کد خبر: ۳۱۲۰۲۸
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۹

ادعای جدید نتانیاهو: توافق هسته‌ای به جنگ ختم می‌شود

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه تلاش‌هایش علیه توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 مدعی شد: این توافق به جنگ ختم می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز : بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی در سخنرانی شب گذشته‌اش برای سازمان‌های یهودی شمال آمریکا که به صورت آنلاین برگزار شد، با تکرار ادعاهای نخ نمای خود مبنی بر تسلیحاتی بودن فعالیت‌های هسته‌ای ایران گفت: این توافق راه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را مسدود نمی‌کند بلکه این مسیر را هموار هم می‌کند. بدتر از آن این است که توافق هسته‌ای به ایران دو راه برای دستیابی به تسلیحات هسته‌ای می‌دهد؛ ایران می‌تواند علیرغم حفظ توافق به بمب دست پیدا کند یا این که می‌تواند با نقض توافق چنین کند.

به نوشته روزنامه هاآرتص، نتانیاهو که از همان لحظه حصول توافق هسته‌ای میان ایران و گروه 1+5 در اواسط ماه ژوئیه در وین دست به مخالفت با آن زده است در این سخنرانی مدعی شد دلیل اصلی مخالفتش با توافق هسته‌ای جلوگیری از جنگ است چون این توافق به جنگ منجر خواهد شد.

نتانیاهو از شنوندگان سخنرانی‌اش خواست تا توافق هسته‌ای را با توجه به ظرفیت‌های آن ارزیابی کنند نه با نگاهی حمایت گرانه.

وی ادامه داد:‌ اجازه ندهید حامیان این توافق بحث اصلی را خراب کنند. توافق مانع از دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای نمی‌شود و لغو تحریم‌ها علیه ایران باید منوط به تغییر رفتار این کشور در خاورمیانه باشد.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد: من با هیچ توافقی مخالف نیستم بلکه خواستار یک توافق خوبم.

وی همچنین گزارشات مبنی بر افزایش تنش‌ها میان واشنگتن و تل آویو به دلیل توافق هسته‌ای را رد کرد و گفت که روابط دو طرف همچنان قوی است و قوی باقی خواهد ماند.

به گزارش ایسنا، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در حالی این ادعا را مطرح می‌کند که صهیونیست‌ها خود تنها دارند تسلیحات هسته‌ای در منطقه خاورمیانه محسوب می‌شوند در حالیکه با حمایت‌های غرب و آمریکا هیچ گاه تاکنون به طور رسمی این موضوع را نپذیرفته و حتی معاهدات بین‌المللی در خصوص برنامه هسته‌ای را امضا نکرده‌اند.

این در حالی است که ایران همواره تاکید می‌کند فعالیت‌های هسته‌ای‌اش ماهیت کاملا صلح آمیز دارد و سلاح هسته‌ای در دکترین دفاعی ایران جایگاهی ندارد.

ایران و گروه 1+5 در 23 تیر در وین بر سر برنامه جامع اقدام مشترک(برجام) به توافق رسیدند که موجب لغو تمام تحریم‌های بین‌المللی علیه کشورمان در ازاء محدودیت برنامه هسته‌ای تهران می‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌ای برجام را مورد تائید قرار داد که لغو تحریم‌ها را تضمین می‌کند.

حسن روحانی رئیس جمهور کشورمان پیش از این با تاکید بر اینکه این دولت اجازه نمی دهد تحریم‌ها ادامه یابد، اظهار داشت: ما شعار نمی‌دهیم، ما می‌رویم در سازمان ملل و همانجا که تحریم‌ها وضع شده آن‌ها را لغو می‌کنیم.

به گزارش ایسنا، وی تاکید کرد: ما با قدرت و منطق و با استقلال حقوقی تمام قطعنامه‌های شورای امنیت را لغو می کنیم و با حمایت شما مردم و هدایت رهبری در آینده‌ای نه چندان دور در همان شورای امنیت قطعنامه ها را ملغی خواهیم کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین