کد خبر: ۳۱۱۶۳۹
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۶

مخالفان دولت گیج شده‌اند و نمی‌دانند چه می‌گویند/ کاش آقایان قدری دلواپس شأن مجلس باشند

اردوگاه مخالفان دولت از توافق هسته‌ای و عملکرد آقای روحانی آنچنان ضربه‌ای خورده که تمرکز آن خود را برای سطحی‌ترین نوع موضع‌گیری‌ها هم از دست داده و برای ابراز وجود پی در پی گاف می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
کمتر از دو هفته بعد از آنکه علی اکبر صالحی در صحن علنی مجلس شهادت داد که مسئولیت «شرعي، وجداني، عرفي و عقلاني» توافق هسته‌ای را می‌پذیرد، علیرضا زاکانی روایتی کاملا متفاوت از موضع رئیس سازمان انرژی اتمی در قبال مذاکرات هسته‌ای را شرح داده است. او گفته که «آقاي صالحي در مجلس به ما مي‌گفت برويد دعا كنيد توافق به هم بخورد چون واقعا خطرناك است، براي فروش لوازم و تكنولوژي گلوگاهي درست كرده‌اند كه كسي جرات نكند به ما High Tec بفروشد. رييس سازمان انرژي اتمي مي‌گفت كه در زمان برچيده شدن سانتريفيوژها ۵۰ درصد آنها از بين مي‌رود و در زمان جابه‌جايي نيز ۳۰ درصد نابود مي‌شود، در حوزه علم و فناوري و تحقيق و توسعه محدوديت‌هاي وحشتناكي در «برجام» براي ايران اعمال شده است.»
 
به گزارش خرداد؛ این روایت تعجب‌برانگیز هر‌چند ظرف چند ساعت با واکنش سخنگوی سازمان انرژی اتمی روبرو شد که آن را «بی اساسي خواند اما رسانه‌های نزدیک به طیف مخالف مذاکرات، بدون آنکه موضع‌گیری سخنگو و قائم مقام سازمان انرژی اتمی را کوچکترین بازتابی بدهند به بازنشر سخنان زاکانی بسنده کردند. با این وجود کمتر کسی است که بتواند نقل‌قول زاکانی از علی اکبر صالحی را به‌سادگی باور کند. اینکه سخنان مورد ادعای زاکانی در چه زمانی و در چه جمعی مطرح شده همچنان محل سوال جدی قرار دارد. تا کنون هیچ نماینده دیگری هم این موضوع که علی اکبر صالحی توافق هسته‌ای را «خطرناک» خوانده باشد، تائید نکرده است. 
 

 
هیچ کس دیگری از صالحی چنین حرفی نشنیده است
به همین بهانه «خرداد» با چند نفر از نمایندگان مجلس درباره نقل قول حاشیه‌برانگیز علیرضا زاکانی از علی اکبر صالحی گفت‌و‌گو کرده است. احمد شوهانی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که معتقد است گفتن چنین سخنان توسط رئیس سازمان انرژی اتمی «محال» می‌باشد، به «خرداد» می‌گوید: «آقای صالحی در طول این دو سال اگر بیشتر از آقای ظریف با گروه مخالفان مذاکره در مجلس چانه‌زنی نکرده باشد، کمتر از ایشان هم تلاش نداشته.» او می‌افزاید: «کدام عقل سلیم باور می‌کند که فردی در رتبه آقای صالحی علیه توافقی که خود زیر آن را امضا کرده و بر درستی آن شهادت داده است، موضع‌گیری کند و این موضع‌گیری را هم در جمع تندترین مخالفان خود انجام دهد؟ من تقریبا در تمام جلسات آقای صالحی در مجلس حضور داشتم و نه تنها چنین بحثی را از او نشنیده‌ام، بلکه حتی ایشان تا حالا حتی کوچکترین اشاره‌ای هم به مضامینی نزدیک به آنچه که از قول وی گفته‌اند، نداشته است.»
 
خیانت و پشت پا به سربازان انقلاب
در همین حال صفر نعیمی رز، دیگر عضو کمیسون امنیت ملی و سیاست خارجی این اظهارات را «خیانت و پشت پا» به تیم مذاکره‌کننده خوانده و می‌گوید: «تیم مذاکره‌کننده ما از نظر حضرت آقا سربازان و فرزندان انقلاب هستند، این آقایان چطور به خود اجازه می‌دهند هر چیزی را به آنها بچسبانند؟ در دروغ بودن این سخنانی که به آقای صالحی نسبت داده‌اند هیچ شکی وجود ندارد. آقایانی که این حرف‌ها را می‌زنند و ادعای ولایتمداری هم دارند چگونه سخنانی سراسر کذب را به افرادی نسبت می‌دهند که رهبر معظم انقلاب آنها را امین، شجاع، غیور و متدین خطاب کرده‌اند؟ مگر رهبر عزیز انقلاب تا الان به افراد دیگری هم این القاب را داده‌اند؟ اگر حتی یکی از همین القاب را خود این افراد از و یا همفکران آنها از رهبر انقلاب شنیده بودند،‌ دیگر کسی اجازه نداشت به آنها بگوید که بالای چشم شما ابروست.» وی بر این باور است که «این دست موضع‌گیری‌ها نشان از خطا و راهبرد اشتباهی دارد که این افراد از اول اتخاذ کردند و الان نمی‌توانند برایش کاری کنند و کار آنها کم کم تبدیل به یک مضحکه شده است». 
 
دلواپسان گیج شده‌اند
در این میان اما عابد فتاحی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم برداشتی دیگر از سخنان اخیر علیرضا زاکانی دارد. او می‌گوید: «اصولا در میان مخالفان دولت برخی چهره‌ها مثل آقای زاکانی نشان داده بودند که بسیار بیشتر از دیگران خط و ربط‌های سیاسی را می‌شناسند و حرف‌هایی نمی‌زنند که باعث خنده دیگران شود. افرادی نظیر آقای زاکانی تا قبل از این اگر مخالفتی هم داشتند آن را با روش‌هایی حساب‌شده که ظاهری منطقی داشت مطرح می‌کردند.» او اما سخنان اخیر زاکانی را خارج از این چارچوب می‌داند و درباره دلایل آن می‌گوید: «وقتی حرفی چنین بی‌اساس که برای اثبات بی‌اساس‌بودن آن نباید هیچ زحمت خاصی کشید، از زبان فردی مثل آقای زاکانی شنیده می‌شود یعنی اینکه اردوگاه مخالفان دولت از توافق هسته‌ای و عملکرد آقای روحانی آنچنان ضربه‌ای خورده که تمرکز آن خود را برای سطحی‌ترین نوع موضع‌گیری‌ها هم از دست داده و برای ابراز وجود پی در پی گاف می‌دهد.» 
 
فتاحی می‌افزاید: «مخالفان دولت تا همین چند ماه پیش واقعا باور داشتند که توافقی در کار نخواهد بود. اول از هر چیز توافق هسته‌ای به آنها ضربه زد و بعد از آن جشن مردم برای این توافق. حالا آنها از این دو ضربه گیج هستند و مثل آدمی که مشت خورده باشد، بدون اراده به هر طرف می‌روند و هر حرفی را بی‌آنکه به عاقبتش فکر کنند، به زبان می‌آورند. مخصوصا اینکه انتخابات مجلس هم نزدیک و با این وضع آنها شانس خود را به مراتب بیش از انتخابات 24 خرداد از دست داده‌اند و با این توافق خود را از الان بازنده میدان می‌دانند.»
 
دلواپسان اگر به فکر شأن خود نیستند، به فکر شأن مجلس باشند
غلامعلی جعفرزاده دیگر نماینده‌ای است که در گفت‌وگو با «خرداد» تاکید می‌کند نقل قول زاکانی از طرف رئیس سازمان انرژی اتمی نمی‌تواند صحت داشته باشد. او هم نگاه خواص خود را به مساله دارد و معتقد است: «من امیدوارم آقای زاکانی بیاید و جملات خود را تصحیح کند. چطور می‌شود آقای صالحی بیایند و در صحن علنی برای تائید توافق شهادت بدهند، بعد در یک جمعی حرفی 180 درجه مخالف آن را بزنند، آن هم در میان تندترین مخالفان سیاسی‌شان؟ چرا این سخن را کس دیگری از آقای صالحی نشنیده است؟ آقای زاکانی کاش یک نفر دیگر از نمایندگان را می‌آوردند و می‌گفتند که به جز من فلانی هم بود که شنید آقای صالحی این حرف را زده است.» 
 
این نماینده نزدیک به اصلاح‌طلبان در مجلس می‌افزاید: «ما می‌دانیم آقایان نگران و دلواپس هستند و کسی هم جلوی نقد آنها را نگرفته است. اما این دست حرف‌ها که متاسفانه دروغ هستند از آنجا جای نگرانی دارد که شان کل مجلس را زیر سئوال می‌برد. مردم می‌پرسند که چطور یک نماینده شناخته شده به خود اجازه می‌دهد هر حرف کذبی را به عنوان واقعیت مطرح کند؟ مردم دیگر چگونه می‌توانند به چنین مجلسی اعتماد کنند؟ کاش آقایان اگر فکر آبروی خود نیستند، به فکر آبروی مجلس باشند و قدری برای آن دلواپس شوند.»
 
بهتر است مردم دلواپسان را بشناسند
در نهایت نیز کمال الدین پیرموذن، دیگر نماینده مجلس این دست موضع‌گیری‌های را «هذیان گویی» دلواپسان زیر بار فشار «شکست سیاسی» می‌داند و می‌گوید: «متاسفانه برخی از مخالفان دولت تدبیر و امید قبلا نشان دادند که برای مواضع خود چقدر سواد دارند. الان هم عده دیگر اخلاق دلواپسان را به نمایش گذاشته‌اند». وی معتقد است: «این حرکت‌ها و موضع‌گیری‌ها در کل مثبت و خوب هستند. بهتر است مردم برخی جریان‌ها را بیشتر از قبل بشناسند و بدانند که چه شد که در 8 سال احمدی‌نژاد کشور به این سمت رفت. بهتر است مشخص شود اخلاق افرادی که دم از عدالت و صداقت و ولایت می‌زنند و بقیه را با همین چوب می‌رانند، بیشتر مشخص گردد.»

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۲
مهناز بهرامیان
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
0
2
احسنت خداوند همه را به راه راست هدایت فرماید.ان شا...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۵/۱۳
0
2
مسلمان بودن اين آقايان زير سوال است
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین