کد خبر: ۳۱۶۵۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۲:۵۵

سیل حملات تازه و هماهنگ رسانه‌های تندرو علیه بانوی سبز/گاف مضحک تندروها برای حمله به ابتکار و دولت

نیازی به معرفی و تبلیغ و ترویج ندارد، سی و شش سال است که اهالی سیاست و آحاد ملت او را می شناسند، از روزهای دانشجویی در قامت یک انقلابی چریک تا اکنون که بانوی سبز پوش نام گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
فرقی نمی کند که خواهر مری نامش نهند یا با القابی چون معاون رئیس جمهوری یادش کنند، او معصومه ابتکار است با عقبه ای عیان و سابقه ای نمایان، اهل پرده پوشی نیست و آنچه را که لازم می داند فارغ از عافیت طلبی های مرسوم بر زبان می آورد و همین نکته منتقدانی پر و پا قرص برایش به ارمغان آورده.

از گرد و غبار و ریز گرد تا بی بی سی، از تالاب انزلی تا انرژی هسته ای هر جا که نام و نشانی از ابتکار باشد و او کلامی بر زبان بیاورد، با ربط و بی ربط هجمه ها و حمله آغاز و او در سیبل توپخانه ای رسانه های منتقد و تندرو قرار می گیرد. علت هم در دو چیز نهفته است، او شاخص ترین بانوی سیاستمدار کابینه است و صریح گو ترین اصلاح طلب عضو دولت و از همین حیث مورد توجه افکار عمومی و این چیزی نیست که عده ای بتوانند آن را بر بتابند.

این روزها که بهانه ای برای حملات زیست محیطی نمی یابند در اقدامی هماهنگ و منسجم رسانه های تندرو بر روی مصاحبه چندی پیش وی با شبکه جهانی بی بی سی و نیز استاتوس های شبکه اجتماعی ابتکار به هنگامه توافق هسته ای زوم کرده اند و با رجعت به دوران تسخیر سفارت آمریکا با وصله و پینه های گل درشت و ناچسب ابتکار را متهم به تغییر موضع و به زعم آنان استحاله شدن می کنند و از طرف دیگر سخنان وی را مغایر با اظهارات رئیس جمهوری در اجرای برجام عنوان می کنند.

معصومه ابتکار پس از اعلام خبر توافق هسته ای در فضایی که پس از ماراتنی پر فشار و سخت موجی از شور و نشاط سراسر ایران را در نوردیده بود در قالب پیام توئیتری با انتشار عکسی از امضای وزرای خارجه و اعضای تیم مذاکره کننده در پای یک کاغذ، نوشت: « پیروزی گفت و گو بر اسلحه/ اینهم اصل امضاهای تفاهم نامه هسته ای، امضاها را چک کنید کم نباشد!» روز گذشته در کنفرانس خبری رئیس جمهوری ، دکتر حسن روحانی در خصوص تصویب برجام در مجلس، گفت: ما چیزی را امضا نکرده ایم که نیاز باشد به مجلس برود.

حال یک رسانه که سابقه گاف های متعدد در کارنامه کاری دارد خبری کار کرده و رسانه های تندرو منتقد دولت ذوق زده آن را حلوا، حلوا می کنند. این رسانه با ذوق با قرار دادن توئیت ابتکار و سخنان روحانی،  گویی کشف بزرگی به عمل آورده است، تیتر زده: ابتکار اسناد « امضای برجام» را منتشر کرد!، در ادامه هم پس از ارائه سند تصویری نتیجه گیری کرده، است:  علی رغم تصریح رهبر معظم انقلاب بر طی شدن مسیر قانونی متن جمع بندی شده در وین، دولتمردان تمام تلاش خود را برای جلوگیری از طی شدن مسیر قانونی مشخص شده قرار داده اند!

جالب آنکه توئیت صفحه رسمی وزارت خارجه آلمان  را که برای اولین بار تصویر این کاغذ را منتشر کرد، نیز برای محکم کاری ضمیمه شده و توضیح داده شده: تصویری که نشان می دهد برجام توسط مسئولین کشورهای مختلف از جمله وزیر خارجه دولت راستگویان امضا شده است.

سیل حملات تازه و هماهنگ رسانه‌های تندرو علیه بانوی سبز/گاف مضحک تندروها برای حمله به ابتکار و دولت
 
این اظهارات در حالی است که در همان برهه نیز عنوان شد که یک دیپلمات آلمانی برای یادگاری از مذاکرات وین و ثبت این لحظه تاریخی از وزرای خارجه می خواهد پای یک کاغذ را امضا کنند، کاغذ امضا شده که هیچ متنی ندارد و از اساس جز یک کاغذ چرک نویس نیست، با خودکارهای رنگارنگ امضا شده و  واضح و مبرهن است که با یک برگه رسمی و حقوقی متفاوت است و هیچ گونه تناسبی میان آن با اسناد حقوقی و بین المللی نمی توان متصور بود و شاید هر کودک دبستانی با یکبار نگاه به آن متوجه این تفاوت ها می شود اما دوستان منتقد دولت از فرط بغض فراوان این تفاوت های بدیهی را هم نمی بینند، جالب آنکه توئیت ابتکار هم توام با مزاح و شوخی است و به طنزگونه در آن گفته است: امضاها را چک کنید کم نباشد و علامت تعجبی هم ضمیمه کرده است، در متن آلمانی نیز اشاره ای به امضای برجام نشده است اما عده ای گویا یا مردم را بی سواد و بی کار فرض کرده اند یا خود بی سواد هستند که این نکات را نمی بینند و به مسخره ترین شکل ممکن به دولت و اضلاع و اجزای آن اتهام می زنند و در این میان گویا معصومه ابتکار در صف مقدم باید آماج حملات باشد.

جالب آنکه همزمان با این گاف جام نیوز و تکرار آن از سوی سایت رجانیوز، خبرگزاری فارس نیز یادش افتاده که مصاحبه چند هفته پیش ابتکار را واکاوی کند و خواهر مری را بخاطر تغییر مواضع شماتت!.
 
مصاحبه معاون رئیس جمهوری با شبکه بی بی سی خشم فراوان رسانه های منتقد دولت و حملات بی امان آنان را در پی داشت اما بازهم آنان از فرط عصبانیت اشتباه فاحشی کرده و ایرادات نامربوطی را مطرح کردند اما کماکان بر همان مدار معوج رج می زنند. 
 
در گام اول رسانه های منتقد با اشاره به ممنوعیت مصاحبه با بی بی سی که از سوی علی جنتی وزیر ارشاد، اعلام شده بود اقدام ابتکار را مغایر با قانون و تاکید وزیر ارشاد عنوان کرده اند اما آنان فراموش کرده اند که این ممنوعیت مربوط به بی بی سی فارسی است نه بنگاه خبرپراکنی بریتانیا یا همان بی بی سی جهانی که ابتکار با خبرنگار آن به مصاحبه پرداخته است.

سیل حملات تازه و هماهنگ رسانه‌های تندرو علیه بانوی سبز/گاف مضحک تندروها برای حمله به ابتکار و دولت
 
در مرحله دوم فارس با انتخاب گزینشی و بریده از سخنان ابتکار با بی بی سی و نقل مصاحبه وی با شبکه « تی وی آی» به عنوان سخنگوی دانشجویان خط امام (ره) در تسخیر لانه جاسوسی در ششم دسامبر سال ۱۹۷۹ مدعی شده که این مواضع دچار تناقض آشکار است و ابتکاری که گفته حاضر است گروگان ها را بکشد! اکنون چرا می گوید که نسبت به برخی سیاست ها پس از اشغال معترض و منتقد بوده است!!
 
با مرور مصاحبه ابتکار با بی بی سی هیچ کجا ابتکار از آن اقدام پا پس نکشیده و آن را مذمت نمی کند، بلکه آن را اقتضای آن شرایط عنوان می کند و به دفاع منطقی و همگانی فهم که مخاطب غربی را هم متوجه شرایط و اقتضائات آن اقدام انقلابی می کند، وا می دارد. 
 
او همچنین تاکید دارد که دانشجویان مسیولیت آن اقدام را داشته اند و در خصوص دیگر حوادث رخ داده در روابط دو کشور نه تنها مسئولیتی نداشته اند که در نهایت می توانند انتقاداتی نیز نسبت به برخی مواضع و رویکردها داشته باشند.حال چگونه این سخنان منطقی نشانه تغییر موضع و دوگانگی شده نکته ایست که ستون نویس های رسانه های زنجیره ای منتقد دولت باید در قبال آن پاسخگو باشند!. 
 
آیا شرایط سال ۵۹ با سال ۹۴ یکسان است؟ آیا دانشجویان تسخیر کننده سفارت باید با کلاشینکف در لانه جاسوسی قدم رو بروند تا نشان دهند که بر مواضع خود استوارند؟ آیا شرایط تسخیر سفارت که با هدف مشخص و حمایت کامل امام و امت رخ داد، اکنون نیز موضوعیت دارد که انتظار همان رفتارها می رود؟ آیا دانشجویانی که روزی با انتخاب و گزینش خود و با گرایش هدفمند و عقلانیت جمعی و  در راستای آنچه منافع انقلاب و ملت می دانستند و  دست به این اقدام زدند، نمی توانند روز دیگر بر اساس همان منافع ملی جور دیگر ببینند و راهبرد و راهکارهای دیگری را مد نظر قرار دهند؟ جالب آنکه انقلاب ندیده ها اکنون از انقلابی ها مدعی تر شده اند! 
 
در نهایت هم اظهار نظر ابتکار در خصوص آنکه توافق هسته ای اهرمی در اختیار اصلاح طلبان در  مقابل گروه های سیاسی قرار می دهد، یکبار دیگر مورد انتقادات تند قرار گرفته و از آن به عنوان اهداف جناحی توافق یاد شده است!!، همگان می دانند توافق هسته ای در راستای خیر عمومی یکان یکان ایرانیان و در راستای سیاست های کلان نظام پیش رفته و چیزی که عیان است چه حاجت به بیان است اما طبیعی و بدیهی است که این توافق در بعد سیاسی برای طیف هایی که از تعامل سازنده سخن گفته و مدافع پیش برد دیپلماسی به عنوان راهبردی کم هزینه و مثمر ثمر بودند، یک مزیت در افکار عمومی محسوب شده و هم منتقدان و هم موافقان و هم طرف های خارجی در تعاملات سیاسی داخلی شان به آن اشراف و اذعان دارند و اکنون این سخن متعارف ابتکار ناجوانمردانه و بدور از انصاف دستمایه حملات به وی می شود، حملاتی که همداستانی آن نشان از عمق ناراحتی نسبت به این بانوی سیاستمدار می دهد و حکایت از آن دارد که ابتکار به عنوان یک سیاستمدار اصلاح طلب و پیش رو با توجه به نزدیکی به انتخابات در سیبل حملات جریان تندرو خواهد بود تا دلواپس ها نشان دهند که سر مسامحه و رقابت اخلاق مدارانه ندارند و «ابتکارها» می بایست هزینه های پیشگامی خود را در مسیر تحولات اجتماعی و سیاسی بپردازند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین