کد خبر: ۳۱۱۷۱۳
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۲

تغییر موضع یک نماینده بانفوذ مجلس آمریکا /گزینه بهتری از توافقنامه پیدا نکردم

نماینده ارشد کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا، با بیان اینکه در مقابل برنامه هسته ای ایران هیچ گزینه بهتری برای کاخ سفید وجود ندارد، حمایت خود را از توافقنامه ایران و 1+5 بطور رسمی اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از لس آنجلس تایمز، «آدام شیف» نماینده پرنفوذ دموکرات وعضو ارشد کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا که پیش از این از مخالفان سرسخت توافق با ایران بود، روز دوشنبه حمایت خود را از توافق نامه هسته ای ایران رسما اعلام کرد.

آدام شیف در بیانیه ای اظهار داشت: این توافقنامه دسترسی کامل بازرسان سازمان ملل به سایت های هسته ای ایران را نمی دهد و پس از 15 سال ایران تولید اورانیوم خود را سرعت خواهد داد.

وی اضافه کرد، آمریکا و پنج کشور مذاکره کننده با ایران به نتایج خوبی رسیده اند، آن ها در صورت نقض توافقنامه، امکان بازگشت تحریم ها به ایران را در نظر گرفته اند.

وی در ادامه اذعان داشت، من گزینه بهتری که تحریم های ایران را لغو و در مقابل فعالیت های هسته ای ایران را محدود تر کند، نیافته ام.

شیف افزود، رد این توافقنامه در کنگره، سریع تر و بیشتر شدن سطح فعالیت های هسته ای از طرف ایران را به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد، رد این توافقنامه به گزینه جایگزین بهتری ختم نمی شود، ولی راه های کافی برای کم کردن خطرات این توافقنامه وجود دارد و به این سبب حمایت از توافقنامه و اجرای آن معقولانه به نظر می رسد.

وی گفت: در صورت نقض توافقنامه از طرف ایران باید علاوه بر بازگشت تمام تحریم ها، تحریم های تنبیهی جدیدی نیز در نظر گرفته شود.

آدام شیف تصریح کرد: فعالیت های گذشته ایران در حوزه ابعاد نظامی احتمالی از جمله موضوعاتی بود که ما در آن نتوانستیم آنچه می خواستیم بدست آوریم.

به گزارش ایرنا، وی از فعال بودن سانتریفیوژهای در ایران ابراز ناخشنودی کرد و گفت چیزی که بیش از همه مرا نگران می کند، برنامه غنی سازی ایران پس از 15 سال است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین