کد خبر: ۳۱۱۹۶۰
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۲:۴۳

مجازات مرگ برای عامل جنایت باغ‌میوه

عامل قتل نگهبان باغ میوه با وجود داستانسرایی دروغین در صحن دادگاه جنایی به قصاص نفس محکوم شد.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایران، اواسط آبان ماه سال 87 با ادعاهای یک زن که نگران گم‌شدن نگهبان‌ باغ‌اش بود پلیس در جریان این موضوع قرار گرفت.

زن گفت: چند سالی است که یک نگهبان به نام رجبعلی در باغم واقع در شهریار کار می‌کند. وقتی دیروز به باغ رفتم دیدم که رجبعلی نیست. ابتدا تصور کردم شاید برای خرید بیرون رفته باشد، ساعت‌ها منتظرش ماندم و حتی امروز صبح هم به باغ رفتم اما از وی خبری نیست. نگرانم چرا که تا به امروز سابقه نداشته وی جایی برود و به من اطلاع ندهد. یک روزی می‌شود که نگهبانم گم شده و نگرانش هستم.

با ادعاهای این زن، تجسس‌ها برای افشای راز گم‌شدن نگهبان باغ کلید خورد.

کارآگاهان ابتدا به باغ زن نگران رفتند و دیدند اتاقک نگهبانی به هم ریخته است و آثاری از قطره‌های خون در زمین دیده می‌شود.

همین قطره‌های خون کافی بود تا فرضیه قتل رجبعلی قوت بگیرد.

بدین ترتیب پلیس برای یافتن ردی از نگهبان گمشده به جست‌وجوی داخل باغ پرداخت و با گوشه‌ای از یک پتو که از زیر خاک بیرون مانده بود خود را بالای سر جسد دید.

تیم قضایی و پلیسی برای رازگشایی از جنایت در باغ‌میوه به تحقیق از زن جوان پرداختند و شنیدند رجبعلی با زوج افغان به نام‌های اسلام و ربابه رفت و آمد داشته است.

اسلام و ربابه تحت بازجویی قرار گرفتند و ادعای بی‌گناهی کردند و با اطلاعاتی که پلیس به دست آورده بود پس از یک سال مردی آشنا به نام فریدون که پسرخوانده اسلام بود، بازداشت شد.

فریدون در بازجویی‌ها پدرخوانده‌اش را همدست خود دانست و قتل نگهبان باغ میوه را پذیرفت.
صبح دیروز فریدون در شعبه دوم دادگاه کیفری یک تهران به ریاست قاضی عزیزمحمدی و دو قاضی مستشار محاکمه شد.

فریدون وقتی برای آخرین دفاع پشت تریبون ایستاد، گفت: من، رجبعلی و اسلام با هم قماربازی می‌کردیم تا اینکه عصر روز حادثه من و پدرخوانده‌ام باختیم و رجبعلی دو میلیون تومان پول برد.
شب حادثه برای سرقت پول با اسلام نقشه کشیدیم تا رجبعلی را به قتل برسانیم و پول را بین خودمان تقسیم کنیم.

وقتی به باغ رفتیم اسلام وی را به حرف گرفت و من از پشت‌سر با چوب‌دستی که داخل باغ بود به او حمله کردم و با چوب او را هدف قرار دادم. سپس به زیرزمین باغ رفتم. وقتی برگشتم دیدم پدرخوانده‌ام با چاقو به جانش افتاده است. باور کنید دروغ نمی‌‌گویم، ضربه‌های چاقوی اسلام باعث مرگ رجبعلی شد.

این مرد جنایتکار در حالی این ادعاها را مطرح کرد که هیأت قضایی با توجه به مدارک پرونده هیچ آثار چاقویی در بدن نگهبان باغ ندیده بودند و پزشکی قانونی علت مرگ وی را اصابت جسم سنگین به گردن و جمجمه دانسته بود.

بنابر این گزارش، فریدون پس از محاکمه به قصاص نفس و به خاطر سرقت پول به سه سال حبس و 74 ضربه شلاق محکوم شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین