کد خبر: ۳۱۶۰۰۲
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۹

در برنامه 90 چه گذشت؟ + تصاویر

ویژه برنامه 90 امشب به دیدار تیم های ستارگان ایران وجهان اختصاص دارد.
آفتاب‌‌نیوز : ویژه برنامه 90 امشب  به دیدار تیم های ستارگان ایران وجهان اختصاص دارد.

در ابتدای برنامه عادل فردوسی پور اعلام کرد دو مهمان از تیم ستارگان امشب خواهیم داشت که تا لحظاتی دیگر به جمع ما اضافه خواهند شد. این برنامه مخصوص بازی ستارگان است و بازی های لیگ و لیگ قهرمانان آسیا در برنامه دوشنبه آینده بررسی خواهد شد.

سوال مسابقه پیام کوتاه درباره انتخاب محبوب ترین بازیکن تیم ستارگان جهان پخش شد.

در برنامه 90 چه گذشت + گزارش تصویری
در برنامه 90 چه گذشت + گزارش تصویری

گزارشی از تمرین تیم فوتبال ستارگان ایران در ورزشگاه کارگران و مصاحبه با خداداد عزیزی پخش شد.

سپس گزارشی با موضوع معرفی بازیکنان تیم فوتبال ستارگان جهان پخش شده و زندگینامه این بازیکنان بررسی شد.

روبرتو کارلوس و میشل سالگادو دو تیم از بازیکنان تیم ستارگان جهان به عنوان مهمان به برنامه نود آمدند. عادل فردوسی پور اعلام کرد برخلاف رویه معمول ستارگان این دو ستاره جهان بدون دریافت هیچ مبلغی حاضر به حضور در برنامه نود شدند.

سالگادو: با جواد نکونام و علی دایی رفاقت دارم/ ایران در جام جهانی درخشید

میشل سالگادو در ابتدا در پاسخ به این سوال که شناختی از  فوتبال ایران دارد یا خیر گفت: بله فوتبال ایران را می شناسم. ما یک مربی بزرگ داشتیم که مربی خود من هم بود و الان مربی تیم ایران است و نام او کارلوس کی روش است.نکونام را می شناسم و با او دوستی دارم و ستاره های دیگری مثل علی دایی که آخرین باری که در ایران بودم با او شام خوردم.  باید بگویم در جام جهانی ایران درخشید و فوق العاده عمل کرد. واقعا بازی ایران مقابل آرژانتین و آن باخت حسرت آمیز بود.

کارلوس: آرزویم بود به ایران بیایم

روبروتو کارلوس مدافع سابق رئال مادرید و تیم ملی برزیل در پاسخ به اینکه چه شناختی از ایران دارد و در این مدتی که در ایران بوده چه نظری پیدا کرده گفت: خیلی خوشحالم که در ایران هستم و آرزویم بود به ایران بیایم. لذت می برم از این همه محبت مردم. این قشنگ است که محبت مردم و عشق به فوتبال ما را کنار هم جمع کرده.

ورود دسته جمعی ستارگان به ایران هیجان انگیز است

سالگادو در پاسخ به اینکه هدفشان از سفر به ایران چیست گفت: اولین سفری که به ایران آمدم حس مهربانی و هیجان فوتبال خیلی من را تحت تاثیر قرار داد. وقتی اینجا دیدم فوتبال را کنار گذاشتم و این همه توجه به من می شود و من را می شناسند آن موقع به این فکر برد که کاری کنم که آن حس خوب در وجودم باز به وجود بیاید و در ذهن داشتم در کشوری مثل ایران  کاری درباره فوتبال انجام بدهم. وقتی با همه مشقاتی که در فوتبال شما هست و هیچ ستاره ای به اینجا سفر نکرده یکهو با هم دسته جمعی حضور این ستارگان انجام می شود جالب است. وقتی دیدم می توانم بهانه ای داشته باشم برای این بازی که خیرخواهانه است و آن هم پرداختن به بیماری سختی به نام ام اس ، ترغیب شدم این کار را انجام دهم.

کلیپ کوتاهی به مناسبت حضور کارلوس و سالگادو در برنامه به منظور معرفی آنها پخش شد.

پس از آغاز برنامه نتایج نظرسنجی با شرکت ۳۱۸ هزار نفر پخش شد که روبرتو کارلوس با ۴۸ درصد آرا محبوب ترین بازیکن ستارگان بود.
در برنامه 90 چه گذشت + گزارش تصویری

کارلوس با دیدن نتایج خنده اش گرفت و سالگادو با گزینه سایر بازیکنان در رده چهارم قرار داشت و پس از دیدن نتایج گفت: متشکرم ایران.
در برنامه 90 چه گذشت + گزارش تصویری

سالگادو در پاسخ به این سوال که آیا بازی را جدی گرفته اید گفت: در هر صورت از این بازی می خواهیم لذت ببریم اما شاید استرس داشته باشیم چون می خواهیم ۱۰۰ هزار تماشاگر در بازی ببینیم و این ورزشگاه همیشه به ۱۰۰ هزار نفری معروف بوده است.

روبرتو کارلوس در پاسخ به اینکه آیا در این بازی از شوت های وحشتناک خود خواهد زد گفت: من می خواهم از بازی لذت ببرم. مطمئنا چند تا می زنم.
وی در پاسخ به این سوال که آیا سابقه داشته کسی بترسد و جلوی شوت هایش دیوار دفاعی تشکیل ندهد گفت: در تمرینات رئال هیچ کس نمی ایستاد.

کلیپی درباره کارلوس و سالگادو پخش شد که در آن مقاله ای درباره آنان خوانده شد.

کارلوس درباره اینکه در زمانی که در اینتر حضور داشت و روی هاچسون به جای دفاع او را در وینگر قرار می داد که پست مورد علاقه اش نیست گفت: آن زمان نزدیک رقابت های کوپا آمریکا بود. من با خصوصیات دفاعی بازی نمی کردم و جلو می رفتم. فوتبال آن زمان ایتالیا دفاعی بود و به همین خاطر مربی نمی خواست من در خط دفاعی جلو بروم.

کارلوس درباره اینکه ابتدای فوتبالش سرش مو داشت گفت: وقتی دخترم به دنیا آمد موهایم را کوتاه کردم و این طوری خیلی خوشگل تر و خوش تیپ تر شدم.

سالگادو درباره آغاز دوران فوتبالش گفت: فوتبالم را با سلتاویگو شروع کردم و اولین بازی در لالیگا مقابل همین رئال مادرید و فرناندو هیرو بازی کردم که بعدها هم بازی ام شد. رئال مادرید هزینه کرد و من را آورد و بیشتر دوران بازیگری ام در این تیم بودم.

وی درباره اینکه او و کارلوس دفاع راست و چپ تیمی بودند که در پنج سال سه بار قهرمان اروپا شد گفت: ما دوستان خوبی بودیم چون من وقتی به رئال آمدم کارلوس دو سال در رئال بود. دوستان خوبی برای هم شدیم و استیل بازی مان هم شبیه بود چون هر دو می خواستیم مدام به جلو برویم و مربی عصبانی می شد و می گفت کجا؟! چرا این قدر جلو می روید؟

سالگادو درباره دوران کهکشانی های رئال و اینکه با سیاست باشگاه در قبال خرید بازیکنانی چون رونالدو، فیگو، زیدان، بکهام و.. موافق بوده یا خیر گفت: قبل از اینکه این ها بیایند ما تیم فوق العاده ای بودیم و قهرمان شده بودیم و این اصطلاح از همان موقع می تواند باشد این ها که آمدند روح تیم قوی تر شد و این شرایط به وجود آمد.
یک مقطع بود  که می گفتند سیاست زیدان ها و پاوون ها در رئال حاکم است که به اولی ها توجه میشه اما به دومی ها نه. کارلوس درباره اینکه این مسئله حقیقت دارد گفت: ای هنا هرکدام یک داستانی دارند اما به هم ربطی ندارند. میشل سالگادو گفت: آن سیاست مدیرعامل تیم بود که این ها را آورد و در کنار این ها یک سری بازیکن جوان مثل رئال را هم بالا آورد.

در برنامه 90 چه گذشت + گزارش تصویری


سالگادو درباره اینکه تیم معروف کهکشانی ها تیمی بود که کارلوس کی روش مربی اش بود و شما تا یک ماه آخر در اوج بودید چه شد در آن ماه آخر به همه باختتید گفت: این عجیب ترین اتفاقی بود که در رئال افتاد. فوتبالی که تا ماه مارس و آوریل بازی می کردیم فوق العاده بود و آماده بودیم تمام جام ها را ببریم. وقتی مقابل زاراگوزا باختیم خیلی ضربه بزرگی به رئال بود. این شانس کی روش بود که این اتفاق افتاد. سال های بعد با همان تیم بازی کردیم و جام برده بودیم.

کارلوس در پاسخ به این که هفته های پایانی اتفاق عجیبی در تیم رخ نداد و چیز مشکوکی نبود گفت: این اتفاق در فوتبال امکان دارد به وجود بیاید. آن زمان خیلی قوی بودیم بعد یک مرتبه تیم های دیگر آمدند به خاطر اینکه زمان استراحت کمی داشتیم ما را بردند. هی برنده شوی و برنده شوی خالی می شوی و بالاخره تیم های دیگر هم باید ببرند. نه چیز مشکوکی نبود و فضای رختکن زمان کی روش فوق اقعاده بود و همه دوست بودند.

سالگادو درباره جو بازی ال کلاسیکو گفت: ال کلاسیکو نه فقط برای ایران ، بزرگترین بازی برای جهان است. این بازی باعث می شود همه دنیا نگاهشان متمرکز شود و برایشان هیجان انگیز است. در مادرید یا مراکش و ایران هرجا که می روی همه می گویند یا بارسا یا رئال. بردن ال کلاسیکو بهترین لذت است، وقتی برنده می شوی به خیابان می روی همه می خواهند به تو هدیه بدهند. وقتی می بازی بهتر هست در خانه بمانی بیرون نروی!
روبرتو کارلوس گفت: ۱۸ سال بود در زمین بارسا برنده نمی شدیم. این واقعا در تاریخ می ماند وقتی چنین اتفاقاتی می افتد.

بهترین الکلاسیکویی که بازی کردید کدام بود؟ کارلوس در پاسخ گفت آن قدر بازی کردیم یادم نمی آید. سالگادو گفت: در نیوکمپ در نیمه نهایی لیگ قهرمانان دو هیچ بردیم و دقیقه آخر گل را زدیم. همه شاد بودند و ما وقتی در بارسلونا دقیقه  آخر دو هیچ بردیم همه ناراحت بودند و غمگین شدند.

سالگادو درپاسخ به این سوال که در شکست رئال در ال کلاسیو با پنج گل حضور داشتی گفت نه. این نتایج زیاد اتفاق افتاده است و ما هم برد پنج بر صفر و و چهار بر صفر و سه بر صفر داریم.

وی در پاسخ به اینکه چرا بازیکنان بارسایی در ترکیب تیم کم هست و کلایورت هم که بود خط خورد گفت:بازیکنان بارسایی به جز کلایورت زیاد داریم، فرناندو کوتو، ادگار داویدز ، ویتور بایا و فیگو هم که ترکیبی از رئالی و بارسایی هست.

سالگادو که قصد داشت مصاحبه زودتر تمام شود گفت: ۲۴ ساعت است که اینجا هستم و یک دقیقه استراحت نکردم. میخواهیم برای بازی فردا آماده شویم و خوشحال می شویم اگر ۱۰۰ هزار نفر به ورزشگاه بیایند. این پیراهن فردای ماست که بالای آن نوشته ستارگان ایران و جهان:

در برنامه 90 چه گذشت + گزارش تصویری

در برنامه 90 چه گذشت + گزارش تصویری

ارتباط مستقیم با گزارشگران برنامه نود در فرودگاه برقرار شد و توضیحاتی درباره ورود ستارگان جهان به ایران داده شد.

سالگادو درباره اینکه در یورو ۲۰۰۰ بازیکن فیکس اسپانیا بود و بدشانس آورد و قبل از یورو ۲۰۰۴ مصدوم شد گفت: این یک بخش از فوتبال است. آن موقع سه بار در جام های مختلف تا یک هشتم نهایی و یک چهارم نهایی بالا آمدم. در بازی یک چهارم نهایی جام ملت های اروپا با فرانسه یک پنالتی از دست دادیم و حذف شدیم. ما خوب بازی می کردیم  و از فرانسه بهتر بودیم اما رائول آخرین دقیقه پنالتی را از دست داد و ما که می توانستیم برنده شویم و بالا برویم نشد.

کارلوس درباره تیم برزیل که قهرمان جام جهانی ۲۰۰۲ شد گفت: من در سال ۹۸ به فینال رفتم و مقابل فرانسه باختم اما کوپا آمریکا را بعد از  آن بردم. ما منتظر بودیم سال ۲۰۰۲ با اسپانیا بازی کنیم امانشد. سالگادو گفت: ما به داور باختیم. کارلوس ادامه داد: فینال مقابل آلمان بازی کردیم که تیم فوق العاده ای بود. بازی کردن در تیم برزیل آسان است. خیلی کیفیت بالا است و تیم فوق العاده بود و خیلی با هم خوب جور شده بودیم. ۱۷ سال در تیم ملی بازی کردم که برزیل فقط سه بار با من باخت.

سالگادو درباره این که در سال ۲۰۰۹ با رضایت خودش از رئال جدا شد یا مجبور شد گفت: نه هیچ وقت من را مجبور نکردند. من یک سال قرارداد داشتم و یکی از کاپیتان های تیم بودم. می توانستم یک سال دیگر بمانم و حتی بعد از پایان دوران بازیگری ام در رئال کار کنم. اما ۳۴ سالم بود و یک پیشنهاد داشتم که دو سال به انگلیس بروم و بازی کنم، دوست داشتم یک بار دیگر بروم و فوتبال جدیدی را در انگلیس تجربه کنم.

در برنامه 90 چه گذشت + گزارش تصویری

در این لحظه کنفرانس مطبوعاتی روز خداحافظی سالگادو از رئال مادرید پخش شد که خنده های جالب کارلوس به اشک های میشل در  آن مراسم را به دنبال داشت. سالگادو گفت این یکی از سخت ترین لحظه های زندگی من بود، این یک خداحافظی نبود و دوست دارم برگردم در رئال کار کنم.

کارلوس: همه از من می پرسند چطور آن گل را زدی؟!

کارلوس درباره گل عجیبی که از زاویه کاملا بسته و روی خط عرضی به تنریف زد گفت: فوتبال ثانیه است و یک لحظه برای فکر کردن داری. این یکی از بهترین گل های زندگی ام بود.

کارلوس درباره معروف ترین گلی که با لباس برزیل از روی ضربه کاشته به فرانسه زد که قوانین فیزیک را زیر سوال برد گفت: من همیشه با بیرون پایم شوت می زدم. این فوق العاده بود. همه از من می پرسند چطور آن گل را زدی. خودم هم نمی دانم چطور این گل را زدم!

سالگادو درباره صحنه ای که بازیکن اتلتیکو مادرید را به شدت زد و مصدوم کرد گفت: مرسی که این صحنه را گذاشتی. من هیچ وقت در زندگی ام کسی را مصدوم نکردم. در این بازی ۲۰ سال داشتم و آن موقع لحظه سختی برای من بود و حتی خانواده ام را تحت تاثیر قرار داد که نمی خواهم آن را دوباره به خاطر بیاورم.

سالگادو درباره آخرین بازی اش با پیراهن رئال مادرید برابر اوساسونا که از بازی اخراج شد گفت: توپی بود که وسط زمین بود و رفتم که آن را قطع کنم. من آمدم جلو راه را ببندم اما بازیکن بازیکن حریف خودش افتاد زمین و کم خطایی انجام ندادم. داور سختگیرانه عمل کرد، اصلا خطا نبود و کارت قرمز نداشت.

روبرتو کارلوس درباره اینکه همیشه بازی های دوستانه را جدی می گیرد و دو گلی که با شوت در بازی قبلی به لیورپول زد نزدیک بود تور دروازه را پاره کند گفت: من دوست دارم همیشه برنده باشم.

فردوسی پور در پاسخ گفت بازی فردا را اگر باختید اشکال ندارد که وی جواب داد:  برا ما مهم ترین موضوع این است که از بازی در استادیوم و این که مردم زیادی آمده اند لذت ببریم. این تماشاچیان هستن که از بازی لذت می برند. ما از بازی کردن مقابل لیورپول لذت بردیم. لحظه هایی است که در زندگی مان هیچ وقت نمی شود فراموش کرد. آمدیم به ایران به خاطر میشل این هم یک لحظه خیلی خوبی در زندگی ماست. ممنونم از همه ایرانی ها و برای اینکه در ایران را روی ما باز کردند تا به ایران بیابیم. امیدوارم فردا همه را در استادیوم ببینیم .

کارلوس در پایان در پاسخ به اینکه از بین رونالدو و مسی کدام را انتخاب می کند گفت: نیمار!

وی در پاسخ اینکه بعد از نیمار، مسی را ترجیح می دهد یا رونالدو گفت: زیدان!

وی پس از نیمار و زیدان هم گفت: طرفدار رونالدوی برزیلی هستم.

سالگادو هم در پاسخ به اینکه انتخابیش از بین مسی و رونالدو کدام است گفت: رائول.

این بار کارلوس از مجری پرسید طرفدار مسی است را رونالو که او پاسخ داد: مسی. در این لحظه کارلوس گفت پس معلوم شد که بارسایی هستی.

آمار نظرسنجی پخش شد که با شرکت ۷۵۴ هزار نفر این بار کارلوس با ۵۱ درصد آرا پیش بود و سالگادو ۶ درصد رای کسب کرده بود.

کلیپی از زندگینامه فوتبالی میشل سالگادو پخش شد.

گزارشی درباره بیماران ام اس که این بازی به نفع آنها برگزار می شود پخش شد.

گزارش دوم از تمرین تیم فوتبال ستارگان و مصاحبه با علی کریمی پخش شد.

کلیپی درباره دوایت یورک و معرفی مهاجم تیم ستارگان جهان پخش شد.

اینفوگرافی از بازیکنان تیم ستارگان جهان و معرفی آنان پخش شد.

در برنامه 90 چه گذشت + گزارش تصویری

ارتباط مستقیم با فرودگاه امام خمینی برقرار شده و محمدحسین میثاقی با یاریار مدیر تیم هنرمندان مصاحبه انجام داد.

در برنامه 90 چه گذشت + گزارش تصویری

کلیپی درباره معرفی فابیو کاناوارو مدافع تیم ستارگان و کاپیتان اسبق تیم ملی ایتالیا پخش شد.

مراسم قرعه کشی دور گروهی لیگ قهرمانان اروپا که پنجشنبه انجام شد پخش شد.

کلیپ انتخاب لیونل به عنوان مرد سال فوتبال اروپا پخش شد.

در برنامه 90 چه گذشت + گزارش تصویری

کلیپی درباره معرفی ادگار داویدز بازیکن هلندی تیم ستارگان جهان پخش شد.

امیرمهدی ژوله نویسنده و طنزپرداز روی خط تلفنی برنامه آمد تا درباره بیماری ام اس و این مسابقه صحبت کند و قرعه کشی مسابقه پیام کوتاه برنامه دوشنبه به کمک او برگزار شد و نفرات برنده مشخص شدند.

تیم فوتبال ستارگان جهان وارد ایران شدند و ارتباط مستقیم با فرودگاه برقرار شد و ورود آنان پخش شد.



فیگو: پیشنهاد حضور در ایران را با آغوش باز پذیرفتم

در ارتباط مستقیم با فرودگاه لوییز فیگو در گفتگو با خبرنگاران نود شرکت کرد.

ستاره اسبق تیم ملی پرتغال در ارتباط با حضور در ایران گفت: خیلی خوشحالم از اینکه در ایران هستم و در یک بازی خیرخواهانه شرکت می کنم. وقتی سالگادو دعوت کردم با آغوش باز پذیرفتم خیلی خوشحالم در کشوری هستم که این شور و علاقه به فوتبال در آن هست.
فیگو درباره این که در ایران طرفداران زیادی دارد گفت: این یک روز متفاوت در ایران هست. در بازی فردا نتیجه مهم نیست مهم این هست که لذت ببریم.می دانم فوتبال در ایران طرفدارای زیادی داره. امیدوارم از بازی لذت ببرند.
وی راجع به انتخابات فیفا و این که قصد دارد پس از انصراف در دور قبلی در انتخابات بعدی شرکت کند گفت: وقت زیادی برای صحبت درباره این مسئله هست و بهتر است الان درباره بازی فردا صحبت کنیم.



کلیپی درباره معرفی و زندگی فوتبالی فیگو پخش شد.

فردوسی پور با دیدن تصاویر ستارگان جهان در فرودگاه گفت: این ها همه بدن های آماده ای دارند و یک گرم اضافه وزن ندارند. می توانم پیشنهاد بدهم تیم ایران همین الان انصراف دهد.

ویتور بایا: فاصله ایران در جام جهانی با آرژانتین کم بود
ویتور بایا دروازه بان سابق تیم ملی پرتغال در گفتگوی زنده با دوربین برنامه نود گفت: خیلی فوق العادست این جمعیتی که این جاست و مطمئنم در استادیوم هم جمعیت زیادی خواهم دید.
وی درباره شناختش از فوتبال ایران گفت: جام جهانی خیلی خوبی داشتند و فقط کمی با تیم ملی آرژانتین فاصله داشتند. کارلوس کی روش مربی تیم ملی را می شناسم و همچنین علیرضا حقیقی که در پرتغال بازی میکند.

ویتور بایا در پایان گفت: از طرف دوستانم می گویم خیلی خوشحال هستند از اینکه در ایران هستند و قرار است یک شهر جدید و تجربه های جدید را ببینند.

با اتمام ارتباط مستقیم و پخش نتایج نهایی نظرسنجی ویژه برنامه نود برای مسابقه جمعه ستارگان ساعت ۲:۱۲ بامداد به پایان رسید.

در پایان نظرسنجی روبرتو کارلوس با ۵۳ درصد آرا محبوب ترین بازیکن ستارگان جهان لقب گرفت. پس از وی لوییز فیگو با ۲۳ درصد دوم شد و کاناوارو و داویدز با ۷ درصد سوم و چهارم شدند.

در برنامه 90 چه گذشت + گزارش تصویری

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین