کد خبر: ۳۱۵۶۳۶
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۷

ابوترابی فرد: شاهد تحول در حوزه خدمات درمانی هستیم

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: شاهد تحول در حوزه خدمات درمانی در کشور هستیم که دولت در این زمینه گام های خوبی را برداشته است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش خبرنگار پارلمانی ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین سید محمدحسن ابوترابی فرد که ریاست جلسه علنی امروز (چهارشنبه) را برعهده داشت پس از ارایه گزارش وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد طرح تحول سلامت افزود: امروز پرداخت بیمار در حوزه هایی به کمتر از 10 درصد کاهش یافته است و در روستاها خدمات ویژه ای ارایه می شود.

وی ادامه داد: همچنین ما شاهد یک تحول در حوزه خدمات درمانی در کشور هستیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: ما باید در چارچوب قانون عمل کنیم، بحث سطح طبقه بندی، نظام ارجاع و پزشک خانواده از مسایل مهمی است که ما در قانون برنامه دیده ایم و باید در این چارچوب عمل شود.

ابوترابی فرد اظهارداشت: ما با چه هزینه ای امروز شاهد تحول در حوزه سلامت هستیم؟ در سال 1391 بودجه بهداشت و درمان حدود 16 هزار میلیارد تومان بوده که در سال 94 بودجه ای که ما پیش بینی کرده ایم 58 هزار و 600 میلیارد تومان است و این در حالی است که ما با مشکلات جدی در عرصه نظام بودجه ریزی روبه رو هستیم.

نایب رییس مجلس شورای اسلامی گفت: عملکرد بودجه سال 94 حدود 190 هزار میلیارد تومان بالاتر نخواهد بود یعنی اگر عملکرد بودجه را در سال 94 حتی 200 هزار میلیارد تومان بودجه عمومی را ببینیم نزدیک به یک چهارم برای بهداشت و درمان است.

ابوترابی فرد با اشاره به سخنان مسعود پزشکیان عضو کمیسیون بهداشت مجلس در جلسه علنی امروز اظهارداشت: آنچه وی به آن تاکید داشت این بود که اگر بهره وری را بالا نبریم و در چارچوب قانون عمل نکنیم، نمی توانیم این راه را ادامه دهیم و کسی در این زمینه تردید ندارد؛ این مشکل جدی است که ما با آن مواجه هستیم.

وی ادامه داد: می دانید چرا مطالبه فرهنگیان افزایش پیدا کرده است؟ چرا مجلس تحت فشار جدی جامعه فهیم و خدوم آموزش و پرورش کشور قرار گرفت؟ برای این که ما در پرداخت حقوق با یک بی عدالتی شفاف روبه رو هستیم.

نایب رییس مجلس خطاب به وزیر بهداشت گفت: قطعا با نگاه بخشی نمی توان کشور را اداره کرد و باید یک نگاه متوازن و معطوف به منابع واقعی بودجه به همه بخش های کشور داشته باشیم؛ باید نظام بهره وری را ارتقا دهیم و در چارچوب قانون عمل کنیم.

ابوترابی فرد ضمن تشکر از زحمات وزیر بهداشت گفت: قطعا وی و همکارانش خدمات زیادی را عهده دار شده اند و تلاش فراوانی کرده اند اما مدیریت متکی بر منابع، راه اداره کشور نیست.
وی ادامه داد: ما مدیریت مبتنی بر دانش و بهره وری و منابع واقعی کشور را می طلبیم که امیدوارم دولت محترم در این زمینه گام بردارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین