کد خبر: ۳۱۶۴۴۶
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵

دیدار ظریف با هیات سیاسی – اقتصادی آفریقای جنوبی

وزیر امورخارجه کشورمان بعداز ظهر یک‌شنبه با هیات بلند پایه سیاسی-اقتصادی آفریقای جنوبی که برای شرکت در ششمین کمیسیون سیاسی دو کشور در تهران به‌سر می‌برند ملاقات و گفت‌وگو کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
در این هیات که به سرپرستی خانم ام فکتو، معاون وزیر امور خارجه آفریقای جنوبی وارد کشورمان شدند، معاونان وزیران انرژی، امنیت و دارایی آفریقای جنوبی حضور دارند.

به گزارش آفتاب به نقل از ایسنا، وزیر امور خارجه کشورمان در این دیدار روابط با آفریقای جنوبی را ممتاز و فراتر از مناسبات سیاسی و اقتصادی دانست و گفت: آفریقای جنوبی می‌تواند بزرگ‌ترین شریک تجاری ما در آفریقا باشد، ضمن این که در حال حاضر هم روابط ما به‌ویژه در حوزه اقتصادی ممتاز است.

ظریف با برشمردن ظرفیت‌های همکاری دو کشور در زمینه‌های مختلف سیاسی، اقتصادی و امنیتی، گروه‌های تروریستی در آفریقا را تهدیدی برای صلح و امنیت منطقه‌یی و جهانی برشمرد و مبارزه با افراطی‌گری را یکی از موضوعات مهم همکاری دو جانبه بر شمرد.

در این دیدار ام فکتو، معاون وزیر خارجه آفریقای جنوبی هم ضمن تبریک توافق هسته‌ای، گفت: آفریقای جنوبی دوست همیشگی ایران چه در دوران سختی‌ها و تحریم‌ها و چه در زمان راحتی‌ها بوده است. ما و ایران دوستان همیشگی و برای تمام فصول هستیم.

این مقام آفریقای جنوبی با بسیار مثبت ارزیابی کردن این سفر و دستاوردهایش آن را باعث ارتقای بیش از پیش روابط دو کشور در همه زمینه‌ها ارزیابی کرد.

ام فاکتو با اشاره به سفر معاون رییس جمهوری آفریقای جنوبی به کشورمان در آبان ماه آن را نشانه علاقه این کشور برای تقویت مناسبات دو جانبه توصیف کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین