اما خدا را شکر بالاخره در تمام طول زندگی در یک سایت خبری رسمی خواندم که یک نماینده اسم شیراز را می آورد و همین برای ما کافی است زیرا ما شیرازی ها فقط و فقط هنگام انتخابات مجلس نمایندگان را میبینیم یا نامشان را میشنوییم و حتی نمیدانیم بعد از ورود به خانه ملت آیا میگویند که شیرازی هستند یا از دیگر مجلسیان مخفی میکنند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین