کد خبر: ۳۱۶۷۰۷
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۰۰:۲۰

یک حاشیه جدید برای مرتضی پاشایی

چیزی نمانده که نبودن مرتضی پاشایی یک‌ساله شود اما با وجود گذشت این مدت طولانی، هنوز حاشیه‌ها این هنرمند را رها نکرده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
به‌ تازگی خبر عجیبی درباره‌ی مرتضی پاشایی منتشر شده و آن هم انتشار یک آلبوم جدید با صدای اوست. گفته می‌شود که خانواده‌ی این هنرمند قصد دارد، آلبوم «گل بیتا» را که سال‌ها پیش در فضای مجازی منتشر شد، دوباره به انتشار برساند و حق امتیاز آن را به یک موسسه‌ی فرهنگی واگذار کرده است.

به گزارش ایسنا، البته پس از انتشار این خبر، صاحب امتیاز آلبوم «گل بیتا» در تماس با خبرنگار بخش موسیقی ایسنا، این موضوع را تکذیب کرد.

نازنین سجادی توضیح داد: متأسفانه در روزهای اخیر، برخی رسانه‌ها خبرهایی را مبنی بر واگذاری امتیاز آلبوم «گل بیتا» به آهنگسازی و خوانندگی مرتضی پاشایی اعلام کرده‌اند که من به‌عنوان صاحب رسمی این اثر، این اخبار را تکذیب می‌کنم.

او که اکنون در خارج از کشور زندگی می‌کند، ادامه داد:‌ آلبوم «گل بیتا» اولین آلبوم مجوزدار مرتضی پاشایی است که در سال 1387 توسط موسسه‌ی فرهنگی هنری «ترانه سمان» تولید شد. مجوز این آلبوم با آهنگسازی و خوانندگی مرتضی پاشایی، تنظیم رشید رفیعی و ترانه‌های ارشک رفیعی به نام موسسه‌ی تحت مدیریت من در مرکز موسیقی وزارت ارشاد و در کتابخانه‌ی ملی، بخش واسپاری آثار غیرمکتوب ثبت شده است.

وی اظهار کرد: امتیاز و مجوز این آلبوم که بخش‌هایی از آن، پیش از این توسط مرحوم مرتضی پاشایی و بدون هماهنگی با موسسه‌ی «ترانه سمان» در فضای مجازی پخش شده، از تاریخ تولید (پنجم آذرماه 1387) تاکنون در اختیار کامل این موسسه بوده است. پس بدیهی است که تمام حقوق معنوی عوامل این آلبوم (آهنگساز، خواننده، تنظیم‌کننده و ترانه‌سرا) پرداخت و رضایت‌نامه‌های رسمی عوامل آن در زمان اخذ مجوز به مرکز موسیقی وزارت ارشاد تسلیم شده است.

سجادی همچنین گفت: این موسسه بنا بر سیاست‌های تولیدی و داخلی شرکت، این اثر و بسیاری از آثار دیگر را واگذار نکرده و قطعا واگذاری هر اثری متعلق به موسسه‌ی ما، طبق اساسنامه‌ی شرکت، بدون امضای مدیرعامل و رییس هیت‌مدیره‌ی این موسسه، فاقد هرگونه اعتبار قانونی است.

وی در بخش دیگری از سخنانش تأکید کرد: علاوه بر آلبوم «گل بیتا» موسسه‌ی ما قطعات دیگری را با صدا و آهنگسازی مرتضی پاشایی تولید کرده که به سال‌های نخست فعالیت هنری آن مرحوم تعلق دارد. مرتضی پاشایی به‌عنوان هنرجو در موسسه‌ی «ترانه سمان» شروع به کار کرد و بعد از گرفتن آموزش‌های لازم، آهنگسازی را آغاز کرد. تمام این قطعات طبق قرارداد رسمی موسسه تولید شده و رضایت عوامل تولید موسیقی همراه با مجوز رسمی ترانه‌ها در دفتر مرکز موسیقی وزارت ارشاد و دفتر موسسه موجود است.

سجادی اضافه کرد:‌ دوست نداشتم پس از این اتفاق نابهنگام، خانواده‌ی داغدیده‌ی پاشایی را متأثرتر کنم، اما بعد از خواندن خبرهای اخیر، خودم را موظف به اطلاع‌رسانی دانستم.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین