کد خبر: ۳۱۶۴۰۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۹

پیش‌بینی گرد و خاک برای 4 استان

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی از بارش باران و کاهش دما در برخی نقاط و وقوع گرد و خاک در چهار استان کشور خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
احد وظیفه در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: بر اساس تحلیل آخرین داده‌های هواشناسی، امروز موقتا از میزان بارش در سواحل شمالی کشور کاسته شده و دمای هوا در سواحل شمالی بطور نسبی افزایش می‌یابد. در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در بخش‌هایی از شمال غرب رشد ابر، رگبار موقتی باران همراه با رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه افزود: از روز دوشنبه، نهم شهریور با ورود سامانه بارشی فعال به کشور، ابتدا در استان‌های واقع در شمال غرب و غرب، به‌ تدریج در سواحل شمالی، بخش‌هایی از مرکز، جنوب غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های البرز مرکزی ابرناکی، بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود. روز سه‌شنبه نیز کاهش دما در نیمه شمالی به ویژه سواحل دریای خزر رخ خواهد داد. همچنین عصر سه‌شنبه و روز چهارشنبه دریای خزر مواج خواهد بود.

وظیفه با اشاره به اینکه سامانه بارشی تا روز چهارشنبه در کشور فعال خواهد بود، گفت: روز دوشنبه بارش در استان‌های آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، اردبیل، زنجان و کردستان و روز سه‌شنبه علاوه بر استان‌های مذکور در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی با بیان اینکه در سه روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات کرمان و برخی نقاط هرمزگان رگبار موقتی باران، گاهی رعد و برق پیش‌بینی می‌شود، افزود: در این مدت نیز برای شرق کشور وزش باد و در پاره‌ای از نقاط گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل، با طوفان گرد و خاک همراه خواهد بود. همچنین از بعدازظهر روز دوشنبه و طی روز سه‌شنبه برای جنوب سمنان، شمال اصفهان، قم و جنوب استان تهران به سبب وزش باد شدید، گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی در ادامه در مورد وضعیت هوای پایتخت اظهارکرد: آسمان تهران امروز کمی ابری، در بعدازظهر افزایش ابر، گاهی وزش باد، در شهرهای شمالی بارش پراکنده، گاهی رعد و برق با بیشینه و کمینه دمای 32 و 23 درجه سانتیگراد است. همچنین آسمان تهران در روز دوشنبه کمی ابری، در بعدازظهر ابری، در پاره‌ای نقاط بارش پراکنده، گاهی با رعد و برق و وزش باد و در روز سه‌شنبه نیمه ابری تا ابری، در پاره‌ای نقاط رگبار و رعد و برق، گاهی وزش باد شدید و باد و گرد و خاک با بیشینه و کمینه دمای 34 و 25 و 29 و 20 درجه سانتیگراد خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین