کد خبر: ۳۱۷۰۷۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۹
کشاندن اعضای تیم هسته‌ای به مجلس به بهانه‌های واهی

جلسه کمیسیون ویژه برجام و گاف‌های جدید دلواپسان درباره توافق هسته‌ای/ کسانی که با هیچ منطقی قانع نمی‌شوند!

شبکه خبر صدا و سیما ساعت 14 امروز گزیده‌ای از نشست چهار ساعته کمیسیون ویژه برجام با عراقچی که روز دوشنبه برگزار شد را پخش کرد، که در این میان برخورد برخی از نمایندگان با عراقچی و گاف‌های آنها، جزو حواشی این نشست بود.
آفتاب‌‌نیوز :
جلسه کمیسیون ویژه برجام روز دوشنبه -9 شهریورماه- با حضور سید عباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی دو مذاکره‌کننده ارشد تیم هسته‌ای برگزار شد که با حاشیه‌های جالبی همراه بود.

به گزارش آفتاب به نقل ا‌ز آنا، جلسه کمیسیون ویژه بررسی برنامه جامع اقدام مشترک -برجام- در حالی روز دوشنبه به منظور بررسی توافق هسته‌ای با حضور 15 نفر از نمایندگان مجلس شورای اسلامی تشکیل شد که تقریبا نیمی از اعضای این کمیسیون از طیف منتقد دولت هستند.

در بخشی از این جلسه مهدی کوچک‌زاده با اشاره به اظهارات رئیس‌جمهوری در نشست خبری با خبرنگاران که درباره ارائه لایحه برای بررسی برجام در مجلس گفته بود «ما چیزی را امضا نکرده‌ایم که برای ما تعهدی ایجاد کند و نیاز به تصویب مجلس داشته باشد»، به تصویری از یک نامه در تبلت خود اشاره کرد که امضای چند دیپلمات مذاکره کننده در آن بود و گفت: «آقای رئیس‌جمهور همین دیروز محکم گفتند که ما هیچ چیزی را امضا نکردیم؛ آقای عراقچی این چیست؟ جوین کانپیرسیشن نمیدونم پلانو اکشن توانتی فور جولای دو هزار و پانزده؛ (در این نامه) امضای آقای ظریف و همه زیرش است، آره من این را در اینستاگرام هم گذاشتم و شما هم حتما دیدید.»

بر اساس این گزارش، عراقچی بعد از دیدن تصویر امضاها در تبلت کوچک‌زاده به او گفت «امضایی که نشان می‌دهید متعلق به آقای ظریف نیست» که کوچک‌زاده در پاسخ گفت «من امضای آقای ظریف را قبلا دیده‌ام و در امضا، Zarif می‌نویسد و این همان امضای ظریف است». در همین لحظه عراقچی که اصرار این نماینده را دید گاف این نماینده منتقد مذاکرات هسته‌ای را متذکر شد و خطاب به او گفت «این امضای فابیوس وزیر خارجه فرانسه است» که این مسئله باعث شد کوچک‌زاده متقاعد شود.

در ادامه عراقچی درباره تصویر منتشر شده از امضای مذاکره‌کنندگان هسته‌ای، گفت که بعد از پایان مذاکرات و انداختن عکس یادگاری، فابیوس پیشنهاد داد که وزرای خارجه هفت کشور، امضای یادگاری در برگه ثبت کنند و این امضاها، همان است.

عراقچی در عین حال تاکید کرد که این امضا به معنای امضای رسمی نیست چون امضای رسمی قواعد خاص خود را بهمراه دارد.

این مذاکره‌کننده ارشد هسته ای بعد از پایان سخنان کوچک زاده، خطاب به او گفت: «چرا حرص می‌خورید، دو تا سوال ساده کردید دیگر، همین؛ حرص خوردن ندارد.»

در ادامه این جلسه همچنین علیرضا زاکانی رئیس کمیسیون ویژه برجام نیز وارد بحث شد و از عراقچی پرسید که «این (امضاهای یادگاری) تلقی به پاراف نمی‌شود»! که عراقچی پاسخ داد: «خیر اینگونه نیست.»
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۵
0
10
کوچک زاده . . . . .
ماشالله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۶
8
0
ماشالله به کوچک زاده که با جرات و بدون ترس سوال خود را می پرسد.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۷ - ۱۳۹۴/۰۶/۱۸
0
0
آقای کوچک زاده واقعا روحیه عجیبی داره ،من اگه جای ایشون بودم تاحالا چندبار آب شده بودم ورفته بودم تو زمین والا !!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین