کد خبر: ۳۱۲۰۳۳
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸

چالش هیلاری کلینتون برای جانشینی اوباما

یک نظرسنجی جدید که از سوی ان بی سی و وال استریت ژورنال انجام شده از چالش هیلاری کلینتون برای جانشینی باراک اوباما در ریاست جمهوری خبر می‌دهد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از روزنامه واشنگتن پست،‌ بر اساس این نظر سنجی 30 درصد از مردم آمریکا پاسخ داده‌اند که رئیس جمهور بعدی کشورشان باید رویکردی مشابه رویکرد باراک اوباما داشته باشد اما دو سوم از پاسخگویان معتقد بودند که این رئیس جمهور باید رویکردی متفاوت از رویکرد فعلی رئیس جمهور فعلی داشته باشد.

این در حالی است که به لحاظ تاریخی مردم آمریکا معمولا بعد از آن که رئیس جمهور متعلق به یکی از احزاب دموکرات یا جمهوریخواه در پایان دو دوره متوالی ریاست جمهوری قرار دارد به این نتیجه می‌رسند که هشت سال برای او کافی است و در انتخابات بعدی کاندیدای جناح مقابل را انتخاب می‌کنند.

در نوامبر 2007، 21 درصد از شرکت کنندگان یک نظرسنجی NBC-WSJ معتقد بودند که رئیس جمهور بعدی آمریکا باید رویکردی مشابه رویکرد جورج دبلیو. بوش اتخاذ کند.

در نوامبر 1999 نیز حدود یک سوم از مردم معادل 36 درصد معتقد بودند که رئیس جمهور بعدی آمریکا باید شبیه به بیل کلینتون باشد. بعد از هر دو نظر سنجی مردم آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری کاندیدای جناح رقیب رئیس جمهور قبلی را به ریاست جمهوری برگزیدند.

از نظر مردم آمریکا صرف نظر از این که چقدر عملکرد رئیس جمهوری در پایان دو دوره متوالی خوب یا بد است این مدت برای کنترل یک حزب بر کاخ سفید کافی است هر چند که آنها معمولا در پایان این هشت سال اغلب دیگر عملکرد رئیس جمهور را تایید نمی‌کنند.

به گزارش ایسنا، این گرایش کار هیلاری کلینتون را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری 2016 دشوار می‌سازد. ممکن است این نکته به ذهن متبادر شود که جمهوریخواهان حدود سه دهه پیش کاخ سفید را به مدت 12 سال متوالی در دست داشتند اما این اتفاق برای حزب دموکرات 179 سال پیش زمانی رخ داد که مارتین ون بورن، معاون رئیس جمهور جایگزین اندرو جکسون، رئیس جمهور دموکرات قبلی شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین