کد خبر: ۳۱۱۶۱۱
تعداد نظرات: ۸ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۱
چرا در دولت قبل، برنامه‌های چالشی ساخته نمی‌شد؟

تفاوت رفتار صداوسیما با دولت‌های احمدی‌نژاد و روحانی/ تلویزیون از احمدی‌نژاد می‌ترسید

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس، تفاوت رفتار صدا و سیما با دولت امروز و دولت گذشته را در این دانست که برنامه‌های چالشی برای بررسی عملکرد دولت قبل وجود نداشت. به اعتقاد وی صدا و سیما از آقای احمدی‌نژاد حساب می‌بُرد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی مطهری درباره عملکرد صدا و سیما در پوشش خبری مذاکرات هسته‌ای و ساخت برنامه‌های تحلیلی درباره تفاهم‌نامه وین گفت: برنامه‌های مرتبط با مذاکرات هسته‌ای در مجموع بد نبود و برخی از این برنامه‌ها در جایگاه آگاهی بخشی و روشنگری قرار داشتند زیرا تولید برنامه‌ با در نظر گرفتن منافع یک جناح قابل توجیه نخواهد بود و به نظر می‌آید که از نظرات هر دو جناح نسبت به تفاهم‌نامه هسته‌ای استفاده می‌شود.

نباید از فضای آزاد ترسید

نماینده تهران، ری، شمیرانات و اسلام شهر در مجلس با بیان اینکه نباید از فضای آزاد ترسید، ادامه داد: تلاش برنامه‌سازها در جهت رعایت انصاف و عدالت است؛ زیرا نقد باید به معنی واقعی صورت گیرد یعنی نقاط قوت و ضعف به صورت توامان نشان داده شود.

صداوسیما به دلیل ترس از آقای احمدی‌نژاد جرأت ساخت برنامه‌های انتقادی نداشت

وی در ادامه به تفاوت رفتار صدا و سیما با دولت امروز و دولت گذشته اشاره کرد و گفت: برنامه‌های چالشی برای بررسی عملکرد دولت قبل در صداوسیما ساخته نمی‌شد زیرا صدا و سیما از آقای احمدی‌نژاد حساب می‌بُرد.

وی تصریح کرد: صدا و سیما در دولت قبل ، از این دست برنامه‌های چالشی تولید نمی‌کرد و کاری به ریز و جزئیات امور نداشت اما در دولت جدید فضا به طرز قابل ملاحظه‌ای باز شده و این فضای باز نسبت به دولت یازدهم از دوره آقای ضرغامی آغاز شد.

نقد و بررسی عملکرد دولت از سوی رسانه ملی اقدام نامربوطی نیست

مطهری با بیان اینکه ساخت برنامه‌های تحلیلی، چالشی، نقد و بررسی عملکرد دولت از سوی رسانه ملی اقدام نامربوطی نیست، تاکید کرد: اما اینجا سوالی مطرح می‌شود و اینکه چرا در دولت قبل، چنین برنامه‌های چالشی ساخته نمی‌شد؟

به گزارش خانه ملت، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ای کاش در دولت آقای احمدی‌نژاد هم این دست از برنامه‌های انتقادی تولید و روی آنتن می‌رفت؛ البته معتقدم صدا و سیما به دلیل ترس از آقای احمدی‌نژاد جرات این کار را نداشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۸
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
7
39
درود بر علی مطهری فیلسوف حرفه ای
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
1
31
فضای نقد باید در جامعه برقرار شود ......نقد به تمامی قسمت ها.
قوه مقننه ، مجریه و قضاییه
نقادی سبب کاهش مشکلات است ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۲
1
3
روح شهید مطهری شاد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۲:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
2
7
برنامه های صدا سیما و مخصوصا اخبار آن جهت دار است.
مثلا هیچ وقت استقبال مردم در سفرهای آقای روحانی و هورا کشیدن مردم در لابلای صحبتهای ایشان نشان داده نمی شود. برای اینکه آقای روحانی در نظر مردم محبوب جلوه داده نشود. در حالیکه در زمان احمدی نژاد برعکس بود.
در تمام بخشهای خبری انتقاد از دولت نهفته است. و این انتقادها جهت دار است و به نوعی با پخش صحبتهای وزرا به جای انتقال اخبار، ان را تفسیر هم می کنند تا نشان دهند که به صحبتهای وزرا و دولت اعتمادی نیست. هیچ تعریف و تمجیدی از خدمات دولت انجام نمی گیرد تا ذره ای باعث محبوبیت ان نشود گویی که دولت هیچ خدماتی انجام نمی دهد و فقط در حال خراب کردن کارهاست.
در این میان حضور ریس جمهور در رسانه ملی و جوابهای ایشان به سوالات مانند آب سردی بر اتش بود که امیدواریم ریس جمهور حداقل از این حربه برای نقش براب کردن توطئه استفاده کند. جوابهای رئیس جمهور من را به عنوان مخاطب بسیار قانع کرد. چرا که صدا سیما بسیاری از سوالات و تردیدها را در مورد مسائل هسته ای و اقتصاد کشور هر روز مردم القا می کند بدون اینکه جوابی برای ان داده شود.
اگر دولت از نقش صدا سیما بر افکار عمومی غافل شود و آن را ساده فرض کند رای مردم را در انتخاباتهای بعدی از دست خواهد داد. این مساله چیزی است که بنده در اطرافیانم احساس می کنم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
2
7
درود
واقعا متنی قشنگ وجامع
دست مریزاد
لعنت برآن 8سال کذایی که ملت روبدبخت کردند..........................................
سيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۰۳ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
1
5
سلام مطهري مانند پدر عالم شجاع وكارآمد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
1
8
صدا و سیما كلا با دولت قبل همه جوره رفيق بود!
همه جوره!!!!
صادق
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
2
10
اگر 30درصد نمایندگان مجلس خصوصیات جناب آقای مطهری ( صداقت ،شجاعت، روشنفکری) را داشتند مملکت گلستان می شد.
درود بر فرزند خلف استاد مرتضی مطهری
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین