کد خبر: ۳۱۷۰۴۹
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۲

روزنامه‌نگار مشهور جمهوری آذربایجان به 7.5 سال حبس محکوم شد

جمهوری آذربایجان روزنامه نگار محقق مشهور و برگزار کننده کمپین ضد اختلاس را به اتهام فساد به هفت سال و نیم حبس محکوم کرد.
آفتاب‌‌نیوز : به نقل از خبرگزاری فرانسه،‌ خدیجه اسماعیلوا، روزنامه نگار منتقد و بسیار مشهور جمهوری آذربایجان که 39 سال دارد،‌ از سوی دولت باکو به هفت سال و نیم حبس محکوم شد.

وکیل این روزنامه نگار گفت:‌ دادگاه باکو در رسیدگی به جرایم خاص خدیجه اسماعیلوا را به اتهام ارتکاب جرایم اقتصادی به هفت سال و نیم حبس محکوم کرد. این اتهامات شامل کارآفرینی غیرقانونی و فرار مالیاتی است. ما به دنبال تجدید نظر در حکم صادره هستیم.

اسماعیلوا که از دسامبر 2014 در حبس پیش از دادگاهی به سر می برد،‌ اتهامات علیه خود را محکوم کرد و آن را با انگیزه سیاسی دانست و گفت: دولت باکو با هدف متوقف کردن گزارش‌ها و انتقادهای من این کار را کرده است.

این روزنامه نگار منتقد، از شیوه‌های کسب ثروت هنگفت توسط الهام علی‌اف،‌ رییس جمهوری این کشور و خانواده‌اش به شدت انتقاد کرده بود.

وی در جریان اظهارنظر نهایی خود در دادگاه گفت که دولت نمی تواند وی را مجبور به سکوت کند حتی اگر حبس 15 تا 25 ساله برایش در نظر بگیرد.

در سند افشا شده 2009 توسط ویکی لیکس آمده است که علی‌اف این روزنامه نگار را دشمن دولت خود خوانده و از سفیر آمریکا خواسته بود تا کاری کند این زن از رادیو آزادی اخراج شود.

در 2012، پس ازانتشار فیلم ویدئویی با صحنه های ناخوشایند با حضور این زن خبرنگار در اینترنت، اسماعیلوا گفت که قربانی باج خواهی شده است.

به گزارش ایسنا، گروه های حقوق بشری اعلام کردند که این فیلم توسط حامیان رییس جمهوری آذربایجان و به تلافی اقدامات افشاگرانه اسماعیلوا درباره دست داشتن دختر علی‌اف در بخشی از فعالیت های تجاری مشکوک، درست شده بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین