کد خبر: ۳۱۲۰۷۷
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۲۲:۵۵

بررسی افزایش شمار نمایندگان خبرگان رهبری

عضو هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری از بررسی موضوع افزایش شمار نمایندگان خبرگان این مجلس در حوزه های انتخابیه کشور در اجلاس شهریور خبر داد .
آفتاب‌‌نیوز :
آیت الله سید احمد خاتمی در حاشیه نشست هیات رئیسه  مجلس خبرگان رهبری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما  گفت : طبق آئین نامه این مجلس به ازای هر یک میلیون نفری که  به جمعیت  حوزه های انتخابیه  اضافه شود یک نفر بر تعداد اعضاء مجلس خبرگان  رهبری  افزوده  خواهد شد . 
 
وی افزود: اکنون مجلس خبرگان رهبری 86 عضو  دارد و اگر طبق این بند از آئین نامه قرار بر افزایش شمار اعضای این مجلس باشد تعداد اعضاء ‌در انتخابات اسفند  به 99 نفر افزایش خواهد یافت. 
 
سید احمد خاتمی  با بیان اینکه  تصمیم گیری درباره تصمیمات  مجلس خبرگان رهبری به عهده اعضاء آن  خواهد بود گفت : اکنون سه دیدگاه  در خصوص افزایش تعداد اعضاء در انتخابات آینده  وجود دارد نخست آنکه  همین  86 نفر کنونی تثبیت شوند همچنان که در مجالس مشابه در دنیا نیز همینطور است و باوجود افزایش جمعیت در حوزه های انتخابیه تعداد نمایندگان  ثابت می ماند.  
 
وی افزود : دیدگاه دوم  آن است که  طبق آئین نامه مجلس خبرگان رهبری عمل کنیم و افزایش شمار اعضاء به 99 نفر تصویب شود اما در همین تعداد آن را تثبیت کنیم . 
 
سید احمد خاتمی گفت : دیدگاه دیگر این است که همچنان راه را باز بگذاریم که  تصمیم گیری در این خصوص به اعضای مجلس خبرگان رهبری مربوط می شود و با رای گیری در اجلاس شهریور تکلیف این مسئله مشخص خواهد شد . 
 
وی افزود : تصمیم نمایندگان خبرگان در این خصوص مبنای انتخاب نمایندگان در انتخابات دوره پنجم در اسفند  خواهد بود  و  هر چه در اجلاس شهریور تصویب شود وزارت کشور بر آن اساس عمل خواهد کرد . 
 
عضو مجلس خبرگان رهبری همچنین  از برگزاری اجلاس هجدهم از دوره  چهارم  این مجلس در دهم  و یازدهم شهریور خبر داد. 
 
سید احمد خاتمی گفت : طبق تصمیم  امروز هیات رئیسه مجلس خبرگان رهبری طبق روال اعضاء در پایان این اجلاس به زیارت مرقد امام راحل می روند و آنگاه از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب استفاده  خواهند کرد . 
 
وی با اشاره به برنامه های اجلاس هجدهم اظهار داشت در هر اجلاس چند موضوع مهم مطرح  و طبق پیشنهاد کمیسیون سیاسی مجلس خبرگان رهبری به هیات رئیسه  از شخصیت های مرتبط با آن موضوعات برای حضور در اجلاس دعوت می شود . 
 
سید احمد خاتمی گفت : اکنون یکی از موضوعات روز جامعه که  آگاهی اعضای مجلس خبرگان از آن ضروری است موضوت مذاکرات هسته ای و بررسی توافق است که در اجلاس شهریور به روش نوینی در جمع اعضاء مطرح  خواهد شد . 
 
وی بررسی مسائل منطقه ای بویژه رویدادهای سوریه ، یمن  ، عراق و مسئله تکفیری ها را از دیگر مسائل مهمی برشمرد که در اجلاس هجدهم  خبرگان رهبری بررسی خواهد شد . 
 
خاتمی با اشاره به ابراز تمایل اعضاء‌برای آگاهی از مسائل قضایی کشور اظهار داشت : طبعاً ما  بیش از دو موضوع  فرصت بررسی نداریم  و طبق آئین نامه شخصیت های مدعو یک ساعت صحبت می کنند و 5 نفر از اعضاء نیز طبق آئین نامه  حق اظهار نظر دارند .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین