کد خبر: ۳۱۵۷۶۹
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۱
در سفر صالحی به پکن

ایران و چین ساخت نیروگاه‌های جدید هسته‌ای را بررسی کردند

رییس سازمان انرژی اتمی در دیدار با همتای چینی خود بر اهمیت پرداختن به زمینه‌های اجرایی و عملیاتی شدن برجام و گسترش همکاری‌ها در زمینه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای تاکید کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران عصر روز چهارشنبه با شو جادا، همتای چینی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

دو طرف در این دیدار بر همکاری دوجانبه در زمینه استفاده صلح‌آمیز از انرژی هسته‌ای تاکید کردند.

در این دیدار که در محل ساختمان سازمان انرژی اتمی چین انجام شد، دو طرف با برشمردن اهمیت پرداختن به زمینه‌های اجرایی و عملیاتی شدن برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، توسعه همکاری‌ها میان دو کشور به ویژه تولید و ساخت نیروگاه‌های جدید توسط چین را بررسی کردند.

بر اساس این گزارش، دو طرف هم‌چنین اعلام کردند نیروگاه‌های جدید با توان 100 مگاوات با هزینه‌های مقرون به صرفه از ویژگی‌های قابل قبولی برخوردار است که توانایی تولید برق برای حوزه‌های محدود، تولید بخار صنعتی و هم‌چنین شیرین کردن آب را داراست.

آن‌ها هم‌چنین تاکید کردند که ساخت این نیروگاه‌ها در کنار نیروگاه‌های عظیم یک هزار مگاواتی می‌تواند مجموع کاملی از نیازهای کشور به برق هسته‌ای را پوشش دهد.

شو جادا، رییس سازمان انرژی اتمی چین نیز در این ملاقات بر اهمیت تصویب برجام توسط ایران و کشورهای گروه 1+5 به عنوان زمینه‌ای برای فضای بیش‌تر جهت همکاری‌ها تاکید کرد.

رییسان سازمان انرژی اتمی ایران و چین در پایان این دیدار هم‌چنین خاطرنشان کردند که در ادامه سفر هیات ایرانی به پکن، زمینه‌های لازم جهت فراهم شدن همکاری‌های از سوی کارشناسان دو طرف مورد بحث و تبادل نظر قرار گیرد.

علی‌اکبر صالحی، رییس سازمان انرژی اتمی ایران صبح روز چهارشنبه در راس یک هیات عالی‌رتبه از مسوولان و مقامات فنی سازمان انرژی اتمی وارد پکن - پایتخت چین - شد و قرار است در این سفر سه روزه علاوه بر بازدید از مراکز هسته‌ای چین، دیدارهایی نیز با دست‌اندرکاران و مقامات این کشور در حوزه هسته‌ای انجام دهد.

به گزارش ایسنا، ملاقات با مسوولان و مقامات شرکت‌ ملی اتمی چین (CNNC) و (CIAE) و بازدید از موسسات و مراکز انرژی اتمی این کشور شامل مرکز تحقیقات و طراحی اژدرهای زرد (فن‌آوری جدید)، شرکت مهندسی قدرت هسته‌ای، مرکز راکتور تحقیقات آب سنگین و سازمان تحقیقات پیشرفته راکتور چین از دیگر برنامه‌های سفر صالحی عنوان شده است.

رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان هم‌چنین قرار است عصر روز پنج‌شنبه با وانگ یی، وزیر امور خارجه چین دیدار داشته باشد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین