کد خبر: ۳۱۵۱۶۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱

احمدی‌نژاد، احمدی‌مقدم را تکذیب کرد

این‌روزها کار او و دفترش شده است تکذیبیه‌دادن؛ تکذیبیه‌هایی که گاه خودشان هم تکذیب می‌شوند؛ از تشکیل «دولت در سایه» تا مصاحبه با دانشمندان هسته‌ای و دیدار با اعضای حزب وطن ترکیه.
آفتاب‌‌نیوز :
دیروز هم دفتر «محمود احمدی‌نژاد» سخنان «احمدی‌مقدم»، فرمانده سابق نیروی انتظامی، را تکذیب کرد و آن ‌را خلاف‌واقع و نادرست خواند و پس از رد سخنان احمدی‌مقدم، درباره او نوشت: «ایشان، اساساً در جایگاه ارائه مشورت به رئیس دولت‌های نهم و دهم در موضوعات سیاسی و انتخاباتی قرار نداشتند. گرچه سیاق مطالب نگارش‌شده نیز به‌روشنی حاکی از بی‌پایه‌واساس‌بودن آن است». «احمدی‌مقدم» در گفت‌وگو با هفته‌نامه «رمز عبور» سخنانی جنجالی درباره سال 88 و به‌ویژه احمدی‌نژاد بر زبان آورده بود؛ از جمله اینکه «احمدی‌نژاد» گفته بوده: «بروید خاتمی و بقیه را دستگیر کنید و شر همه را کم‌ کنید».

محمدرضا تابش، خواهرزاده خاتمی و دوست دوران جنگ «احمدی‌مقدم»، درباره نقل‌قول‌های او از «احمدی‌نژاد» درباره خاتمی به «شرق» گفته است: «من نه می‌توانم تأیید کنم و نه تکذیب». او در همین‌ حال به دیدار دوساعته‌اش با «احمدی‌نژاد» در پایان کار دولت دهم اشاره می‌کند و می‌گوید: «در آن ملاقات دوساعته خلاف سخنان اخیر را از آقای احمدی‌نژاد شنیدم، اینکه حساب آقای خاتمی از دیگران جداست و ایشان آدم پاکدست و درستی است. در آن مدت و دیدارهای پیشین من هیچ‌گاه موردی که نشان دهد احمدی‌نژاد درباره خاتمی بُغضی داشته باشد، نشنیدم. بنابراین باید دید واکنش‌ها به چه شکل است و این سخنان بر مبنای چه مستنداتی ارائه شده است».

از میان تکذیبیه‌های رئیس سابق دولت، دو مورد آن تاکنون به استناد قرائن و شواهد دیگر تکذیب شده‌اند. آخرین مورد آن، دیدار احمدی‌نژاد با اعضای حزب «وطن» ترکیه در اردیبهشت‌ماه بود. درحالی‌که عکس‌های این دیدار توسط برخی سایت‌های خبری ترک منتشر شده بود اما دفتر رئیس دولت پیشین ایران این دیدار را تکذیب می‌کرد. اسماعیل حاکی پکین، مسئول روابط خارجی این حزب، به «شرق» گفته بود: «ما با دعوت مرکز بررسی‌های استراتژیک نور به تهران آمدیم. تمام ملاقات‌ها را هم آنها تنظیم کردند، رفت‌وآمدها هم از طریق آنها هماهنگ شده‌ است. روز اول با آقای احمدی‌نژاد دیدار داشتیم».

مورد دیگر، بحث اجازه مصاحبه به مأموران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با دانشمندان هسته‌ای در دولت قبل بود؛ خبری که از قول محمدجواد ظریف منتشر شده بود. او گفته بود که در آن دوران با افراد مختلف در ایران مصاحبه شد و حتی آنها از مراکز و اماکن مربوطه بازدید کردند. دفتر احمدی‌نژاد اما اطلاعیه داد و نوشت: «این ادعا کذب است و مسئولان و مذاکره‌کنندگان هسته‌ای به‌جای نشر اکاذیب، ملت ایران را به‌طورکامل در جریان جزئیات و روند مذاکرات هسته‌ای جاری قرار دهند».

مستندات بعدی اما حکایت از این داشت که آنچه کذب بود، نه سخنان «ظریف» که تکذیبیه «احمدی‌نژاد» بود. مستندات گزارش‌های آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم از سال 2005 که مصادف با دولت نهم می‌شود نشان می‌داد که به بازرسان اجازه بازدید از تأسیسات پارچین داده شده. نکته جالب‌تر اینکه «محمود احمدی‌نژاد» در تاریخ آمریکایی واشنگتن‌پست گفته بود: «ایران تمایل دارد کارشناسان هسته‌ای با دانشمندان آمریکایی و دیگر قدرت‌های جهانی به‌عنوان یک اقدام اعتمادساز با هدف ازبین‌بردن نگرانی‌ها درباره برنامه هسته‌ای ایران دیدار کنند».

تکذیبیه‌های «احمدی‌نژاد» اما به همین‌ها محدود نمی‌شود. «عبدالرضا داوری»، از نزدیکان «احمدی‌نژاد» هم چند وقت قبل خبری منتشر کرد که حاکی از تشکیل یک دولت در سایه از سوی نزدیکان احمدی‌نژاد برای رصد دولت بود. این خبر را اما «ثمره‌ هاشمی» تکذیب کرد و گفت که احمدی‌نژاد برنامه‌ای برای انتخابات مجلس ندارد. اگرچه در آخرین نشست احمدی‌نژادی‌ها با‌عنوان احیای اندیشه‌های امام و انقلاب، «‌ثمره هاشمی» حرف‌هایی زد که مشخص بود آنها برای انتخابات آتی برنامه دارند. او گفته بود: «نقد سیاست خارجی دولت فعلی باید در دستور کار دائمی کارگروه‌های سیاست در استان‌ها باشد». این به آن معنا بود که «احمدی‌نژاد» یکی از پاشنه‌آشیل‌های دولت خود را پیدا کرده و سعی دارند آن را از طریق نقد وضع موجود ترمیم کنند تا با چهره‌ای بندزده‌شده، بتواند وارد گود انتخابات شود.

اما در این‌ میان یک سؤال همواره مطرح است، آن‌هم اینکه چرا در اطراف احمدی‌نژاد این حجم از شایعات وجود دارد. شاید پاسخ آن را بتوان با کنار هم گذاشتن نحوه مانور دادن اطرافیان احمدی‌نژاد روی این شایعات پیدا کرد. «عبدالرضاداوری»، از نزدیکان رسانه‌ای احمدی‌نژاد، دیروز برای دومین‌بار در یک‌ سال گذشته در صفحه فیس‌بوکش نوشته بود: «خبری در راه است».

به نظر می‌رسد احمدی‌نژادی‌ها تشنه بودن و ماندن روی خط اخبارند. بخشی از این اخباری هم که بعداً تکذیب شده، ابتدا از سوی نزدیکان احمدی‌نژاد انتشار یافته است. مانند همان بحث «دولت در سایه» که «داوری» اولین‌بار طرح کرد یا حرف‌های «احمدی‌مقدم» که در نشریه «رمز عبور»، جریان نزدیک به احمدی‌نژاد، منتشر شد. تکذیبیه‌های سیاسی نوعی زنده‌سازی سیاسی است. آنها به این زنده‌سازی محتاجند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
1
6
احمدی مقدم چرا اون موقع درباره احمدی نژاد سکوت کرده بود؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
0
0
این احمدی نژاد واقعا خاص بود ،در همه زمینه ها .
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین