کد خبر: ۳۱۴۱۲۷
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۳۸

نشست منتخبین خانه احزاب برگزار شد

نشست منتخبین خانه احزاب ایران بعد از ظهر امروز با حضور اعضای این تشکل صنفی در سالن شهید رجایی وزارت کشور برگزار شد.
آفتاب‌‌نیوز :
در ابتدای این نشست علی محمد غریبانی رییس مجمع برگزارکننده خانه احزاب به ارائه گزارشی از مجمع عمومی این تشکل صنفی پرداخت.

وی با تاکید بر اینکه انتخابات مجمع عمومی خانه احزاب به صورت سالم برگزار شده بود اظهار کرد: کوچکترین شبهه‌ای در برگزاری این انتخابات در کار نبود و این انتخابات در سه قسمت برگزار شد.

غریبانی با تاکید بر اینکه اختلافی در آرای این انتخابات وجود نداشت خاطرنشان کرد: در جریان برگزاری انتخابات مجمع عمومی خانه احزاب امانتداری کامل را لحاظ کردیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به نزدیک بودن زمان آغاز فعالیت رسمی خانه احزاب خاطرنشان کرد: در سایه تلاش‌های صورت گرفته پس از 6 سال با تدبیر دولت یازدهم و به دستور وزیر کشور و پیگیری های معاونت سیاسی وزیر کشور، حذف چند ساله خانه احزاب شکست و ما توانستیم با برگزاری جلسات مجامع عمومی با کمال آرامش اعضای شورای مرکزی و بازرسین این تشکل را انتخاب کنیم و جلسه صمیمانه امروز را با حضور اعضای شورای مرکزی تشکیل دهیم.

رییس مجمع برگزار کننده خانه احزاب در بخش دیگری از صحبت‌های خود به جایگاه تشکل‌ها و احزاب سیاسی در قانون اساسی اشاره و اظهار کرد: قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران برای تشکل‌ها و احزاب سیاسی جایگاه ویژه و اعتبار خاصی قائل شده است و امروز نیز خانه احزاب متولی این امر است.

وی با بیان اینکه مسئولیت مستقیم دموکراسی در کشور به عهده احزاب است ادامه داد: باید با تعامل و قرارگرفتن در کنار یکدیگر جلوی هرگونه کشمکش و افراط و تفریط را بگیریم.

به گزارش ایسنا در ادامه این نشست پیشنهاد طرح قرائت سوگندنامه در ابتدای شروع رسمی دوره جدید شورای مرکزی خانه احزاب از سوی غریبانی به عنوان رییس نشست مطرح شد که این پیشنهاد با انتقاد برخی از اعضای جلسه و تهدید آن‌ها به ترک جلسه از دستور کار خارج شود.

به گزارش ایسنا در ادامه این نشست رضازاده مدیرکل سیاسی وزارت کشور طی سخنانی به بیان روند قانونی انتخاب اعضای شورای مرکزی خانه احزاب اشاره و تاکید کرد که موضوع خانه احزاب را میوه شیرین سال همدلی و همزبانی می‌دانیم.

وی با بیان اینکه وزارت کشور الگوی خانه احزاب را در همه جا به عنوان یک مدل خوب مطرح می کند به جایگاه خانه احزاب در کشور اشاره کرد و گفت: خانه احزاب یک تشکل صنفی است انتظار می رود در این تشکل صنفی که افرادی به نمایندگی از اصولگرایان، اصلاح طلبان و مستقلین حضور دارند کمک شود تا در شرایطی که به سمت انتخابات پیش می رویم ، در سیاست داخلی ، توسعه سیاسی ، ایجاد نشاط سیاسی و مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و نیز آگاه سازی آن‌ها کمک های فراوانی شود.

وی در ادامه صحبت‌های خود به برنامه‌های اداره کل سیاسی وزارت کشور در سال جاری اشاره و خاطرنشان کرد: نظارت بر کار احزاب به عنوان یکی از برنامه‌های سال 94 در دستور کار اداره سیاسی وزارت کشور قرار گرفته است.

طاهرنژاد عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران تذکری در مورد پروتکل برگزاری برنامه و دعوت از میهمانان در جلسه را مطرح کرد.

قدرتعلی حشمتیان منتخب اول شورای مرکزی و دبیرکل جمعیت مستقل نیز در مورد استعلامات درباره اعضای منتخب شورای مرکزی از مراکز چهارگانه تذکری مطرح کرد.

به گزارش ایسنا، برای هریک از سه فراکسیون‌های اصولگرایان، اصلاح طلبان و مستقلین و اعتدال‌گرایان این امکان برقرار بود تا در این جلسه از میهمانان خود برای حضور دعوت کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین