کد خبر: ۳۱۶۲۵۵
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۹

سیدحسن خمینی: دوره آشتی بشر با طبیعت فرا رسیده است

تولیت آستان مقدس حضرت امام خمینی(ره) گفت: امروز برای جلوگیری از فجایع زیست محیطی و محدودیت محیط سالم و مطبوع برای زندگی بشر، دوره آشتی بشر با طبیعت فرا رسیده است.
آفتاب‌‌نیوز : به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین سید حسن خمینی روز شنبه در دیدار با جمعی از محیط بانان تلاشگر سازمان حفاظت از محیط زیست گفت: امروز بشر موظف است که در هنگام برداشت از امکانات محیط زیست و آب های روزمینی و زیرزمینی سهم طبیعت را بدهد و حرمت آنرا حفظ کند.

وی با بیان اینکه رابطه انسان با محیط زیست، دوره های مختلفی داشته است افزود: در زمان های انسان های اولیه، آنان در برابر طبیعت و بلایای طبیعی از جمله خشکسالی، سیل، زلزله و طوفان تسلیم بودند به گونه ای که حتی انسان ها اقدام به پرستش طبیعت می کردند.

حجت الاسلام خمینی ادامه داد: انسان در دوره ترقی و پیشرفت بر طبیعت غلبه کرده و نتیجه آن وضعیتی است که اکنون در طبیعت مشاهده می کنیم که گرم شدن زمین و از بین رفتن گیاهان و حیوانات بی گناه، منابع زیرزمینی، خشک شدن قنات ها و سفره های زیرزمینی از جمله آن است.
وی گفت: اگر تلاش و همت محیط بانان تلاشگر نبود شاید امروز وضعیت طبیعت به مراتب بدتر و اسفناک تر بود.

حجت الاسلام خمینی با بیان اینکه انسان سالم در محیط زیست سالم می تواند زندگی کند افزود: مسوولان محیط زیست باید از امکانات رسانه برای تبیین مسائل مربوط به محیط زیست استفاده کنند و هر ایرانی را به یک محیط بان تبدیل کنند چرا که با تبلیغات اخیر زمینه ذهنی مهربانی با محیط زیست فراهم است.

وی با تشکر از حمایت ستاد کل نیروهای مسلح و بانک ملت از محیط بانان گفت: تلاش های بانک ملت و مدیر عامل آن باید نمونه ای برای همه نهادها و آحاد ملت باشد تا بعنوان حامی و یاور محیط زیست و محیط بانان تلاشگر در عرصه حضور یافته و احساس مسوولیت کنند چرا که نفع این اقدامات برای همه ملت است.

ابتکار رییس سازمان حفاظت از محیط زیست و مسوولان این سازمان به همراه جمعی از محیط بانان نمونه پس از نثار گل و ادای احترام به مرقد مطهر بنیانگذار جمهوری اسلامی وسپس قرائت فاتحه و زیارتنامه با حجت الاسلام و السلمین سید حسن خمینی تولیت آستان مقدس حضرت امام(ره) دیدار کردند.

در پایان این دیدار که به مناسبت 4 شهریور روز ملی محیط بان برگزار شد از جمعی از محیط بانان نمونه کشوری از استان های مختلف کشور، با اهدای لوح و هدایایی که بانی آن بانک ملت بعنوان حامی محیط زیست بود قدردانی و تشکر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین