کد خبر: ۳۱۶۱۶۶
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷

رسیدگی به پرونده قتل بانکدار ایرانی در مالزی

پرونده قتل بانکدار ایرانی و موسس 'ای.ام بانک' مالزی همچنان باز است و دادگاه عالی این کشور 18 شهریور را برای رسیدگی مجدد به درخواست تجددنظر راننده تاکسی مرتبط با این قتل درنظر گرفت.
آفتاب‌‌نیوز : پرونده قتل بانکدار ایرانی و موسس 'ای.ام بانک' مالزی همچنان باز است و دادگاه عالی این کشور 18 شهریور را برای رسیدگی مجدد به درخواست تجددنظر راننده تاکسی مرتبط با این قتل درنظر گرفت.

به گزارش ایرنا، در حالی درخواست تجدیدنظر راننده تاکسی مرتبط با قتل این بانکدار ایرانی در مالزی مورد بررسی قرار می گیرد که 'پاسکال نژادی' پسر این بانکدار مدعی است پدرش به دلیل نگرانی از فساد در بانکش ترور شد. وی ادعا کرد پدرش به قتل نرسید، بلکه ترور شد و این ترور ارتباطی با داستان معبد نداشت.

'حسین احمدنژادی' بانکدار 75 ساله سرشناس ایرانی و موسس 'ای.ام بانک' هفتم مرداد ماه سال 1392 در حالی که به همراه همسرش از پارکینگ یک معبد چینی در کوالالامپور خارج می شد، به قتل رسید.

پلیس مالزی که مدعی است انتقال میلیاردها رینگیت به حساب نخست وزیر مالزی و فسادهای مالی ارتباطی با قتل این بانکدار ندارد، در مسیر پرونده چند نفر از جمله یک راننده تاکسی را بازداشت و به دلیل داشتن یک اسلحه و چهار گلوله محکوم کرد.

روزنامه 'نیو استریت تایمز' روز شنبه به نقل از 'کمال الدین هاشم' قاضی این پرونده اعلام کرد که با تعیین تاریخ درخواست تجدیدنظر راننده تاکسی، حکم 14 سال زندان و شش ضربه شلاق 'چیو سیانگ چی' بررسی می شود.

دادگاه عالی مالزی سال گذشته درخواست تجدیدنظر این مرد 46 ساله را رد کرد. اگرچه، در ماه آگوست سال جاری، دادگاه تجدیدنظر با این عنوان که قاضی پیشین این پرونده احتمالا عینی بودن پرونده را در نظر نگرفته، به این متهم اجازه داد درخواست تجدیدنظر خود را برای بار دیگر ارائه کند.

'کونگ سویی کوانگ' متهم 45 ساله دیگر حدود دو ماه پس از قتل بانکدار ایرانی دستگیر و نتوانست بی گناهی خود را در ارتباط با این پرونده اثبات کند و به اعدام محکوم شد.

علاوه بر کونگ، این راننده تاکسی 46 ساله نیز به جرم همدستی با وی و در اختیار داشتن سلاح گرم به 14 سال زندان محکوم شد.

تحقیقات پلیس نشان می داد این بانکدار ایرانی به دلیل معامله املاک به ارزش بیش از 100 میلیون رینگیت (هر دلار برابر با 4.27 رینگیت) به قتل رسیده است.

پسر بانکدار ایرانی به تارنمای 'ساراواک ریپورت' گفته است چهار روز قبل از ترور، پدرش را ملاقات کرده و این بانکدار از فساد گسترده مالی و برخی مسائل ابراز نگرانی کرده است.

'پاسکال نژادی' گفت پدرش معتقد بود 'آن ها (مردان در قدرت) بی پروا میلیاردها رینگیت ناشی از ساخت وساز، نفت و گاز و حمل و نقل را جابجا کرده اند'.

وی گفت که نسبت به 'سرپوش گذاشتن به ترور پدرش و شکست پلیس مالزی برای بازداشت عاملان این حمله و بررسی درست آن سوء ظن' دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین