کد خبر: ۳۱۲۹۱۰
تاریخ انتشار : ۱۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۴

تفاهمنامه‌ بانک پارسیان با وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی درباره طرح ملی آبرسانی

با امضای تفاهمنامه‌ای با وزارت نیرو و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، بانک پارسیان تامین مالی پروژه آبرسانی به چهار استان را بر عهده گرفت.
آفتاب‌‌نیوز :
بر اساس این تفاهم که در جهت اهداف اقتصاد مقاومتی و تدابیر دولت یازدهم در استفاده از ظرفیت‌های بخش خصوصی و نظام بانکی در طرح‌های عمرانی کشور صورت گرفت، دولت و بانک پارسیان برای تامین مالی طرح‌های آبرسانی به شهرها و روستاهای کشور همکاری خواهند کرد. بر اساس تفاهم نامه مذکور، مقرر شده است که بخش غیردولتی 60 درصد و بخش دولتی چهل درصد از منابع مالی طرح را تامین نمایند. از سوی بانک‌های غیردولتی، بانک پارسیان تامین منابع مالی این طرح‌ها را جهت تولید لوله‌های فولادی برای آبرسانی به مسافت 997 کیلومتر در استان‌های خوزستان، تهران، مازندران و آذربايجان غربي برای  45 شهر  با جمعیت تحت پوشش 17,311,523 نفر و  1644 روستا با جمعیت  1,209,516 نفر و اعتبار 13,361 میلیارد ریال بر عهده دارد.

این تفاهم نامه با حضور جهانگیری معاون اول رئیس جمهور، نوبخت معاون رئیس جمهور و سخنگوی دولت، حجتی وزیر جهاد کشاورزی، چیت چیان وزیر نیرو، ابتکار رییس سازمان حفاظت محیط زیست و معاونان وزارت خانه‌ها و سازمان‌های ذیربط و در حاشیه جلسه شورای عالی آب در دفتر معاون اول رئیس جمهور منعقد گردید. هدف از عقد این تفاهم نامه، تسریع اجرای طرح‌های آبرسانی، استفاده از قابلیت نظام بانکی در تامین مالی پروژه‌های دولتی، فعالسازی کارخانجات لوله‌سازی، فعالسازی کارخانجات تولید ورق فولادی و تقویت بازار فروش معادن سنگ آهن عنوان شده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین