کد خبر: ۳۱۳۲۹۳
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۲:۲۷

دیدار ظریف و بشار اسد+ تصاویر

بشاراسد رییس جمهوری سوریه و محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران دیدار و تاکید کردند: همه کشورهای منطقه و خارج از منطقه باید درک کنند که آینده و سرنوشت ملت ها در سایه گسترش و ریشه دواندن سرطان تروریسم تامین نمی شود.
آفتاب‌‌نیوز :
 ظریف که عصر چهارشنبه وارد دمشق بلافاصله با بشار اسد رییس جمهوری این کشور درکاخ الجمهوری سوریه دیدار و گفت وگو کرد.
 
به گزارش ایرنا،گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) حاکی است دو طرف خاطرنشان کرد که همه طرف ها باید به طور جدی و صادقانه برای مبارزه با این خطر ویرانگر از طریق هماهنگ کردن تلاش ها و ایجاد سیاستی مبتنی بر واقعیت ها و چشم اندازی وسیع و توقف حمایت از گروه های تروریستی و پایان دادن به پوشش سیاسی از آنها تلاش و کار کنند. 
 
در ابتدای این دیدار بشار اسد باردیگر موفقیت دستیابی به توافق هسته ای با کشورهای بزرگ را به ملت ایران تبریک گفت و تاکید کرد که این توافق در سایه مقاومت ملت ایران و تمسک آن به استقلال در تصمیم گیری و ایستادن در پشت سر رهبرانش حاصل شد.
 
وی خاطرنشان کرد: پیروزی ملت ایران نشان داد که اراده و ثبات قدم بهترین راه های برای تحقق منافع ملت ها است.
 
براساس گزارش سانا در این دیدار بهترین راهکارها برای حل مسالمت آمیز جنگی که بر سوریه تحمیل شده است ، مورد بررسی قرار گرفت.
 
ظریف هم تاکید کرد که اراده ملت سوریه باید قطب نمای هرگونه اندیشه و تفکر مطرح برای حل بحران سوریه باشد.
 
وی عدم مداخله خارجی در سوریه و حفاظت از وحدت اراضی و استقلال تصمیم گیری سوریه را ضروری خواند و بر حمایت و کمک به ملت سوریه برای ایستادگی و کاهش رنج های آن در رویارویی با جنگ تحمیل شده با استفاده از گروه های تروریستی تاکید کرد.
 
بشار اسد نیز با قدردانی از حمایت ها و کمک های ایران به سوریه از تلاش های صادقانه ای که کشور دوست ایران برای توقف جنگ تحمیل شده بر سوریه و حفاظت از حاکمیت و وحدت سرزمینی آن ابراز خرسندی کرد.
 
براساس این گزارش ، در این دیدار ولید المعلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه سوریه، بثینه شعبان مشاور سیاسی و رسانه ای رییس جمهوری سوریه ، فیصل المقداد معاون وزیر خارجه سوریه ، حسین امیر عبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ایران و محمدرضا رئوف شیبانی سفیر ایران در سوریه حضور داشتند.
 
براساس این گزارش، ظریف و المعلم وزیران خارجه ایران و سوریه نیز به طور جداگانه دیدار و در باره مسائل مورد اهتمام و مشترک گفت وگو کردند.
 
ظریف در پایان این سفر کوتاه دمشق را به مقصد اسلام آباد پایتخت پاکستان ترک کرد.
 
وزیرامور خارجه جمهوری اسلامی ایران عصر چهارشنبه در راس هیاتی و در دومین ایستگاه از دور دوم سفرهای منطقه ای خود بعداز توافق هسته ای با گروه 1+5 برای دیدار و گفت وگو با مقامات ارشد سوریه وارد دمشق پایتخت این کشور شد.
 
ظریف در پایان سفر دو روزه به لبنان وارد دمشق شد و در فرودگاه بین المللی پایتخت سوریه مورد استقبال فیصل مقداد معاون وزیر امور خارجه و جمعی از مقامات سوری و ایرانی قرار گرفت.
 
حسین امیرعبداللهیان معاون عربی و آفریقایی وزیر امور خارجه ، ظریف را در این سفر همراهی می کند.
 
وزیر امور خارجه ایران در دور اول سفرهای منطقه ای خود بعداز توافق هسته ای به عراق ، کویت و قطر سفر کرده است.
 
ظریف قرار بود قبل از بیروت و دمشق عازم ترکیه شود که این سفر به زمانی دیگر موکول شد.
 
سفر به پاکستان، هند و روسیه از جمله برنامه های کاری چند روز آینده دکتر ظریف اعلام شده است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین