کد خبر: ۳۱۷۰۰۵
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۰

آخرین وضعیت مناطق سیل زده در شاهرود

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان با تقدیر از همه نیروهای خدمات‌رسان در سیل روز گذشته مناطق روستایی شاهرود، از تداوم خدمات رسانی به روستاییان خبر داد و گفت: نیروهای امدادی و خدمات رسان تا بازگشت شرایط به حالت عادی در منطقه حضور خواهند داشت.
آفتاب‌‌نیوز : احمد طاهری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به وقوع سیل در بخش مجن شهرستان شاهرود از تشکیل جلسه مدیریت بحران استان در محل حادثه خبر داد و گفت: این جلسه در شورای روستای تاش و با حضور معاون استاندار و فرماندار شاهرود، مدیران کل راه و ترابری، مدیریت بحران، مسکن و شهرسازی، هلال احمر، برق، آبفار، بخشداری و شهرداری مجن، نیروی انتظامی، اعضای شورای روستا و... برگزار شد.

وی اظهار کرد: با توجه به قطع آب منطقه، مقرر شد تا رفع مشکل، آبرسانی به صورت سیار انجام و همزمان سیستم آبرستانی روستا در اسرع وقت ترمیم شود.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان از توزیع نان در روستاهای سیل‌زده خبر داد و افزود: علاوه بر این با توجه به کوهستانی بودن منطقه و سرمای هوا، تمهیدی اندیشیده شد تا سوخت لازم در اختیار روستاییان قرار گیرد. همچنین یک اکیپ پزشکی از دانشگاه علوم پزشکی از صبح امروز در منطقه مستقر و به سیل‌زدگان خدمات‌رسانی می‌کند.

آغاز عملیات پاکسازی مناطق سیل‌زده


طاهری، از آغاز عملیات پاکسازی مناطق سیل‌زده خبر داد و گفت: همچنین با توجه به پیش‌بینی احتمال افزایش بارش‌ها و وقوع سیل، نقاط حادثه‌خیز منطقه شناسایی و برای آن چاره‌اندیشی شد.

مدیرکل دفتر مدیریت بحران استانداری سمنان، از مسقر شدن تیم‌های ارزیاب در منطقه از صبح امروز 11 شهریور خبر داد و اضافه کرد: بررسی‌های اولیه حکایت از این دارد که خسارت‌هایی به بخش‌های زراعت، باغبانی، قنات‌ها، کانال آب کشاورزی، منازل مسکونی، واحدهای تجاری و معابر روستا، ابنیه فنی روستا، جسم راه‌های روستایی و محور اصلی شاهرود توسکستان حدفاصل مجن تا مرز استان گلستان، دامداری‌ها و استخرهای طیور و آبزیان و... وارد شده است.

وی از تلف شدن همه ماهی‌های یک استخر ماهی در منطقه خبر داد و اضافه کرد: متاسفانه با وقوع سیل و ورود گل و لای به مزرعه پرورش ماهی سردآبی که ماهی‌ها را برای ارایه به بازار مهیا می‌کرده، تمامی محصول تلف ‌و خساراتی به پرورش دهندگان وارد شده است.

‌طاهری در‌خصوص افزایش احتمالی تلفات جانی سیل و سرنوشت مفقودین نیز به ایسنا گفت: تعداد تلفات جانی ‌همان یک نفر بوده که دیروز اعلام شد و خوشبختانه چندین نفری که مفقود شده بودند تا زمان برگزاری نشت مدیریت بحران استان در منطقه همگی به روستاهای خود برگشتند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین