کد خبر: ۳۱۵۸۶۳
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۲

سامانتا پاور خطاب به نمایندگان کنگره: اجازه ندهید با مخالفتتان با توافق هسته‌ای، امریکا منزوی شود

"سامانتا پاور" نماینده دولت امریکا در سازمان ملل متحد با انتشار مقاله ای در سایت "پولیتیکو" نسبت به تبعات منفی مخالفت نمایندگان امریکایی با توافق برای وجهه بین المللی امریکا هشدار داده است.
آفتاب‌‌نیوز :
نماینده امریکا در سازمان ملل متحد در بخش آغازین مقاله خود به ارزیابی موضع نمایندگان امریکایی در قبال توافق هسته ای پرداخته و در این باره می نویسد:"علیرغم آن که بسیاری از نمایندگان کنگره موضع خود در قبال توافق هسته ای را اعلام کرده اند تعداد قابل توجهی نیز هنوز در این باره تصمیمی نگرفته اند. سوالات زیادی از من مطرح شده است از چگونگی تشخیص تاسیسات مخفی غنی سازی سازی اورانیوم در ایران و جزئیات آثار رادیو اکتیوی اورانیوم در تاسیسات ایران و این که بهترین تصمیمی برای امنیت ملی امریکا چیست.
 
به گزارش خرداد، با این حال، علیرغم بحث درباره جزئیات توافق زمان کمتری برای تاثیر این توافق بر سیاست خارجی امریکا در نظر گرفته شده است. به عنوان نماینده دولت امریکا در سازمان ملل متحد در جایی که کشورمان یکی از پنج عضو دائم شورای امنیت و یکی از 193 دولت عضو. سازمان ملل است هر روز در تعامل با دیپلمات های خارجی هستم. آنان بحث های صورت گرفته در کنگره را مانند مسابقات جام جهانی و اخبار مربوط به آن دنبال می کنند. از این نقطه نظر باور دارم که مخالفت با توافق به طور قابل ملاحظه به تضعیف امریکا در عرصه بین المللی خواهد انجامید."
 
نماینده امریکا در سازمان ملل در ادامه با برشمردن دلایل خود درباره لزوم موافقت نمایندگان کنگره با توافق هسته ای می نویسد:"نخست آن که در صورتی که امریکا با توافق مخالفت کند از سوی کشورهایی که در طول دو سال گذشته با امریکایی ها بیش ترین همکاری را داشته اند منزوی خواهد شد. این به ضرر ائتلاف بین المللی ما با کشورهای دیگر خواهد بود. نکته دوم آن که رد این توافق توانایی ما در استفاده از ابزار تحریم را کاهش خواهد  داد. من هر روز مجبور هستم به دیپلمات های مخالف تحریم توضیح دهم که امریکا از تحریم ها نه به عنوان مجازات که برای اعمال فشار استفاده می کند. در مورد ایران، امریکا موفق شد سایر کشورها را به پیروی از رژیم تحریم ها متقاعد کند با این حال، در صورتی که با توافق مخالفت کنیم این ابزار را از دست خواهیم داد."
 
سامانتا پاور در بخش پایانی مقاله خود اشاره می کند که مخالفت نمایندگان کنگره با توافق هسته ای سبب می شود تا همکاری امریکا با سایر کشورها در ائتلاف های چند جانبه برای مقابله با تهدیدات تروریستی تضعیف شود. او در پایان می نویسد:"در صورت مخالفت با توافق این تصویر را از امریکا به کشورهای دیگر ارائه می دهیم که ما غیر قابل اعتماد و دچار اختلافات شدید در درون خودمان هستیم. سناتورها و نمایندگان حق دارند که به توافق رای مثبت و منفی دهند و هر آن چه مربوط به منافع و امنیت ملی امریکا است را مورد بررسی دقیق قرار دهند. با این حال، مخالفت با توافق می تواند تبعات و هزینه های زیادی را برای امریکا در قرن بیست و یکم به همراه داشته باشد." 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین