کد خبر: ۳۱۴۶۳۶
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۲

تاج: برخی باشگاه ها قراردادهای کلان می بندند و به آن عمل نمی کنند

نایب رئیس فدراسیون فوتبال و رئیس سازمان لیگ گفت:برخی باشگاه ها قراردادهای کلان می بندند و به آن عمل نمی کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
مهدی تاج درباره وضعیت تیم های بدهکار در لیگ های مختلف اظهار داشت: در لیگ دو، 11 باشگاه بدهکار داریم اتکا، پیام، نفت و گاز گچساران، ذوب آهن نوین، شهرداری تبریز، فولاد نوین، الوند همدان و تیم های دیگر. به همین خاطر به مسئولان این باشگاه ها  گفتم که بدهی های شان را پاک کنند. نه اینکه وقتی لیگ شروع شد به این مسایل فکر کنیم.

به گزارش ایلنا، این مقام مسئول افزود:در لیگ برتر برخی از باشگاه ها بدهی ندارند و برخی بدهی شان را تسویه می کنند. اما در لیگ یک آلومینیوم هرمزگان 300 میلیون بدهی داشت. پاس همدان 800 میلیون، نساجی مازندران که بدهی هایش را در کمیته انضباطی استان تسویه می کند ضمن اینکه ایرانجوان بوشهر توسط استاندار قول داده که بدهی خود را تسویه کند.

وی افزود: این تیم ها تا هفته سوم فرصت دارند. رسانه ها به ما کمک کنند تا باشگاه ها با بازیکنان قراردادهایی نبندند که از عهده آن بر نیایند. مثلا نیروی زمینی تهران قراردادهای کمی می بندد ولی همیشه پرداخت می کند. برخی باشگاه ها قراردادهای کلان می بندند و عمل نمی کنند. امسال همکاری بسیار عالی با کمیته انضباطی داشتیم تا این بدهی ها برطرف شود.

وی در ادامه در پاسخ به سئوال دیگری درباره بدهی های استقلال و پرسپولیس گفت: ما پرونده های مفتوح بازیکنان خارجی این تیم ها را به باشگاه ها داده ایم. بدهی های دو باشگاه استقلال و پرسپولیس بدهی قابل توجهی است و نیاز به چاره اندیشی دارد. باید مدیران عامل بدهی های چندین و چندساله دو باشگاه را صاف کنند. این مسئله انتظار زیادی نیست. باید فکری جدی شود که نیاز به زمان دارد ولی سایر باشگاه ها کار راحت تری دارند.

 رئیس سازمان لیگ در ارتباط با اسپانسر محیطی سازمان لیگ فوتبال ایران تاکید کرد: برخی که در این رابطه منافعی دارند شیطنت هایی انجام می دهند، البته من اطلاعاتی دارم ولی گفتن آنها سخت است. آنها هم اینجا نیستند که جواب بدهند ما هم مکلف هستیم که پاسخگو باشیم. مسئلهای که در مورد اسپانسر لیگ باید گفته شود این است که 40 میلیارد بابت سال گذشته گرفته ایم. تاکنون سابقه نداشته چنین مبلغی در یک سال به دست آوریم. عابدینی، حسن پور و جعفری از اعضای هیات رئیسه سازمان لیگ مسئول پیگیری این مسایل هستند و آنها خسارت ها را بررسی کرده اند. قبلا عابدینی در این رابطه مفصلا توضیح داده است. ایشان در روزهای آینده توضیحات بیشتری خواهد داد. 

نایب رئیس فدراسیون فوتبال گفت:اگر به دلایلی لیگ برگزار نشود فوتبال مشتری های خود را از دست می دهد. سال گذشته به دلیل مشکلاتی که با صداوسیما داشتیم 2 هفته از رقابت های لیگ جام حذفی پخش نشد. 

تاج تصریح کرد:تفاهماتی با اسپانسر داریم که امکان دارد تغییراتی انجام شود،  IPTV ممکن است نحوه پخش مسابقات را تغییر دهد، توضیحی در مورد این مسئله بدهم که برخی می‌گویند محرومین چه می‌شوند و فقط این مسابقات برای پولدارها پخش می‌شود در حالی که اینگونه نیست، برخی از اتفاقات و حاشیه‌هایی که رخ می‌دهد شامل IPTV می‌شوند و بخش‌های جانبی را در بر می‌گیرد.

وی درباره اینکه چه تیم هایی بدهی خود را پرداخته اند گفت: سپاهان، ذوب آهن و نفت تیم هایی بودند که بدهی های خود را صاف کردند. همچنین صبا و تراکتور 500 میلیون داده اند تا کمیته انضباطی به طلبکاران بدهند. این شرایط ادامه پیدا می کند تا به مرور بدهی ها کم شود.

رئیس سازمان لیگ درباره اینکه آیا 20 میلیارد خسارت به تبلیغات محیطی مجوز هیات رئیسه را داشته یا نه گفت:این روزنامه و سایر روزنامه‌ها بدانند که هیات رئیسه سازمان لیگ در جریان دقیق مسائل است، از بعضی‌ها بوی بدی به مشامم می‌خورد، ۳ نفر از اعضای هیات رئیسه اعضای کمیته تعیین وضعیت قرارداد هستند، این مسئله خنده‌دار نیست که اعضای هیات رئیسه به یکی از روزنامه‌ها زنگ بزنند و بگویند که ما در جریان نیستیم؟ شیطنت بدتر از این؟!شما برای دهمین بار و صدمین بار به من می گویید.در حالیکه پشت روزنامه شما که خیلی هم روزنامه خوبی است اسپانسری است که با سازمان لیگ مشکل دارد و این اسپانسر این مسائل را دامن زده است و شیطنت می کند.

 تاج خاطرنشان کرد: چه کسانی به شما زنگ زدند؟ شما می گویید بخشی از اعضای هیات رئیسه به ما زنگ زدند. کدامیک به روزنامه اعتماد زنگ زده ایم.

تاج درباره برنامه های آتی لیگ برتر بیان داشت: شرایط تفاهم نامه ما با صداو سیما مثبت است و قرار است که همه مردم بازی ها را ببینند. ما برگزاری مسابقه ستارگان را پذیرفته ایم و امیدواریم دیدار خیرخواهانه خوبی شود. صداوسیما نیز آن را پخش می کند. از باشگاه هنرمندان نیز تشکر می کنیم و پس از آن نوبت به اردوی تیم ملی می رسد. جام شهدا با حضور پرسپولیس، تراکتورسازی، راه آهن و ذوب آهن نیز در برنامه قرار دارد. این رقابت به پاس شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی برگزار می شود. سازمان لیگ تمام تلاش خود را انجام می دهد تا خاطره ایثارگران زنده بماند. ما سعی می کنیم کنگره شهدای ورزشکار را نیز در آینده برگزار کنیم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین