کد خبر: ۳۱۶۱۶۳
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۷

هتک حیثیت دانشجوی دکتری با هک وب‌کم

رییس پلیس فتای خراسان شمالی از دستگیری عامل هتک حیثیت یک دانشجوی دکتری در شبکه اجتماعی تلگرام خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز : سرگردسهیل خاکشور با اعلام این خبر گفت: فردی ساکن بجنورد با در دست داشتن شکوائیه‌ای از دادسرای عمومی و انقلاب به پلیس فتا مراجعه و اظهار داشته حدود چهار سال پیش دخترم به عنوان محصل برتر برای ادامه تحصیلات عالیه در مقطع دکترا به کشور فیلیپین سفر کرده و فردی در شبکه اجتماعی فیس بوک با دخترم ارتباط دوستی برقرار کرد. این فرد پس از دادن وعده ازدواج به دخترم و اغفال وی چند عکس شخصی از او گرفته و بعد از گذشت چند سال تصاویر شخصی را به صفحه شخصی تلگرام دخترم ارسال و موجب ناراحتی شدید، اختلافات و سوء ظن در خانواده ما شد.

وی با بیان اینکه ماموران و کارشناسان پلیس فتا وارد عمل شدند گفت: آنان با انجام یکسری اقدامات فنی و اطلاعاتی و رصد شبکه‌های اجتماعی موبایلی برابر مستندات موجود موفق به شناسایی به موقع یک فقره حساب کاربری در شبکه اجتماعی تلگرام شدند.

رئیس پلیس فتا خراسان شمالی افزود: در بررسی ماموران مشخص شد این فرد از هویت جعلی برای ایجاد حساب کاربری در شبکه‌های اجتماعی استفاده کرده است لذا کارشناسان این پلیس با استفاده از مهارت‌ها و آموزش‌های داده شده موفق به شناسایی آدرس متهم که در شهر مشهد ساکن بود شدند.

خاکشور خاطرنشان کرد: ماموران در یک عملیات غافلگیرانه متهم را در منزلش دستگیر کردند که وی با دیدن مستندات در همان ابتدا لب به اعتراف گشود و کلیه اتهامات خود را در این خصوص پذیرفت.

وی گفت: متهم در اظهاراتش اذعان داشت از زمان گذشته و طی آشنایی قبلی که با شاکیه داشته است از اعتماد وی سوءاستفاده کرده و نسبت به فعال سازی دوربین وب کم سیستم شاکیه و گرفتن عکس‌های پنهانی از وی و از راه دور اقدام کرده است.

به گزارش ایسنا، بر اساس اعلام اطلاع رسانی پلیس فتا، خاکشور اضافه کرد: گفتنی است متهم به همراه پرونده و مستندات آن به دادسرای عمومی و انقلاب مشهد مقدس تحویل داده شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین