کد خبر: ۳۱۶۲۹۰
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۱:۳۴

پایان تظاهرات مسالمت آمیز در بیروت/ فرصت 72 ساعت معترضان به دولت

تظاهرات مسالمت آمیز بیروت که عصر امروز(شنبه) در میدان شهدا آغاز شده بود با صدور بیانیه پایانی و دادن مهلت 72 ساعتی به دولت خاتمه یافت.
آفتاب‌‌نیوز : در بیانیه پایانی تظاهرات اعتراض آمیز لبنان آمده است: امروز با پرچم های لبنان و بدون وابستگی به دو جناع 8 و 14 مارس به خیابان ها آمدیم. امروز مرحله مهمی در کشور و آغازی برای تغییرات آینده است.

این بیانیه با محکوم کردن طبقه سیاسیون لبنان، نسبت به خشم مردم علیه نهادهای رسمی کشور هشدار داد.

در این بیانیه ضمن تقدیر از پاسخ مثبت شهرداری ها به خواست تظاهرکنندگان، آمده است: ما هنوز در آغاز مسیر هستیم و تا زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و استقلال سیستم قضایی، اینجا خواهیم ماند. باید اموال شهرداریها بازگردانده شده و جلوی هدررفت اموال گرفته شود. دارایی های عمومی حق مردم است و باید به مردم بازگردد. دولت همچنین باید ربوده شدگان لبنانی را به خانواده های آنها بازگرداند. در صورت عدم تحقق این خواسته ها، حاضریم بمیریم.

معترضان در این بیانیه همچنین خواستار ادامه تظاهرات تا استعفای «محمد المشنوق» وزیر محیط زیست و بازخواست از «نهاد المشنوق» وزیر کشور به دلیل خشونت پلیس مقابل تظاهرکنندگان شد.

در پایان این بیانیه آمده است: دولت 72 ساعت فرصت دارد تا به خواسته های تظاهرکنندگان پاسخ دهد. در غیر این صورت روز سه شنبه تظاهرات از سر گرفته می شود.

به گزارش ایرنا، تظاهرت امروز به صورت کاملا مسالمت آمیز برگزار شد و هیچگونه درگیری و خشونت در آن روی نداد. با وجود اعلام پایان تظاهرات، تعدادی از مردم همچنان در میدان شهدای بیروت حضور دارند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین