کد خبر: ۳۱۶۸۴۳
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۵
توصیه‌های امداد و نجات به مردم در پی طوفان احتمالی؛

تا حد امکان از منزل خارج نشوید

رییس سازمان امداد و نجات هلال احمر ضمن اعلام مجدد آماده‌باش نیروهای امدادی به دنبال پیش بینی احتمال وقوع طوفان در ساعات پایانی امروز برای چند استان کشور، به مردم توصیه کرد که تا حد امکان از منزل خارج نشوند.
آفتاب‌‌نیوز : دکتر ناصر چرخساز در گفت‌وگو با ایسنا، درباره هشدار سازمان هواشناسی مبنی بر احتمال بروز طوفان در تهران در ساعات پایانی امروز و همچنین تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی سازمان امداد و نجات جهت امدادرسانی به حوادث احتمالی این موضوع، گفت: هشدارهای سازمان هواشناسی را به استان‌های درگیر این موضوع، گوشزد و اعلام آماده‌باش کرده‌ایم.

وی در عین حال به مردم نیز توصیه کرد که به دنبال این هشدارها، تا حد امکان از حضور در معابر و خروج از منازل خودداری کنند و افزود: اهمیت این موضوع از آنجاست که به دنبال وقوع پدیده‌هایی نظیر طوفان امکان قطع درختان و پرتاب اشیا وجود دارد و همین امر ممکن است باعث آسیب‌دیدگی افراد شود.

چرخساز ادامه داد: لازم است مردم از حضور در پشت‌بام‌ منازل و مکان‌های پراتفاع خودداری کنند؛ چراکه ممکن شدت باد باعث ایجاد حادثه شود. همچنین به دنبال وقوع طوفان، افزایش غلظت گرد و غبار را نیز شاهدیم و همین امر ممکن است در بیماران قلبی، ریوی، تنفسی، کودکان و سالمندان ایجاد آسیب کند. بر همین اساس لازم است این افراد نیز از حضور در معابر و فضای باز تا حد امکان خودداری کرده و در صورت خروج از منزل حتما از ماسک‌های فیلتردار استفاده کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین