کد خبر: ۳۱۱۷۶۰
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۸

روزنامه الرای کویت: ظریف پیام آور صلح است

روزنامه پر شمار الرای کویت با انتشار مقاله ای ضمن ابراز رضایت از نتایج مذاکرات به دست آمده میان ایران و 1+5، از زیرکی و دیپلماسی موفق وزیر امور خارجه کشورمان در این مذاکرات تمجید می کند و وی را پیام آور صلح می خواند.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا بشایر العجمی، در مقاله خود آورده است: محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در اولین گام پس از توافق هسته ای میان کشورش و 1+5 و با هدف یافتن راهی برای وحدت منطقه ای در مقابله با چالش های مشترک به کویت سفر کرد و گفتمان اعتدالی جدید ایران را با چهره ای خندان مطرح کرد.

وی می افزاید: در شرایطی که پس از انقلاب سال 57 همواره موجی از تنش میان ایران و آمریکا برقرار بوده، این دانش آموخته ی ایالت کالیفرنیای امریکا موفق شد تا در عین حال که یک توافق تاریخی و صلح طلبانه را برقرار می کند، تحریم های اقتصادی ظالمانه علیه کشورش را نیز رفع کند.

العجمی می نویسد: این در حالی رخ می دهد که ظریف، کسی که در ابتدای دهه 80 میلادی نقش مشاور کنسولگری ایران در سان فرانسیسکو را بر عهده داشت، در پی تسخیر سفارت امریکا در کشورش مجبور به بستن درهای کنسولگری ایران شد، اما وی با این وجود از سیاست رادیکالی جدید خود دست نکشید، سیاستی بر مبنای اعتدال و تفاهم و گفتگو.

در ادامه این مقاله آمده است: دیپلمات کار کشته توانست با مهارت خود در سخنگویی اعتماد محافظ کاران مجلس ایران را کسب کند و پس از آن سوی رهبر کشورش موظف شد تا مقدمات آشتی با غرب را فراهم سازد. وی که اوایل دوران دانشجویی خود را در سان فرانسیسکو سپری کرد امروزه پل ارتباطی جدیدی میان ایران، و غرب و کشورهای عربی بشمار می آید.

العجمی می نویسد: توافق ایران با نمایندگان 6 کشور بزرگ جهان در تاریخ چهاردهم ماه گذشته میلادی به دست آمد...پس از آن بود که محمدجواد ظریف این توافق را روزنه امید جدید در روابط با جهان خواند. این در حالی است که وزیر ایرانی همواره و طی مذاکرات 18 ماهه نسبت به تحولات و گفتگوها خوشبین بود و در شرایطی که تنش در اتاق مذاکرات بیش از پیش خوانده میشد در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید' جناب وزیر آیا همچنان خوشبین هستید؟' پاسخ داد 'نه تنها خوشبینم بلکه از شرایط رضایت کامل دارم'.

در ادامه این مقاله با اشاره به اینکه وزیر امور خارجه ایران همواره در مذاکرات هسته ای بر اهمیت حفظ منافع ملی کشورش تاکید کرده است، آمده: ظریف با استفاده هرچه بهتر از فضای مجازی ارتباط بسیار نزدیکی را با دانشجویان و قشر تحصیل کرده جمهوری اسلامی برقرار نموده و بر این نکته مهم تاکید کرده است که منطقه خاورمیانه و جهان پس از توافق هسته ای در شرایط جدیدی بسر خواهد برد.

نویسنده روزنامه الرای با تاکید بر رویکرد میانه رو و معتدل ظریف در زمینه تقویت روابط با کشورهای شورای همکاری خلیج فارس آورده است: ظریف همواره با استفاده از فضای دوستانه و دیپلماسی به دنبال تقویت مناسبات با کشورهای همسایه بوده است. دیپلماسی لبخند ظریف در تعامل با همتایان خود تاثیر گذار بوده و وزیر ایرانی با رویکردی معتدل به مذاکره با دشمنان کشورش می پردازد.

بشایر العجمی حمایت های رهبر معظم انقلاب از محمد جواد ظریف را به عنوان یک نقطه قوت در کارنامه و عملکرد وزیر امور خارجه ایران ذکر کرده است.

وی می نویسد: محمد جواد ظریف با سیاستی میانه رو و با در پیش گرفتن صبر و تانی جلسات مذاکره با کشورهای غربی را اداره کرده و در جهت تحقق منافع و مصالح کشورش گام برداشته است و در گفتگو با خبرنگاران نیز با زیرکی خاصی به سوالات مطرح شده پاسخ می دهد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین