کد خبر: ۳۱۶۲۱۴
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱

اجرای مرخصی 9 ماهه زایمان در وزارت بهداشت و آموزش وپرورش

رییس مرکز سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: مرخصی 9 ماه زایمان برای زنان و دو هفته ای برای پدران پس از تولد فرزند، در وزارتخانه های بهداشت و آموزش وپرورش اجرا شده است.
آفتاب‌‌نیوز : محمد اسماعیل مطلق روز شنبه در نشست خبری در وزارت بهداشت افزود: قانون 9 ماه مرخصی زایمان و دو هفته مرخصی برای پدران پس از تولد نوزاد در وزارت بهداشت و آموزش و پرورش ابلاغ و اجرایی شده و امیدواریم بقیه دستگاه های دولتی و غیردولتی نیز هرچه زودتر این قانون مصوب مجلس را اجرا کنند.

وی ادامه داد: سال گذشته (1393) یک میلیون و 730 هزار مورد بارداری در کشور رخ داد که از این تعداد یک میلیون و 530 هزار تولد صورت گرفت و بقیه به سقط جنین منجر شد و بر اساس این آمار، سال گذشته میزان موالید کشور 65 هزار نفر نسبت به سال 92 بیشتر شد.

مطلق اضافه کرد: اجرای برنامه های بهداشتی و مراقبت از مادران و نوزادان در کشور باعث شد که میزان مرگ و میر نوزادان در کشور به 10 در هزار تولد زنده کاهش یابد و میزان مرگ مادران نیز به 19 درصد هزار تولد زنده کاهش یافته است.

به گزارش ایرنا، رییس مرکز سلامت خانواده، جمعیت و مدارس وزارت بهداشت گفت: زنان بارداری که در سن زیر 18 سال یا بالای 35 سال هستند، سالانه هشت بار در مراکز بهداشتی درمانی تحت معاینه قرار می گیرند و بقیه زنان باردار نیز سالی شش بار از مراقبتهای دوران بارداری بهره مند می شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین