کد خبر: ۳۱۶۴۴۴
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵

وزیر ارشاد: شبکه‌های مجازی ارمغان سیاه غرب است

وزیر ارشاد گفت: آنچه امروز باعث فروپاشی خانواده ها و افزایش آمار طلاق شده است ارمغان سیاه غرب یعنی همان شبکه های مجازی است.
آفتاب‌‌نیوز :
علی جنتی - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی - در عین حال گفت: امروزه با وجود افزایش استفاده نادرست از شبکه های اینترنتی شاهد تهاجم فرهنگی هستیم که جلوگیری و مانع شدن، روش مناسبی برای مقابله با آن نیست؛ همانطور که فیلتر کردن سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی امر موفقیت‌آمیزی نبوده است.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، او افزود: امروزه وظیفه دستگاه‌های فرهنگی برای توسعه ترویج فرهنگ کشور بسیار سنگین است که در این راستا حوزه‌های علمیه، دانشگاه‌ها، ائمه جمعه و روحانیون نقش بسزایی دارند.

جنتی در جلسه شورای اداری آذربایجان غربی همچنین گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تلاش است تا ضمن جلوگیری از پخش کتاب‌ها و فیلم‌های نامناسب و برگزاری کنسرت‌های ناسالم، شرایط را برای عرضه نمایش‌ها و کتاب‌هایی که مروج فرهنگ ایرانی اسلامی هستند، هموار کند.

وزیر ارشاد با اشاره به اینکه اولویت اول دولت، حل مشکلات هسته‌ای و برداشتن تحریم‌ها بود، گفت: مذاکراتی که طی 22 ماه تلاش و با 6 کشور قدرتنمند جهان که هر کدام متشکل از مجموعه‌ای عظیم و متخصص فنی و دیپلمات برجسته بودند، معجزه‌ای بود که حق برخورداری ایران از انرژی هسته ای را به همه شناساند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: امید است در آینده با اقدامات تیم مذاکره‌کننده شاهد برداشتن تحریم‌های اقتصادی، بومی و بانکی به‌طور کلی باشیم.

وی افزود: پرداخت ماهیانه بیش از 3 هزار میلیارد تومن یارانه به مردم یکی از میراث‌های دولت گذشته است که فشار زیادی به دولت یازدهم وارد می‌کند.

جنتی خاطرنشان کرد: اگر این میزان اعتبار برای طرح‌های عمرانی و بهداشتی هزینه می‌شد، امروز شاهد پیشرفت بهداشتی و عمرانی کشورمان بودیم.

وی تاکید کرد: امیدواریم یارانه فقط به افراد مستحق تعلق بگیرد و دیگران از این یارانه به‌صورت غیر نقدی و خدمات بیمه‌ای اجتماعی و فرهنگی بهره‌مند شود تا این بار سنگین از دوش دولت برداشته شود.

جنتی با اشاره به اینکه امروز عمده سرمایه‌های بانک‌ها برای مساکن مهر صرف می‌شود، افزود: هدر رفت سرمایه بانک‌ها برای مساکن مهری است که عمدتا خارج از شهر بوده و حتی امکان تامین آب و برق و خدمات عمومی را ندارند.

وی عامل بی‌رغبتی جوانان را به ازدواج، بیکاری دانست و افزود: ریشه بسیاری از مشکلات و ناهنجاری‌های اجتماعی، بیکاری است که رونق اقتصادی و در نتیجه رفع بیکاری، اهتمام جدی دولت است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در شورای اداری استان آذربایجان غربی همچنین تاکید کرد: آذربایجان غربی مهد عالمان، فقیهان، عارفان، فرهیختگان، هنرمندان، نویسندگان و شخصیت‌های برجسته علمی و فرهنگی است که با ایثار و مجاهدت‌های خود در راه اسلام و دفاع از کشور، قدم‌های بزرگی برداشتند.

او با اشاره به بافت جمعیتی استان و زندگی قومیت‌های مختلف، گفت: آنچه باید به آن توجه داشت، نگاهی یکسان به همه شهروندان و استفاده از شایستگی‌های تمام اقلیت‌ها است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین