کد خبر: ۳۱۶۰۱۰
تعداد نظرات: ۵ نظر
تاریخ انتشار : ۰۶ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۶
با کمتر از 24 میلیارد دلار نفتی کشور را اداره می‌کنیم/بودجه سال آینده تا 15 آذرماه تقدیم مجلس می‌شود

اظهارات سخنگوی دولت درباره تورم، مساله آب، حقوق کارمندان‌، وضعیت استخدام و ...

سخنگوی دولت تک رقمی کردن تورم را جز برنامه‌های دولت در دو سال آینده برشمرد و گفت: دولت در تلاش است تا رشد اقتصادی را به هشت درصد برساند طوری که مردم این تغییر در وضعیت اقتصادی را در سفره‌های خود احساس کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
محمدباقر نوبخت ظهر امروز در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه مشهد که در بارگاه مطهر رضوی برگزار شد با اشاره به اینکه امسال ولادت حضرت علی بن موسی رضا (ع) و تقارن آن با هفته دولت این ایام را مبارک‌تر کرده است اظهار کرد: این هفته قبل از اینکه خدمت گذاران شما در دولت گزارشی از عملکرد خود ارائه کنند باید گزارشی از عملکرد نظام را به پیشگاه مردم جهت یادآوری ارائه کنند.اظهارات سخنگوی دولت درباره تورم، رشد اقتصادی، حقوق معلمان، وضعیت استخدام و ...

وی با بیان اینکه این نظام شیعی - ایرانی از بدو تولد با ظلم و استبداد مواجه شد تصریح کرد: با تعریفی که یکی از منافقین در اعترافات خود داشت، می‌گفت ما نظام جمهوری اسلامی ایران را به مثابه یک موجود زنده از پای در می‌آوریم و برای این کار باید ابتدا مغز انقلاب را مورد هدف قرار می‌دادیم.

سخنگوی دولت ادامه داد: منافقان با ترور شهید مفتح و مطهری مغز انقلاب را نشانه رفتند اما پس از آنکه دیدند انقلاب اسلامی کماکان در حال فعالیت است تصمیم گرفتند به سراغ زبان انقلاب یعنی ائمه جمعه بروند آنان را مورد هدف قرار دادند.

معاون رئیس جمهوری ادامه داد: منافقان با ترور شهیدان رجایی و باهنر دست انقلاب را قطع کردند و بعد کارشان به جایی رسید که با ترور شخصیت‌های حزب اللهی خواستند تا انگشتان انقلاب را هم از بین ببرند.

وی با بیان اینکه هر دولتی در این نظام موقت تلاش کرده تا اهداف ملی و کلان کشور را پیش ببرد تصریح کرد: در دولت یازدهم نیز ما در ابتدا با فشارهایی مواجه بودیم که در طول سال‌های گذشته در کشور وارد شده بود و رشد اقتصادی که به زیر شش درصد تنزل پیدا کرده بود.

او با بیان اینکه دشمن منتظر بود تا ببیند ایران می‌تواند از زیر بار فشارها کمر راست کند گفت: آنها می‌خواستند تا ایران پشت میز مذاکره به عنوان یک کشور شکست خورده بنشیند در حالی که این طور نشد. دولت در ابتدا تلاش کرد تا شاخصه‌ها را عوض کند.

وی به دیدار اعضای هیات دولت با مقام معظم رهبری اشاره کرد و افزود: رهبری در این دیدار مهار تورم از 40 درصد به 14 درصد و ثبات اقتصادی را از جمله اقدامات مثبت دولت ارزیابی کردند و فرمودند البته 14 درصد هم برای ما قابل قبول نیست و مردم انتظار دارند که این درصد نیز از بین برود.

نوبخت ادامه داد: موضوعی که در دو سال گذشته دولت می‌تواند اعلام کند که آن را ارزان کرده، خدمات بهداشتی و درمانی بوده است.

معاون رییس جمهوری با تاکید بر این‌که ایجاد 700 هزار فرصت شغلی در کشور برای تحریم‌کنندگان بسیار مایوس‌کننده بود، تصریح کرد: کشورهایی که تحریم‌ها را بر ما اعمال کردند اعتراف کردند که این تحریم‌ها برای جمهوری اسلامی ایران بی‌نتیجه بود.

وی با تاکید بر این‌که از تحول اقتصادی کشور توانستیم در مذاکرات سود ببریم، گفت: تحولات اینگونه نبود که شش قدرت جهانی سیاست‌هایشان را برای ایران دیکته کنند، به همین دلیل است که امروز شما می‌بینید این کشور‌ها می‌گویند ما در برابر ایران بیشتر از این نمی‌توانستیم فشار اعمال کنیم.

نوبخت با بیان این‌که این دو سال برای دولت با فراز‌ و فرودهایی گذشت، تصریح کرد: تحولات اقتصادی کشور در این دو سال در شرایطی صورت گرفت که درآمد‌های نفتی ما به یک چهارم تقلیل یافته بود. زمانی در کشور 120 میلیارد دلار درآمد نفتی داشتیم، اما دولت یازدهم با کمتر از 24 میلیارد دلار درآمد نفتی کشور را اداره می‌کند.

معاون رییس جمهور با اشاره به این‌که مگر ما نمی‌خواهیم حقوق کارمندان‌مان را افزایش دهیم، گفت: دولت تصمیم دارد در دو سال آینده و با شکسته شدن تحریم‌ها از همه ظرفیت‌های جمهوری اسلامی استفاده کند و از همین الان باید کشور را برای شرایط بعد از تحریم و برنامه ششم آماده کنیم.

وی ادامه داد: در برنامه ششم تصمیم ما این است که منابع لازم برای هدف این برنامه که رشد هشت درصدی سالانه اقتصاد است مهیا کنیم و این رشد را با تامین منابع محقق کنیم.

نوبخت با اشاره به این‌که بخش قابل توجهی از منابع مالی دولت صرف پرداخت و دستمزد می‌شود تصریح کرد: با همه اینها امسال دولت 38 هزار نفر را استخدام کرد.

معاون رییس جمهور با بیان این‌که سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور ضمن این‌که بودجه سال آینده را نیز تا 15 آذرماه تقدیم مجلس می‌کند، افزود: با همه اینها ما برنامه‌ریزی خود را برای برنامه ششم توسعه و رشد هشت درصدی اقتصادی آغاز کرده‌ایم.

وی با اشاره به سه اولویت طرح‌های عمرانی، اظهار کرد: تکمیل طرح‌هایی با بیش از 80 درصد پیشرفت، طرح‌هایی که به توازن منطقه‌ای کمک می‌کنند و در نهایت طرح‌هایی که می‌توانند برنامه‌های دیگر را تکمیل کند.

سخنگوی دولت عنوان کرد: توجه ویژه به وضعیت حاشیه‌نشینی مشهد داریم زیرا این وضعیت برای یک میلیون حاشیه‌نشین مشهد قابل قبول نیست.

نوبخت با اشاره به اینکه باید تا سال 1399 روی چند مساله کار کنیم، اضافه کرد: برای مساله آب اگر برنامه‌ریزی ویژه نکنیم کشور دچار بحران می‌شود، باید با مدیریت، منابع آبی تجهیز شود؛ محیط زیست نیز مساله‌ی دیگر است، من وقتی به سیستان و بلوچستان رفتم و مشاهده کردم مردم اینگونه با وجود گرد و غبار زندگی می‌کنند، گریه کردم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه یکی از مصوبات این سفر برنامه‌ای وسیع برای کمربند حاشیه شهر مشهد است، خاطرنشان کرد: دولت باید تا پایان سال جاری 23 طرح را در خراسان رضوی افتتاح کند؛ دولت در دو سال آینده وظایف بزرگی را عهده‌دار خواهد بود که امیدواریم با درایت لازم به سر منزل مقصود برسیم.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۵
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۶
8
21
من هر چه جستجو کردم کلمه حقوق معلمان پیدا نکردم میشه بگید کدوم سطر درباره حقوق معلمان نوشته شده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
شما معلمها واقعا خیلی پررو هستید حقوق کارمندان نه معلمان!چرا اینقدر روتون زیاد شده 10 ماه از سال تعطیل هستید مگه بقیه کارکنان دولت که کمتر از شما حقوق می گیرند، حساب نیستند که فقط به منافع خودتون چسبیده اید؟
محمود
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
1
8
چرا هر مسؤلی که می خواهد به حقوق معلمان اشاره کند دچار لکنت و ضعف میشود؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
شما معلمها واقعا خیلی پررو هستید، حقوق کارمندان نه معلمان!چرا اینقدر روتون زیاد شده 10 ماه از سال تعطیل هستید مگه بقیه کارکنان دولت که کمتر از شما حقوق می گیرند، حساب نیستند که فقط به منافع خودتون چسبیده اید؟
کارمند
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۰
2
1
قبول دارم حقوق معلمها کمه ولی خوب این شرایط عمومیه جامعه است و وضع اغلب کارمندا مثه همه...
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین