کد خبر: ۳۱۶۵۹۵
تاریخ انتشار : ۰۹ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

انتشار بیوگرافی سرکرده جدید طالبان افغانستان

طالبان افغانستان بیوگرافی سرکرده جدید این گروه را منتشر کرده و این در حالی است که صدها تن از شبه‌نظامیان ارشد این گروه برای حل مناقشه‌ای بر سر انتصاب ملااختر منصور در حال دیدار هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
 در پی مرگ ملاعمر سرکرده پیشین طالبان، "ملا اختر منصور" که سابقاً معاون وی بود، جانشینش شد اما این انتصاب با مخالفت بسیاری از اعضای طالبان روبه‌رو شد که می‌گفتند وی مراحل سنتی جانشینی را طی نکرده است.

در بحبوحه این تنش‌ها، طالبان افغانستان بیوگرافی منصور را به پنج زبان برای روزنامه‌نگاران ایمیل کرده است. وی هم‌اکنون رهبری طالبان را در جنگ علیه دولت افغانستان برعهده دارد.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس،منصور زمانی به عنوان سرکرده جدید گروه طالبان افغانستان منصوب شد که دولت افغانستان مرگ ملاعمر در سال 2013 را تایید کرد. اما خانواده ملاعمر مخالف این انتصاب هستند و می‌گویند که رای‌گیری برای انتخاب منصور بیانگر نظر اعضای گروه نیست و همین سخنان از کشمکش درونی بر سر قدرت خبر می‌دهد.

صدها تن از شبه‌نظامیان طالبان از جمله فرماندهان در حال دیدار در شهر کویته پاکستان هستند و تلاش دارند تا اختلافات بر سر رهبری این گروه را حل کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین