کد خبر: ۳۱۶۸۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۵:۱۱

آیا بن‌لادن زنده است و در باهاماس زندگی می‌کند؟

درست است که اسنودن تاکنون اطلاعات زیادی را درباره اسامه بن لادن منتشر کرده است اما هیچ گاه در این باره که او زنده است، صحبتی نکرده است.
آفتاب‌‌نیوز : دیروز خبری منتشر شد که در آن از قول «ادوارد اسنودن»، مقاطعه کار سابق آژانس امنیت ملی آمریکا که به افشاگری‌های بی‌پرده‌اش از اقدامات و جاسوسی‌های ایالات متحده مشهور است، گفته شده بود که «اسامه بن لادن»، رهبر پیشین القاعده زنده است و در باهاماس زندگی می کند. این خبر شایعه ای بیش نیست.

به گزارش ایسکانیوز، سایت «ورلد نیوز دیلی ریپورت»، سایتی است که در آن اخبار جعلی منتشر می شود. با وجود اینکه تئوری های زیادی درباره احتمال زنده بودن اسامه بن لادن وجود دارد بنابراین شاید به نظر نیاید که خبری که ورلد دیلی نیوز ریپورت کار کرده است، جعلی باشد. همین موضوع باعث اشتباه بسیاری از خبرگزاری ها و سایت های خبری شد.

درست است که اسنودن تاکنون اطلاعات زیادی را درباره اسامه بن لادن منتشر کرده است اما هیچ گاه در این باره که او زنده است، صحبتی نکرده است.

این داستان ساختگی اسنودن توجه زیادی را در مطبوعات به خود جلب کرده است. حتی بسیاری از مطبوعات معتبر در ایران نیز به این خبر پرداخته اند.

در  وب سایت « ورلد نیوز دیلی ریپورت» نمونه های جالبی از چنین تیترهای جنجالی خبری همچون «گاو مرده با صاعقه به زندگی بازگشت» و «مرد اهل کنتاکی به ۲۳۵۴۵۱ سال حبس محکوم شد» دیده می شوند. این وب سایت که به سبک مجله های زرد فعالیت می کند تمرکز خاصی روی دروغ در خبرسازی دروغین دارد. همچنین در تکذیب نامه ی سایت این جمله دیده می شود: «تمامی شخصیت های مقالات٬ حتی آنهایی که برپایه ی افراد واقعی هستند، غیرواقعی هستند و هر گونه شباهتی بین آنها و فرد دیگری چه زنده، چه مرده و یا حتی زامبی یک معجزه خواهد بود.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۳:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۱
0
0
شما كه به كيهان بابت اين خبر گير داديد اين سومين بار هستش داريد تيتر ميزنيد
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین