کد خبر: ۳۱۶۲۶۲
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۴۴

اولین زنی که وزیر دولت ترکیه شد+تصویـر

برای اولین بار در تاریخ ترکیه، کشوری مسلمان با نظام حکومتی سکولار، یک زن محجبه به عنوان وزیر کابینه معرفی شد.
آفتاب‌‌نیوز : آیسن گورجان، دانشگاهی 52 ساله، روز گذشته (جمعه) به عنوان وزیر خانواده و سیاست‌های اجتماعی در دولت موقت احمد داوداوغلو، که کشور را تا زمان انتخابات 1 نوامبر (10 آبان) هدایت خواهد کرد، معرفی شد.


 
گورجان، مادر سه فرزند، یکی از اعضای "بنیاد جوانان و آموزش" نیز است، بنیادی که بلال اردوغان، فرزند رئیس‌جمهور ترکیه، یکی از مدیران اجرایی آن می‌باشد.
 
این سازمان غیرانتفاعی در مرکز یک رسوایی فساد قرار داشت که شامل اردوغان، نخست‌وزیر وقت، و همچنین اعضای خانواده و یاران سیاسی وی می‌شد.
 
دولت ترکیه در دو سال گذشته ممنوعیت‌های حجاب زنان در مدارس و نهادهای دولتی را لغو کرده است. اقدامی که از جانب مخالفان به عنوان تضعیف کننده پایه‌های جامعه سکولار کشور معرفی شده‌اند.

به گزارش تسنیم، اردوغان، که یکی از اعضای پایه‌گذار حزب عدالت و توسعه بود، پس از اینکه داوداوغلو نتوانست پس از انتخابات ماه ژوئن یک دولت ائتلافی تشکیل دهد، اعلام انتخابات زودهنگام کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
قلم فرانسه
|
Turkey
|
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۷
0
1
لطفا هنگام تیتر زدن، دویست و پنجاه گرم حوصله به خرج دهید ! این مادام اولین زنی نیست که وزیر دولت ترکیه شده ! بلکه نخستین زن به قول شما محجبه ئی است که وزیر شده ! اگر تاریخ را ورق بزنید اسم خانم تانسو چیلر به چشمتان خواهد خورد که زمانی وزیر امور خارجه و زمانی هم نخست وزیر دولت سلیمان دمیرل بود.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۲۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
1
چرا خبر کامل نمی دهید
اولین زن محجبه که وزی شده است والا بیست و پنج سال پیش نخست وزیرشان زن بود
ناشناس
|
Germany
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۸
0
0
تركيه را به كجا مى برند متتظر خطراتى كه كشورشان را تهديد مى كنند باشند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین