کد خبر: ۳۱۵۳۲۲
تعداد نظرات: ۲ نظر
تاریخ انتشار : ۰۲ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۰
مردم تمایلی به خرید خودرو ندارند

بازار خودرو همچنان در رکود؛ خودروسازان وارد فروش اقساطی شدند/حمله چینی‌ها به بازار خودرو/خودروسازان باید قیمت‌ها را کاهش دهند

رکود بازار خودرو و نبود خریدار برای تولیدات شرکت‌های خودروساز باعث شد خودروسازان برای فروش محصولات خود به عرضه اقساطی روی بیاورند.
آفتاب‌‌نیوز :
کاهش تقاضا برای خرید خودرو از شرکت‌های خودروساز داخلی باعث شده تا قیمت خودرو در بازار به زیر قیمت کارخانه برسد و همین مسئله مدیران خودروساز را به فکر انداخته تا روش‌هایی برای فروش محصولات خود در پیش گیرند. در این راستا مدتی است که مدیران شرکت‌های خودروساز با طرح موضوع ارائه درخواست افزایش قیمت خودرو به شورای رقابت در صدد تحریک بازار و ایجاد تقاضای خرید برای محصولاتشان بر آمده‌اند، هرچند این سیاست چندان جواب نداده و مردم همچنان تمایلی برای خرید خودرو نشان نمی‌دهند. این بی رغبتی به خرید، عاملی برای تشکیل کمپین‌ «خودرو صفر نخرید» در شبکه‌های اجتماعی شده و اعضای این کمپین عنوان می‌کنند که تا زمانی که قیمت خودرو کاهش نیابد، خودرو نخواهند خرید.

تشدید رکود در بازار خودرو باعث شده تا خودروسازان این بار سراغ فروش اقساطی خودرو بروند و در جدیدترین روش فروش ایران خودرو، امروز فروش اقساطی خودرو توسط این شرکت آغاز شده به طوری که خریداران می‌توانند با پرداخت نیمی از مبلغ خودرو، خودروی مورد نظر خود را پس از ۲۰ روز تحویل بگیرند و بقیه مبلغ خودرو را در قالب ۵ یا ۶ فقره چک در فواصل سه ماهه و تا پایان سال ۹۵ پرداخت کنند.

به گزارش فارس٬ این شرایط فروش در حال حاضر برای پژو ۲۰۶ تیپ ۲، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، پژو ۴۰۵ جی‌ال‌ایکس، رانا، سمند، ویتارا و سورن برقرار است. در این وضعیت، بررسی بازار خودرو نشان می‌دهد که قیمت خودروهایی مانند رانا، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار، سمند، پژو ۴۰۵، پژو پارس، پراید و تیبا در بازار به کمتر از قیمت کارخانه رسیده است.

در چنین شرایطی باید دید واکنش خریداران به شرایط جدید فروش خودروسازان چه خواهد بود و آیا مشتریان با پرداخت مبلغ اضافه در خرید اقساطی به رفع رکود بازار خودرو کمک خواهند کرد؟

آخرین قیمت خودروهای داخلی

همچنین خبرگزاری تسنیم با اشاره به رکود بازار خرید و فروش خودرو" نوشته است: حتی فروش‌های ویژه خودروسازان هم در رونق بازار تأثیری نداشته و مردم همچنان تمایلی به خرید خودرو ندارند. بسیاری از فعالان بازار خودرو معتقدند خودروسازان باید قیمت محصولات خود را کاهش دهند تا بازار به سمت رونق حرکت کند، اما خودروسازان به هیچ عنوان راضی به این امر نبوده و با شگردهای مختلف در صدد فروش محصولات خود در سطح بازار هستند. به عنوان نمونه از اوایل هفته جاری یکی از شرکت‌های بزرگ خودروسازی اقدام به فروش اقساطی محصولات خود کرده است اما این موضوع تاکنون نتوانسته جنب و خوشی را در بازار به وجود آورد. زیرا مردم خرید اقساطی خودرو آن هم در شرایط فعلی بازار را اشتباه می‌دانند.

محمدی یکی از فروشندگان خودرو در مورد وضعیت این روزهای بازار خودرو می گوید: بازار خرید خودروهای داخلی راکد است تا جایی که مردم می خواهند تا دقیقه 90 برای خرید خودرو صبر کنند.

وی با بیان اینکه شرکت‌های چینی برای فروش محصولات خود تخفیف‌های مختلفی را به خریداران ارائه می کنند، افزود: مردم ترجیح می‌دهند به‌‌جای خرید خودروهای داخلی که قطعات چینی دارند کلاً خودروی چینی بخرند‌. به نحوی که خرید و فروش محصولات چینی در مقابل تولیدات داخلی بسیار داغ است . البته این امر در حالی است که مردم هنوز بر بی‌کیفیت بودن محصولات چینی اصرار دارند اما آنها را به تولیدات داخلی ترجیح می‌دهند.

در کنار اظهارات این فعال بازار خودرو نباید از اقدامات سایر شرکت های خودروساز خارجی برای فروش محصولات خود غافل شد زیرا آنها نیز در قالب طرح های ویژه در بازار راکد خودرو درصدد فروش محصولات خود هستند.

امروز در بازار پژو 405 دوگانه سوز با قیمت 29 میلیون و 800 هزار تومان، پژو پارس سال 34 میلیون و 100 هزار تومان، پژو 206 تیپ 2 با قیمت 30 میلیون و 900 هزار تومان، پژو 206 تیپ 5 با قیمت 33 میلیون و 300 هزار تومان و رانا ال ایکس 30 میلیون و 400 هزار تومان مورد معامله قرار می گیرد.

همچنین تیبا یورو4 با قیمت 23 میلیون و 400 هزار تومان، تیبا هاچ بک 26 میلیون و 200 هزار تومان، پراید 132 مدل SE حدود 19 میلیون و 800 هزار تومان، تندر E1 دو ایربگ 33 میلیون و 900 هزار تومان و سایپا 111 SE با قیمت 20 میلیون تومان به فروش می رسد. البته باید این نکته را متذکر شد که اکثر این قیمت ها حدودی بوده و به دلیل رکود بازار توافق نهایی خریداری و فروشنده قیمت نهایی خودرو را مشخص می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۲
عارف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
0
57
ارزش واقعی این ماشین ها همون مقداری است که نقد میگیرند الباقیش رو هر وقت بتونیم از ملت بگیریم مهم نیست
علیرصا
|
Netherlands
|
۲۱:۲۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۲
0
54
مردم توان خرید خودرو با حداقل حقوق 900 تومان را ندارند،قسطش را هم ندارند بدهند.قیمت پراید 6500 دلار است! حداقل حقوق 270 دلار!
متوسط دریافتی قشر متوسط 1میلیون وپانصد هزار تومان یعنی 440 دلار ! پژو 405 با تکنولوژی 1988 یعنی27 سال پیش هست 28 میلیون وخرده ای یعنی 8700 دلار تقریبا. در این میان مشکل خرید خودرو مشکل پیدا کردن پرتغال فروش است.
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین