کد خبر: ۳۱۴۱۲۸
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۹

تاکید لاریجانی بر حمایت از تولید داخل در دوران پساتحریم

رییس شورای مجلس اسلامی تاکید کرد که در دوران پساتحریم انتخاب‌ها باید درست و همراه با حمایت از تولید داخل باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی لاریجانی عصر امروز (26 مردادماه) در مراسم آیین افتتاح پروژه‌های جداسازی شبکه آبیاری فضای سبز از آب شرب و پانزدهمین نمایشگاه خودرو و صنایع وابسته که در نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار شد، بیان کرد:‌ شرایط کشور در حال حاضر گذار از وضعیت تحریمی به شرایطی گشوده از لحاظ اقتصادی است که در جهت رفع موانع اقتصادی تلاش‌های زیادی انجام شده است.

او با بیان این که در شرایط تحریمی نیز مردم با ایستادگی و مدیریت مناسب توانستند نوآوری داشته باشند افزود: انسان‌ها در شرایط سخت آبدیده می‌شوند و درست است که شرایط تحریم سخت بود اما مسوولان با همت بلند کارهای ارزشمندی انجام دادند.

لاریجانی در ادامه افزود:‌ با وجود این که آمار مومنین در ایران زیاد است از بیرون کشور نیز زائران زیادی برای مشهد داریم و جایگاه فرهنگی این شهر مقدس باعث شده توجه خاصی بدان مبذول شود.

رییس شورای مجلس اسلامی با تاکید بر این که مشهد شهری صنعتی است، عنوان کرد: وجوه مختلف دانشگاهی، حوزوی، دینی و صنعتی این شهر نیازمند توجه خاص دولت و سرمایه‌گذاری‌های اختصاصی برای مردم شریف آن شده است.

وی ضمن تشکر از شهرداری مشهد گفت:‌ با وجود تمام شرایط سخت اقتصادی مسوولان شهرداری توانستند منابعی تهیه کنند تا رکود پروژه‌های شهری از بین برود و این روحیه جهادی باید در تمام کشور سیطره یابد.

لاریجانی با تاکید بر این که حرکت‌های جهاد گونه باید حمایت شود، خاطرنشان کرد: در مجلس شورای اسلامی توجه زیادی به این امر می‌شود اما با وجود وضع نامناسب اقتصادی انتظار زیادی نمی‌توان داشت.

او دلیل اوضاع نامناسب اقتصادی کشور را صرف بودجه زیاد برای مصارف جاری کشور دانست و افزود: اگر اندازه سازمان‌ها کوچک‌تر شود، برنامه‌ریزی اقتصادی راحت‌تر خواهد بود اما با وجود سلایق مختلف در دوره‌های زمانی این امر مشکل شده است.

این نماینده مجلس درباره ساخت قطار شهری مشهد نیز اظهار کرد: توجه به بافت فرسوده اطراف حرم و کمک به اتمام آن یک نیاز ضروری است که شهرداری مشهد با وجود هزینه‌بر بودن آن‌ها همت زیادی برای انجام آن به کار برده و مجلس نیز از این طرح حمایت می‌کند.

لاریجانی پروژه جداسازی آب مصرفی فضای سبز از آب شرب را نیز اقدامی پسندیده دانست و تصریح کرد: این پروژه باید در تمام کشور اجرایی شود. هم‌چنین پروژه انتقال آب از خارج از استان به مشهد با وجود مشکلاتی که دارد در صورت اجرایی شدن بسیاری از مشکلات را حل خواهد کرد.

وی در ادامه افزود: کمبود فضای سبز در کشور به شدت احساس می‌شود و باید به آن توجه خاص شود.

رییس مجلس درباره ایجاد پارلمان‌های خلاقانه نیز گفت:‌ برخی پیشنهادات مطرح شده با وجود ایده جذابی که دارند با قانون اساسی مشکل پیدا می‌کنند اما مجلس به دنبال راه‌حلی برای اجرایی کردن آن‌هاست.

لاریجانی در خصوص برگزاری نمایشگاه خودرو نیز اظهار کرد: برگزاری این نمایشگاه‌ها به منظور نمایش تولیدات داخلی مطلوب است اما شرط اصلی که باید بدان توجه شود این است که تولید داخلی باید متناسب با شرایط دنیا ارتقای کیفی یابد.

او با تاکید بر این که نمی‌توان پژوی سی سال پیش را به مردم ارائه کرد و انتظار استقبال را داشت، افزود:‌ مردم باید احساس کنند که تولید داخلی کیفیت بالایی دارد و در غیر این صورت نمی‌توان آن‌ها را وادار به خرید کرد.

رییس مجلس شورای اسلامی با بیان این که بالا بودن تعرفه ورود خودرو عاملی برای پایدار ماندن خودروهای تولید داخل است، عنوان کرد: صنعت گران باید در زمینه انتخاب خودروی تولیدی سنجیده اقدام کنند و تغییرات کیفی این صنعت را در زمینه مصرف سوخت، ایمنی و ... مدنظر قرار دهند.

وی با اشاره به این که صنعت خودروسازی در ایران سابقه طولانی دارد گفت:‌ شاخه‌های زیاد قطعه‌سازی در کشور باعث اشتغال‌زایی بسیاری از جوانان شده و تمام مسوولان در محاسبات خود باید این صنعت را در نظر قرار دهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین