کد خبر: ۳۱۵۹۵۱
تاریخ انتشار : ۰۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۰

شریعتمداری: باید به فکر مرحله پساتحریم بود

معاون اجرایی رئیس‌جمهور گفت:در دولت تدبیر و امید نرخ تورم کاهش ٣٠ درصدی یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد شریعتمداری در شورای گفت‎وگوی دولت و بخش خصوصی افزود: دولت یازدهم در شرایط بسیار ناهمواری روی کار آمد و بسیاری از حوزه‌ها و به خصوص اقتصاد ثبات نداشتند.

وی بیان کرد: دولت تدبیر و امید در سایه حضور افتخار آفرین مردم در انتخابات کار خود را آغاز کرده و با تلاش مضاعف سعی در بهبود شرایط کشور داشته و دارد.

این مقام مسئول ادامه داد: در دولت تدبیر و امید نرخ تورم کاهش ٣٠ درصدی یافت و در قدم بعدی دولت به دنبال کاهش سود تسهیلات اعطایی سیستم بانکی است تا اوضاع اقتصادی کشور بهتر شود.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: همچنین دولت به دنبال ثبات نرخ ارز بوده به گونه‌ای که در طی دوسال گذشته وضعیت خوبی در خصوص نرخ ارز داشتیم.

شریعتمداری اظهار کرد: شاخص افزایش بهای نرخ ارز به حدود ۴٣ درصد در کشور کاهش بیدا کرده است.

وی با اشاره به مذاکرات هسته‌ای تصریح کرد: پنج قدرت بزرگ جهان به علاوه آمریکا در برابر فرزندان کشور ایران به این نتیجه رسیدند که ایران حق غنی سازی دارد و مجوز انجام آن با قطعنامه شورای امنیت به رسمیت شناخته شد.

وی یادآورشد: توافق هسته‌ای یک سند افتخارآمیز برای ایران است که یک بازدارندگی حقوقی را برای کشور ما به وجود آورده است.

شریعتمداری اظهار کرد: باید به فکر مرحله پساتحریم بود و برای آن برنامه‎ریزی‌های منسجم داشت تا بتوانیم در عرصه‌های مختلف موفق باشیم.

به گزارش ایسنا، وی خاطر نشان کرد: امروزه رتبه کشور ایران در حوزه فضای کسب و کار در دنیا١٣٠ است و دولت تدبیر و امید درصدد است این رتبه را به حد قابل قبولی برساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین