کد خبر: ۳۱۴۶۳۰
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۶

وزیر اقتصاد اوکراین به ایران می‌آید

وزیر اقتصاد اوکراین با تبعیت از همکاران اروپایی خود که پس از توافق هسته ای چهاردهم ژوییه برای احیا و بالا بردن روابط اقتصادی و تجاری به تهران سفر کردند، راهی تهران می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
آواراس آبروماویچیز اعلام کرد که در این سفر سه روزه که در 14 سپتامبر (23 شهریور) آغاز می‌شود گروه بزرگی از رهبران صنعتی و همچنین وزیر کشاورزی وی را همراهی خواهند کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، وزیر اقتصاد اوکراین در یک نشست کابینه اظهار کرد که این جمهوری شوروی سابق خواهان بهبود روابط با ایران پس از برداشته شدن تحریمها از سوی آمریکاست.

ایران و قدرتهای جهانی پس از 13 سال بن بست بر سر برنامه هسته ای تهران، ماه گذشته در وین به یک توافق تاریخی دست پیدا کردند.

به گزارش ایسنا، این توافق زمینه را برای برداشته شدن تدریجی تحریمهای اقتصادی و محدودیتهای تجاری فراهم می‌کند.

اوکراین که از نظر اقتصادی با مشکلات عدیده ای دست و پنجه نرم می‌کند، یک توافق وام در برابر ذرت به ارزش سه میلیارد دلار با چین امضا کرده است و امیدوار است توافقات مشابهی را در اروپا و خاورمیانه داشته باشد.

شماری از کشورهای اروپایی از جمله آلمان که موتور اقتصادی اروپاست با دورنمای برداشته شدن تحریمهای تجاری یکجانبه علیه ایران، هیاتهای تجاری به تهران اعزام کرده اند.

طبق آمار رسمی اوکراین، تجارت میان دو کشور سال گذشته به 756 میلیون دلار رسید. صادرات اوکراین بیش از 90 درصد از میزان مذکور را تشکیل داد.

از سوی دیگر ایران به دنبال مشتریان نفتی جدیدی بوده و به کالاهای صنعتی و محصولات کشاورزی نیاز دارد. اقتصاد اوکراین پیش از بروز جنگ 16 ماهه جدایی طلبان طرفدار روسیه، به صادرات چنین محصولاتی متکی بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین