کد خبر: ۳۱۴۶۶۷
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۶

شمخانی: برجام تامین کننده منافع ملی جمهوری اسلامی است

دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: متن برجام (برنامه جامع اقدام مشترک هسته ای) به گونه ای است که تامین کننده منافع ملی جمهوری اسلامی است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی شمخانی شامگاه پنجشنبه در جلسه شورای مدیران دانشگاه تبریز افزود: بررسی های ما از جمع بندی مذاکرات هسته ای مراحل پایانی را طی می کند و مردم هیچ گونه نگرانی نداشته باشند.

به گزارش ایرنا؛ وی در خصوص روند بررسی برجام در شورای عالی امنیت ملی گفت: ابعاد مختلف این سند در دو بخش عمومی و تخصصی با نگاهی واقع بینانه و به دور از قضاوت های جناحی ، در حال بررسی توسط متخصصان است و ما درصدد هستیم جمع بندی ها به تحکیم وحدت ملی و وفاق و ثبات در کشور کمک کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود، پایه و اساس توسعه کشور را بالا بردن توان علمی دانست و بیان داشت : باید با دانش و فناوری نسبت به توسعه زیرساخت ها ، افزایش تولید و حل مشکلات زیست محیطی کمک کنیم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی تاکید کرد: هر کس به سهم خود باید برای رفع مشکلات تلاش کند و در این زمینه استادان دانشگاه ها ، نخبگان و پژوهشگران در صف اول هستند.

وی گفت : اینکه چگونه می توان از ارتباطات بین المللی بهره برد و از آن برای تولید ثروت برای کشور استفاده کرد ، نیاز به راهکارهای علمی و مطالعه شده دارد که این موضوع جز در دانشگاه ها محقق نمی شود.

شمخانی افزود: تقویت بنیادی دانشگاه ها باید منجر به نفوذ فناوری در بخش های مختلف شود چرا که وقتی فناوری ما بومی باشد دشمن نمی تواند تاثیری در رشد و توسعه آن داشته باشد.

وی اظهارکرد: قدرت هسته ای ما با اتکا به نیروی داخلی به وجود آمده و امروز برگ برنده ما نیز همین است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در جریان سفر به تبریز همچنین به دیدار خانواده شهید علی تجلایی و جانباز سید حسن شکوری رفت.

حضور در گلزار شهدای تبریز ، شرکت در شورای اداری استان آذربایجان شرقی و سخنرانی در جمع پیشکسوتان دفاع مقدس از برنامه های شمخانی در تبریز بود. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین