کد خبر: ۳۱۶۴۴۲
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۹:۵۴

واکنش تند جمهوری‌خواهان به فیلی‌باستر دموکرات‌ها

جمهوری‌خواهان قصد دارند در صورتی که سناتورهای دموکرات اجازه رای‌گیری درباره لایحه رد توافق نامه هسته‌ای ایران را ندهند،‌ به شدت به آن‌ها حمله کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
 به نظر می‌رسد دموکرات‌ها بر سر توافق‌نامه هسته‌ای از حمایت کافی برخوردار شدند تا با اقدامات آیین‌نامه‌یی مانع تصویب قطعنامه رد توافق شوند.

در صورتی که قطعنامه "فیلی‌باستر" شود پیروزی بزرگی برای کاخ سفید به شمار می‌آید به این دلیل که اوباما رییس‌جمهور ایالات متحده مجبور به استفاده از حق وتوی خود برای توافق‌نامه با ایران نیست.

آلن راث، رییس سازمان جنگ‌طلب "اکنون آمریکا را امن کنید" (secure America now) که به شدت مخالف توافق‌نامه هسته‌ای است در این باره گفت‌: در صورتی که دموکرات‌ها بتوانند این فرصت اعضای کنگره را در رای‌گیری رد کنند،‌ خود را آماده واکنش کنایه‌آمیز بیش‌تر سیاسی خواهند کرد که این به نظر من هدیه‌ای به جمهوری خواهان خواهد بود.

در حال حاضر جمهوری‌خواهان شروع به دفاع از حق خود کرده‌اند.

باب کورکر، رییس کمیته روابط خارجی سنا در مصاحبه با آسوشیتدپرس گفت اگر هری رید، رهبر دموکرات‌ها بتواند قطعنامه را به سمت فیلی‌باستر پیش ببرد،‌ تکان‌دهنده خواهد بود.

کورکر با اشاره به این که 98 به یک از سناتورها در اوایل سال جاری رای به بازنگری توافق‌نامه هسته‌ای داده‌اند، گفت:‌ رای متوقف کردن گفت‌وگوها در این زمینه ریاکارانه خواهد بود.

وی افزود:‌ همه به جز یک سناتور به پشتیبانی حق رای درباره توافق نامه نهایی برخاستند بنابراین بازگشت از این حق و استفاده از فیلی‌باستر به نظر من بسیار ناسازگار است و به نظر من برای مردمی که آن‌ها را نمایندگی می‌کنند گیج کننده است.

سناتور تام کاتن نیز با سرزنش دموکرات‌ها هشدار داد که هری رید قصد دارد تا با متوقف کردن رای‌گیری فریاد مردم آمریکا درباره این توافق وحشتناک را نادیده بگیرد.

حملات جمهوری‌خواهان در بحبوحه افزایش علائمی مبنی بر این که دموکرات‌ها می‌توانند 41 رای سنا برای جلوگیری از مطرح شدن لایحه رد توافق در کنگره را فراهم کنند،‌ شروع شده است.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه خبری هیل،تاکنون 30 سناتور دموکرات متعهد به پشتیبانی از توافق نامه هسته‌ای ایران شده‌اند و تنها دو سناتور مخالفت خود را ابراز داشته‌اند.

60 رای برای داشتن رای اکثریت در سنا رایج است و اندکی تردید وجود دارد که حامیان توافق نامه هسته‌ای بتوانند روند قانون‌گذاری را متوقف کنند. بنابراین سعی در متوقف کردن آن را دارند.

جیم منلی، متحد پیشین «رید» و رییس کنونی روابط عمومی QGA با اشاره به این که این حملات جدید جمهوری‌خواهان نشانه آماده شدن آن‌ها برای شکست است گفت: فکر می‌کنم جمهوری‌خواهان مقداری عصبی شده‌اند. کاملا روشن است که شتاب در جهت حمایت از توافق نامه هسته‌ای است و در صورت شکست، جمهوری‌خواهان به نظر نمی‌رسد که به راحتی آن را قبول کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
بهزاد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۰۹
0
1
جمهوری خواهان هیچ غلطی نمیتوانند بکنند
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین