کد خبر: ۳۱۶۸۶۶
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷

سازمان ملل آمار قربانیان حملات تروریستی عراق در ماه گذشته را اعلام کرد

هیئت یاری رسانی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) امروز آمار قربانیان عملیات تروریستی عراق در ماه اوت گذشته را اعلام کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد، به موجب آماری که امروز از سوی هیئت یاری رسانی سازمان ملل متحد در عراق (یونامی) منتشر گردید، در جریان عملیات تروریستی، خشونت ها و مخاصمات مسلحانه در عراق در ماه اوت ، جمعاً یک هزار و 325 عراقی کشته و یک هزار و 811 نفر مجروح شده اند.

تعداد کشته شدگان غیرنظامی 585 نفر (شامل 20 نفر پلیس غیرنظامی و آمار تلفات استان انبار) بوده و در عین حال یک هزار و 103 غیرنظامی (شامل 44 پلیس غیرنظامی و آمار تلفات استان انبار) مجروح شده اند.
علاوه بر آن 740 عضو نیروهای امنیتی عراق (شامل اعضای نیروهای پیشمرگه، نیروهای امنیتی، و شبه نظامیانی که همراه با ارتش می جنگند، به استثنای تلفات مربوط به عملیات در استان انبار) نیز کشته و 708 نفر زخمی شده اند.
در این ارتباط آقای یان کوبیش نماینده ویژۀ دبیرکل سازمان ملل متحد در عراق، با اشاره به فداکاری های بیشمار شهروندان و نیروهای امنیتی عراق در جنگ جاری علیه تروریسم، اظهار داشت با افزایش روزافزون شمار تلفات و آوارگان داخلی، و همچنین افزایش تعداد عراقی هایی که با فرار از جنگ، آزار و فقر به خارج از کشور پناهنده می شوند، اجرای موفقیت آمیز برنامه اصلاحات دولتی اهمیتی روزافزون در برقراری نظم، قانون و عدالت اجتماعی در کشور و احیای اعتماد در مشارکت منصفانه همگانی در اجتماع، پیدا کرده است.
بیشترین میزان تلفات دراستان بغداد با یک هزار و 69 غیرنظامی (318 کشته و 751 زخمی) رخ داده است. میزان تلفات در استان دیاله 108 کشته و 162 زخمی، در نینوا 69 کشته و 3 زخمی، صلاح الدین 23 کشته و 13 مجروح، و در کرکوک 17 کشته و 15 نفر زخمی بوده است.
به موجب اطلاعاتی که یونامی از طریق ادارۀ کل بهداشت استان انبار بدست آورده است، تعداد تلفات در این استان بالغ بر 187 غیرنظامی (39 کشته و 148 مجروح) بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین