کد خبر: ۳۱۵۸۰۸
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۴۲

پاسخ وزارت بهداشت به انتقادات برخی نمایندگان

سخنگوی وزارت بهداشت به انتقادات مطرح‌شده در مجلس در خصوص بودجه این وزارتخانه پاسخ داد.
آفتاب‌‌نیوز :
دکتر ایرج حریرچی در نشستی خبری تصریح کرد: امروز مجلس در مدت اختصاصی که برای وزارت بهداشت گذاشته بود، گزارش جامعی از طرف وزیر بهداشت در خصوص تاثیرات طرح تحول نظام سلامت و اقدامات اصلاحی بهداشت و درمان دریافت کرد. همچنین گزارشاتی در خصوص دستاوردهای این حوزه برای پوشش 23 میلیون روستایی و 28 میلیون نفر روستایی و شهری در مناطق زیر 20 هزار نفر و همچنین 10 میلیون و 200 هزار نفر حاشیه‌نشین شهرها ارائه شد.

وی ادامه داد: در خصوص نظام ارجاع نیز در سطح یک در روستا، حاشیه شهرها، استان فارس و مازندران و در سطح دو برای سیستم ارجاع در خدمات بستری، تخصصی و فوق تخصصی و اقداماتی که برای کاهش هزینه در سطوح سه‌گانه که باعث کاهش هزینه مردم در خدمات بستری شده بود، گزارش‌هایی ارائه شد.

سخنگوی دستگاه سلامت کشور افزود: ما از لحاظ تخت بیمارستانی، پزشک و پرستار جزو رتبه‌های نسبتا پایین در منطقه هستیم. به ازای هر هزار نفر، 89 صدم درصد پزشک، 1.4 درصد پرستار و 1.7 درصد تخت بیمارستانی داریم که در زمینه تخت بیمارستانی رتبه 13 و 14 را در میانگین منطقه‌ای داریم و رتبه نوزدهم را در پزشکی داریم. میانگین منطقه‌ای از نظر پزشک بیش از 1.5، پرستار 2.6 و تخت بیمارستانی بیش از 2.5 است. مجلس و دولت باید کمک کنند این عقب‌افتادگی را جبران کنیم.

به گزارش ایسنا، سخنگوی وزارت بهداشت با اشاره به افزایش پرداختی مردم در طول قانون برنامه چهارم و پنجم توسعه، گفت: علیرغم تاکیداتی که در برنامه چهارم و پنجم شده بود، پرداختی از جیب مردم باید به زیر 30 درصد کاهش پیدا کند و در پیش‌نویس برنامه ششم توسعه باید به زیر 20 درصد برسد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین