کد خبر: ۳۱۵۴۹۴
تعداد نظرات: ۹ نظر
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۸
زنجانی دروغ می‌گوید و نمی‌گوید پول‌ها کجاست

رونمایی از تازه‌ترین فسادهای نفتی دولت احمدی‌نژاد/سه نفتکش با 6 میلیون بشکه نفت گمشده؟

بیژن نامدار زنگنه به مناسبت هفته دولت در یک نشست خبری حاضر شد و درباره فعالیت های این وزارتخانه توضیح داد. وزیر نفت در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه شنیده‌ها حاکی از آن است که سه نفتکش با ظرفیت 6 میلیون بشکه نفت در دولت گذشته گمشده اظهار داشت: اینکه نفتی غیر از آنچه مربوط به 2.7 میلیارد دلار پولی که بابک زنجانی به ما بازنگردانده، گمشده باشد اطلاعی ندارم.
آفتاب‌‌نیوز :
بیژن نامدار زنگنه در نشست خبری در جمع خبرنگاران در پاسخ به خبرنگاری مبنی بر اینکه شنیده‌ها حاکی از آن است که سه نفتکش با ظرفیت 6 میلیون بشکه نفت در دولت گذشته گمشده اظهار داشت: اینکه نفتی غیر از آنچه مربوط به 2.7 میلیارد دلار پولی که بابک زنجانی به ما بازنگردانده، گمشده باشد اطلاعی ندارم.

به گزارش آفتاب، زنگنه در این نشست ضمن گرامی‌داشت هفته دولت با اشاره به اینکه سرلوحه کارمان را اجرایی شدن سیاستهای اقتصاد مقاومتی قرار داده‌ایم، اظهار داشت: ما اولین دستگاهی بودیم که برنامه خود را در این زمینه آغاز کردیم و در شورای اقتصاد نیز تصویب شد‌ه‌است. یکی از دغدغه‌‌های اقتصاد مقاومتی توسعه و برداشت از میادین مشترک بوده و دراین راستا ما فعالیت‌های مهمی را در دست اجرا داریم.

وزیر نفت دولت یازدهم ضمن تشریح بخشی‌ از فعالیت‌های دولت در حوزه پارس جنوبی و غرب کارون، درباره وضعیت سرمایه‌گذاری در حوزه نفت گفت: امسال به دلیل کاهش قیمت نفت هیچ منابعی برای سرمایه‌گذاری در نفت نداریم.

زنگنه ضمن اشاره به "دروغ‌گویی بابک زنجانی و پنهان‌کاری وی درباره پول‌های نفتی"، گفت: نیازی نیست بابک زنجانی پول را بدهد، فقط بگوید این پول‌ها در کدام حساب است. یک حسابی که بانک خصوصی یا دولتی ما موجودی آن را تایید کند.

وی تاکید کرد: پرونده بابک زنجانی هم‌اکنون در قوه قضاییه پیگیری می‌شود. پرونده‌های نفت جی، سپاهان، دکل و غیره از جمله مواردی است که فساد در آنها دیده شده است.»

وزیر نفت با بیان اینکه در سال‌های 90 و 91 در مجموع 40 میلیارد دلار در نفت سرمایه‌گذاری شده بود، افزود: امسال کمتر از 20 درصد سوخت نیروگاه‌ها، سوخت مایع خواهد بود. این در حالیست که در سال 1392 به علت کمبود گاز معادل 46 درصد سوخت نیروگاه‌ها مایع بود.

زنگنه گفت: فازهای 15 و 16 در یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسند. ما به دنبال بهره‌برداری نمایشی نیستیم. قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا برای افتتاح رسمی فازهای 15 و 16 پارس جنوبی اعلام آمادگی کرده است.در این پروژه همه چیز آماده است اما می‌خواستیم افتتاح این پروژه را به صورت کامل انجام داده و هیچ چیزی صوری نباشد. در همین روزها تحویل اتان به پتروشیمی کاویان از طریق فاز 15 و 16 پارس جنوبی انجام می‌شود که با افتتاح کامل این فاز سالانه یک میلیون تن اتان در اختیار پتروشیمی‌ها قرار گرفته و نیاز اتیلن کشور را تامین و از سوی دیگر تولید محصولات پتروشیمی کشور را افزایش می‌دهد.

وزیر نفت ادامه داد: امسال بنا داریم فعالیت‌های تثبیت تولید فازهای 15 و 16 پارس جنوبی را تا افتتاح رسمی آن دنبال کرده و همچنین تولید گاز از فازهای 17 و 18 و بخشی از فاز 19 پارس جنوبی را نیز در برنامه داریم. پالایشگاه ستاره خیلج‌فارس کمبود منابع دارد. اکنون 84 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و تا پایان سال یک بخش‌های از این پالایشگاه را راه‌اندازی می‌کنیم. امسال 70 میلیارد دلار طرح جدید پتروشیمی برای بخش خصوصی تعریف شده که مرتبط با طرح‌های باارزش الفین است.

زنگنه با ذکر این نکته که "امسال عملا برای گازرسانی به روستاها مسابقه گذاشتیم"، افزود: امسال گازرسانی به استان سیستان و بلوچستان به عنوان تنها استان بی‌گاز نهایی می‌شود و در تلاش هستیم تا پایان امسال گازرسانی به کل کشور را به 97 درصد برسانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه "طرح پیمایشی برای قاچاق سوخت داریم که از امسال اقدامات ابتدایی برای آن انجام می‌دهیم"، افزود: برای افغانستان نیز صادرات رسمی قاچاق را شروع کردیم تا میزان قاچاق سوخت کاهش بیابد. برخی ارقامی که برای قاچاق سوخت می‌گویند از کل تولید داخل هم بیشتر است! قاچاق واقعیت است ولی تاکنون رقم درستی از آن نشنیده‌ام. هیچ رقمی را در این رابطه نمی‌توانم تایید یا تکذیب کنم.

زنگنه گفت: برخی انتقاد می‌کنند که مدیران نفتی پیر هستند، انتقاد درستی است و می‌توان معاون‌های جوان داشت. طرح ضربتی نیز برای تربیت مدیران نفتی داریم تا مدیران جوان داشته باشیم. همچنین مرکزی برای تربیت مدیر خواهیم داشت. این طرح با هزار نفر از داوطلبان آغاز شده که هم‌اکنون از این میزان 100 نفر به بخش علمی و مصاحبه حضوری رسیده‌اند که از میان آنها ظرف چهار سال آینده 50 نفر به عنوان مدیر انتخاب خواهند شد.  

وی تاکید کرد: سهم از دست رفته یک میلیون بشکه‌ای نفت ایران را بازمی‌گردانیم. اگر برای مناسب شدن قیمت صبر کنیم تا تولید را به سطح قبل بازگردانیم، برای هر 20 هزار بشکه نفت باید التماس کنیم. اولویت اصلی در قراردادهای جدید بالابردن ظرفیت فناوری ملی برای حضور در بازارها است. بلافاصله با لغو تحریم‌ها، ایران سهم از دست رفته نفت خود را که بیش از یک میلیون بشکه در روز است به دست خواهد آورد و به این منظور در نخستین روزهای لغو تحریم 500 هزار بشکه و پس از آن ظرف مدت کوتاهی 500 هزار بشکه دیگر به تولید نفت ایران اضافه خواهد شد.

وزیر نفت با تاکید بر اینکه "نفت حق ماست، سهم ماست. قیمت نفت نصف هم شود، نگران نیستیم. ما ضرر نمی‌کنیم"، گفت: نگران درآمدهای نفتی نیستم. فکر می‌کنم بیش از 50 درصد از درآمدها محقق شود.

وی ادامه داد: گاهی وقتی صحبت از بابک زنجانی می‌شود تا دو هفته فحش می‌خوریم. نیازی نیست بابک زنجانی پول را بدهد، فقط بگوید این پول‌ها در کدام حساب است. یک حسابی که بانک خصوصی یا دولتی ما موجودی آن را تایید کند. راضی هستیم که پول ما قفل باشد ولی بدانیم کجاست. زنجانی دروغ می‌گوید. او نمی‌گوید پو‌ل‌ها کجا هستند. بابک زنجانی یکی از کسانی است که با فسادی که در نفت انجام داده رکوردی از خود برجای گذاشته است؛ رکوردی که بابک زنجانی در این زمینه دارد کسی در دنیا ندارد و کسی هم نمی‌تواند دو میلیارد و 700 میلیون دلار فساد انجام دهد. پرونده بابک زنجانی هم‌اکنون در قوه قضاییه پیگیری می‌شود. پرونده‌های نفت جی، سپاهان، دکل و غیره از جمله مواردی است که فساد در آنها دیده شده است. در بحث مبارزه با فساد با کسی دوستی و آشنایی ندارم و عقد اخوت نیز با کسی نبسته‌ام.

زنگنه گفت: می‌گویند یارانه پردرآمدها را حذف کنید اما یارانه هر فردی را حذف می‌کنیم شکایت می‌کنند. از رسانه ملی هم انتقاد کردیم. هیچ کاری بدون اشتباه نیست. حذف یارانه هم همین طور است. چرا اشتباه را مدام در رسانه می‌گویند؟ 

وی با اشاره به اینکه "به دنبال برگزاری کنفرانس رونمایی از قراردادهای جدید نفتی در تهران هستیم. می‌خواهیم کنفرانس لندن تکرار رونمایی باشد اما برخی ملاحظات وجود دارد"، گفت:برخی می‌گوید زنگنه که می‌آید، قیمت نفت می‌افتد. یعنی من از رئیس جمهور آمریکا مهمتر هستم که به اقتصاد چین ضرر می‌زنم؟ وقتی سهمیه در اوپک حذف شد چرا کسی انتقاد نکرد؟ چرا وقتی دکل خارج از مناقصه خریداری شد کسی انتقاد نکرد؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۹
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
0
64
ای بابا یه نگاه به نقشه جهان بندازین ببینین نقشه ایران هنوز سر جاش هست یانه؟؟؟؟
علی معرف
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
0
47
دروغش کجا بوده ...؟ پول ها رو خیلی ها خوردن همشون هم رفتن خارج از کشور
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۳
2
25
... این چه رونمایی ایه که با شنیده شروع می شود و با عدم اطلاع وزیر نفت خاتمه پیدا می کنه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
0
12
عجب بالبشویی!!!
ایرانی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
44
3
کاری غیر از صحبت بر علیه دولت قبل نداری ....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
1
15
اگه کمی دقت میکردین و مطلب رو تا انتها میخونیدن متوجه میشیدن که فسادهای جدید کدومها هستند. فسادهای جدید این ها هستند که وزیر نفت تازه از آن‌ها پرده برداشته است: پرونده‌های نفت جی، سپاهان، دکل و غیره از جمله مواردی است که فساد در آنها دیده شده است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
2
7
جسارت كنيد بگوييد ظرف سال اينده يارانه را قطع مى كنيد قرار نيست عده اي تمام عمر يارانه بگير باشند اىن هيچ جاي دنيا مرسوم نيست ما كارمنديم بازنشسته ولي به حرف دولت يارانه نگرفتيم و قرار نيست تا اخر هم وضع بر همين پاشنه باشد اگر قرار است همه بگيرند سهم اىن چهار ميليون هم هست ولي اشتباه بزرگي است بايد يك تاريخ انقضا گذاشت تا مردم هميشه گداى اين پول نباشند و با سرمايه گذاري و اىجاد كار اىن پول به مردم برگردد ادامه اىن كار دولت تنها ترس از عدم محبوبيت است خطا را بايد اصلاح كنيد عقل سليم مى گويد مثل دولت قبل ثروت را به باد ندهيد بنده اگر تا اخر امسال وضعيت روشن نشود از ترغيب كنندگان همان جماعت چهار ميليونى براى دريافت مى شوم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
1
17
خوب بنده خدا راست میگفت اسامی مفسدین تو جیبشه... دورو بریاش بودن دیگه.... ایشون نشناسه کی بشناسه ......
ناشناس
|
France
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۴
1
12
خوب گم میشه دیکه خودتان تا کنون چیزی گم نکردید..شناسنامه ..دسته کلید..کیف پول اینم گم شده ... ای بابا...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین