کد خبر: ۳۱۱۵۴۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۹

ابلاغ دستورالعمل جدید بازدید سرزده از بیمارستانها

قائم مقام وزیر بهداشت از ابلاغ دستورالعمل جدید وزیر بهداشت برای بازدید سرزده از بیمارستانها خبر داد و گفت: عقب ماندگی 30 ساله بیمارستانها از نظر امکانات در کشور جدی است.
آفتاب‌‌نیوز :
ایرج حریرچی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس دستورالعمل جدید ابلاغی وزیر بهداشت علاوه بر بازدیدها و نظارتهای معمول مسئولان وزارت بهداشت و دانشگاههای علوم پزشکی از مراکز بهداشتی و درمانی سراسر کشور، که از خانه های بهداشت روستایی تا درمانگاهها و بیمارستانهای فوق تخصصی شهری را دربر می گیرد، بازدیدهای سرزده ای نیز از این مراکز انجام شود.

وی ادامه داد: کارکنان مراکز بهداشتی- درمانی سراسر کشور با فشار کاری بسیار زیادی مواجه هستند، کمبود نیروی انسانی و کمبود امکانات در مراکز بهداشتی- درمانی کشور جدی است.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: هدف از این بازدیدهای سرزده این است که از نزدیک با مشکلاتی که مردم و بیماران درگیر هستند، آشنا شویم، دسترسی مستقیم به مردم داشته باشیم و بتوانیم برای مشکلات موجود راه حل های عملی پیدا کنیم.

معاون کل وزارت بهداشت، افزود: بازدیدهای اخیر ما از بیمارستانها نشان می دهد که با وجود خدمات مناسبی که بیمارستانهای دولتی به مردم ارائه می کنند و تلاش شبانه روزی پرسنل این مراکز، هنوز خدمات بهداشتی- درمانی با آنچه در شأن مردم شریف ایران است فاصله قابل توجهی دارد.

حریرچی گفت: علت این مسأله نیز عقب ماندگی شدیدی است که طی 30 ، 40 سال گذشته از نظر نیروی انسانی به خصوص از نظر پرستار و نیروهای پیراپزشک و نیز از نظر امکانات و تخت بیمارستانی به وجود آمده و چرخه ارائه خدمات سلامت را معیوب کرده است.

وی افزود: وقتی در یک استان به 6 هزار تخت بیمارستانی برای ارائه خدمات مناسب به مردم نیاز داریم اما تعداد تختهای موجود 3 هزار تخت است، نمی توانیم انتظار داشته باشیم، خدمات مناسبی به مردم ارائه شود.

قائم مقام وزیر بهداشت اضافه کرد: علت اصلی این مشکلات که از سالهای گذشته باقیمانده است یکی کمبود امکانات و نیروی انسانی و یک مقدار مشکلات مدیریتی است که کم و بیش در اکثر دستگاههای اجرایی وجود دارد.

حریرچی گفت: با اختیاری که وزیر بهداشت در دستورالعمل جدید داده است، اقدامات زیادی از سوی وزارت بهداشت برای حل این مشکلات آغاز شده است، اولین اقدام ساماندهی اورژانس های بیمارستانی است که متأسفانه شاهدیم مردم در این بخشها معطل می شوند و مشکل دارند.

وی افزود: برای رفع این مشکل اصلاحاتی در نظام پرداخت پرسنل اورژانسها اعمال شده است و پرداختی نیروهای اورژانس اعم از اورژانس بیمارستانی و پیش بیمارستانی نسبت به سایر بخشها افزایش بیشتری پیدا کرده است.

قائم مقام وزیر بهداشت گفت: اقدام دیگر بکارگیری نیروهای مجرب و کارآزموده در بخشهای اورژانس است، علاوه بر آن سیستم ارجاع بیمارستانی نیز اجرا شده است، این اصلاحات از بیمارستانهای تهران شروع شده و به مرور به تمام بیمارستانهای کشور تعمیم می یابد.

به گفته حریرچی با ابلاغ وزیر بهداشت بازدید سرزده وی از بیمارستانها و مراکز بهداشتی- درمانی کشور از هفته جاری آغاز شده و در اولین ایستگاه دو بیمارستان بزرگ و ارجاعی اهواز و یک بیمارستان شهر کارون در استان خوزستان را در برگرفته و به مرور به سایر استانها و شهرهای دیگر گسترش می یابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
0
2
آقا سر زده برید بیمارستانها رو ببینید که چه بی احترامی هایی به بیمار و همراهانشون میشه !
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین